Citroën Type-H to kultowy samochód dostawczy, którego nadwozie z falistej blachy jest rozpoznawane na całym świecie. Francuska marka wprowadziła do sprzedaży model Jumpy Type-H Pack, który jest hołdem dla legendy. Samochód jest przeznaczony na wybrane rynki europejskie. Na liście znajduje się Polska.
Na pomysł przywrócenia na drogi Type H, ale w nowoczesnej formie wpadła kilka lat temu włoska firma Caselani, która oferuje pakiet dla modelu Jumpy inspirowany kultowym modelem dostawczym. Citroën zdecydował, że również chce mieć w portfolio podobny samochód i zaprezentował pakiet Type-H jako hołd dla produkowanego w latach 1947-1981 przodka Jumpy.
Zobacz także: Citroën Type H Retro Camper Caselani
Dzięki napędowi na przednie koła, przesuwanym drzwiom i niskiej podłodze ułatwiającej załadunek Citroën Type H stał się funkcjonalnym samochodem, który był powszechnie stosowany przez rzemieślników, właścicieli sklepów, piekarni i służb publicznych. Dziś Type-H jest samochodem kultowym, cenionym przez kolekcjonerów i miłośników klasycznej motoryzacji. Ze względu na swój wyjątkowy design i urok, jest często wykorzystywany jako food truck, pojazd na imprezy okolicznościowe lub dekoracja w stylu vintage.
Pamięć o Type H przywraca nowa wersja Jumpy. Prezentacja specjalnej wersji zbiega się z trzydziestą rocznicą wprowadzenia modelu na rynek oraz rozpoczęcia produkcji modelu w fabryce w Hordain we Francji.
Citroën Jumpy Type-H Pack w wersji elektrycznej i z dieslem
Citroën Jumpy Type-H Pack powstał w oparciu o wersję M o długości 4,98 m i jest dostępny również z podwójną kabiną. Zmiany, które wprowadza pakiet Type-H obejmuje przede wszystkim stylistykę nadwozia, która charakteryzuje się specyficznymi zdobieniami na bokach i z tyłu pojazdu nawiązującymi do pofalowanych paneli nadwozia legendarnego Citroëna. Dodatkowo pojazd otrzymał zderzaki, profile drzwi i klamki w kolorze nadwozia oraz listwy boczne w kolorze Perla Nera Black.
Nowy Citroën Type Ami wchodzi do sprzedaży. Kosztuje prawie tyle co Dacia Sandero
Wyposażenie obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, reflektory Full LED, światła przeciwmgielne oraz Pakiet Comfort, który składa się z bezkluczykowego dostępu i uruchomienia pojazdu, ładowarki indukcyjnej do smartfona i dwustrefowej automatycznej klimatyzacji. Na pokładzie znajdziemy także interfejs multimedialny z 10-calowym kolorowym cyfrowym panelem wskaźników, który umożliwia dostosowanie wyświetlanych informacji oraz system informacyjno-rozrywkowy oparty na 10-calowym ekranie dotykowym HD umieszczonym w centrum deski rozdzielczej. Jumpy został wyposażony w dwie kamery: jedną umieszczoną nad lewymi tylnymi drzwiami i jedną pod lusterkiem wstecznym po stronie pasażera.
Jumpy Type-H Pack można nabyć w wersji elektrycznej z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i akumulatorem o pojemności 75 kWh, który zapewnia zasięg do 352 km lub w wersji napędzanej jednostką Blue HDi 180 S&S EAT8.
Citroën Jumpy Type-H Pack dostępny jest w trzech kolorach: Kaolin White, Steel Grey i Titanium Grey a jego cena rozpoczyna się we Włoszech od 37.750 euro netto w wersji Blue Hdi 180 i od 47.100 euro netto w wersji elektrycznej. Seria specjalna przeznaczona jest do sprzedaży we Francji, Włoszech, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, Polsce, Hiszpanii i Portugalii.











