Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Nowy Peugeot 408 zaimponował czytelnikom Auto Motor und Sport. „Najlepszy projekt 2023”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-19
Wiadomości

Jeep Avenger został uznany za najlepszą nowość projektową 2023 roku

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

Król Karol III w prezydenckim DS 7 w Paryżu. Luksusowa podróż głowy państwa i monarchy

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

Tomasz Leki z Leki Transport triumfuje w finale 11. edycji konkursu Optifuel Challenge 2023!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-23
Wiadomości

Renault liderem Wielkiego Testu Salonów 2023. Duży sukces francuskiej marki

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Zbyszek - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën kontra Ford. Wojna dwóch królów samochodowych

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-09-11
w Citroen, Historia
Czas czytania 3 minut
523 16
A A
5

Znany paryski fabrykant samochodów Citroën wydzierżawił na czas wystawy sztuk dekoratywnych wieżę Eiffla. Olbrzymia ta wieża rozbłyska codziennie wieczorem różnokolorowemi światłami, reklamy fabryki Citronea wzbudzające podziw u cudzoziemców, wpajają w nich przekonanie, że prawdziwym królem samochodów nie jest Ford, ale Citroën. Owe kilkaset tysięcy franków, które Citroën płaci Paryżowi za dzierżawę wieży Eiffla nie odgrywają żadnej roli w walce przeciw Fordowi, ponieważ Citroën zamierza obecnie zadać fabrykantowi amerykańskiemu nowy cios.

Przed kilkoma miesiącami splatał Ford Citroënowi złośliwego figla. Pewnego dnia zalany został paryski rynek księgarski małemi broszurkami, elegancko oprawionemi i w odpowiedniej formie ułożonemi. Broszura drukowana była w Nowym Jorku i zawierała opwiadanie pt. ,”Historia pewnego samochodu firmy Citroën”.

W broszurze opowiedziana była następująca historia: . „Citroën miał otrzymać pewnego dnia list od -12-letniego chłopca. Chłopiec donosił mu, że przyniósł do domu doskonale świadectwo szkolne i otrzymał od ojca pieniądze na zakupno samochodu. Marzeniem chłopca był właśnie samochód Citroëna. Samochody Citroena są przecież wygodniejsze niż samochody amerykańskiego milionera. Cena nie jest wysoka. Posiada on trzy franki i 56 centymów i prosił Citroëna, aby mu doniósł, czy za tę kwotę może otrzymać samochód. Citroëna ubawił ten list i postanowi, zrobić chłopcu niespodziankę. Odpowiedział na jego list i poprosił chłopca, aby przyszedł do jego garażu i wybrał sobie odpowiedni samochód. Chłopiec zjawił się nazajutrz wręczył Citroënowi trzy francki i 50 centymów i jął przeglądać samochody. Przejrzał on dokładnie zielone, błękitne i czerwone wozy aż w końcu zwrócił się do Citroëna: — Proszę mi zwrócić pieniądze. Rozmyśliłem się”.

Broszurę tę przesłano także Citroenowi. Nie wiadomo. czy fabrykant paryski bardzo się tem rozgniewał. W każdym razie pojawiła się w tych dniach broszura na tym samym papierze, temi samemi czcionkami wydrukowana. I ta broszura zawiera zabawną historię. Nic trzeba dodać, że nakładcą tej broszury jest Citroën.

Opowiadanie jest następujące:

Pewnego dnia zdecydował się pewien Francuz sprzedać swój samochód firmy Forda. Ogłosił więc w gazetach, że sprzedaje swój samochód za dwa tysiące franków. Ponieważ nie zgłosił się żaden kupiec, Francuz sądził, że cena jest za wysoka i w drugiem ogłoszeniu ofiarował samochód tylko za sto franków. Ale i tym razem bez skutku. Wtedy wpadł w gniew. Chciał za wszelką cenę pozbyć się pojazdu. Ogłosił więc po raz trzeci w gazecie, że ofiaruje samochód temu, kto zgłosi się na plac Zgody o godzinie wpół do piątej. Następnego dnia Francuz przyjeżdża na swoim samochodzie na plac Zgody i niezwykłe widowisko: na placu stoi trzysta samochodów Forda. W samochodach tych siedzą właściciele i czekaj na tego nieszczęśliwca, który zgłosi się, aby zabrać od nich auto.

Tak się zwalczają dwaj królowie samochoodów. Zabawa ta kosztuje ich jednak bardzo drogo. Podobno broszura Citroena wyszła w. 800.000 egzemplarzy.

źródło: Gazeta Kaliska, 1925.09.11, pisownia oryginalna.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2020-10-15 08:10:09.

5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

2023-09-24

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

2023-09-24

Nowy Dyrektor Generalny Citroën BeLux

2023-09-24

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23
Tagi: Andre CitroenCitroenhistoria
Udostepnij185Tweet116Udostepnij32
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    7589 udostępnienia
    Udostepnij 3036 Tweet 1897
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    1680 udostępnienia
    Udostepnij 672 Tweet 420
  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    3358 udostępnienia
    Udostepnij 1343 Tweet 840

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 1.6 HDi 90 KM – pojemne rodzinne kombi i jak się okazuje bezpieczne! Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-08-01
Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 KM – ile pali w górach oszczędny diesel? Tysiąc dwieście kilometrów po Bieszczadach (i nie tylko)

autor Małgorzata Kozikowska
2023-08-16
Testy

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

autor Małgorzata Kozikowska
2023-02-05
Testy

Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 KM L2H1 z automatem. Użyteczny komfort. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-16
DS 7 Crossback
DS

Test: DS 7 Crossback 1.2 PureTech 130 KM – tańsza alternatywa dla Audi Q3 i BMW X1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-10-14

Najnowsze komentarze

  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Zbyszek - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!

Zobacz też

Dacia Sandero Stepway TCe 110 KM – mocniejsza benzyna w dobrej cenie

Czym nowe Renault Clio V różni się od starego Renault Clio IV? Jak zmienił się model.

Peugeot 3008 po face liftingu – znamy oficjalną datę premiery

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.