Citroën Jumpy i Peugeot Expert zostały uznane za najlepsze pojazdy użytkowe w 2017 roku w Chorwacji. Nagrody przyznało Chorwackie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych.
Nieodzowni partnerzy klientów biznesowych, Citroën Jumpy i Peugeot Expert, są efektywnymi i ergonomicznymi pojazdami użytkowymi. Łatwe w użyciu łączą w sobie najnowsze rozwiązania technologiczne i przyjemną jazdę, co czyni je idealnymi partnerami biznesowymi. Są przeznaczony do wielu zastosowań biznesowych – dla rzemieślników, budowlańców, kurierów, usługodawców, stowarzyszeń… Występują w trzech długościach (XS: 4,60 m, M: 4,95 m i XL: 5,30 m), co oznacza, iż każdy użytkownik biznesowy jest w stanie znaleźć w gamie coś dla siebie. Coś idealnie dopasowanego do swoich potrzeb i działalności.
Citroën Jumpy i Peugeot Expert są konstrukcjami dostosowanymi do wszystkich potrzeb funkcjonalności, wygody i ergonomii. Ich modułowa platforma oparta na płycie EMP2 zapewnia ładowność do 1.400 kg, kubaturę do 6,6 m³ i umożliwia holowanie do 2,5 tony. Trzy długości, z których dwie (4,95 m i 5,30 m) stanowią centrum zapotrzebowań rynkowych, a trzecia zapewnia kompaktowe rozmiary i praktyczność przy jedynie 4,60 m.
Ograniczona do 1,90 m wysokość w wersjach XS i M umożliwia dostęp do miejsc parkingowych, które często są nieosiągalne dla pojazdów z tego segmentu. System Moduwork ułatwia codzienne użytkowanie, co zapewnia większą objętość przy płaskiej powierzchni ładunkowej. Składane po stronie pasażera siedzenia dzięki dużemu otworowi w przegrodzie oferuje do 4 m długości użytkowej.
Przesuwane drzwi boczne z automatycznym otwieraniem, praktycznie nieznane w tym segmencie, w celu uproszczenia załadunku i rozładunku gdy ręce są zajęte, ułatwiają codzienną eksploatację. Citroën Jumpy i Peugeot Expert mogą być wyposażone w szereg technologii w służbie bezpieczeństwa. Warto tu wspomnieć m.in. adaptacyjny tempomat, ogranicznik prędkości, system rozpoznawania znaków prędkości, czy system wspomagania aktywnego hamowania.
Poziomy zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla plasują Jumpy’ego i Experta na pozycji „Best in Class” w segmencie (BlueHDi 115 S&S z przekładnią manualną 6-biegową: 5,1 l/100 km i 133 g CO2). Dostępne są też, oczywiście, mocniejsze silniki (do 180 KM i 400 Nm), a także automatyczna przekładnia EAT6.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Grupa PSA
Najnowsze komentarze