Citroen kontra Volkswagen i BMW – 1989. Jak wyglądały kokpity samochodów?

9 11

Rok 1989 obfitował w ciekawe premiery na rynku motoryzacyjnym. Pojawił się wtedy między innymi Citroen XM, który z miejsca zdobył serca dziennikarzy i klientów. Wygodne, przestronne wnętrze i bardzo wysoki komfort jazdy, nowoczesny projekt nadwozia – to było coś, co przekonuje do dzisiaj. A jak wyglądały wtedy wnętrza samochodów?

Dzisiaj zaczniemy od dwóch charakterystycznych modeli tamtego czasu. Najpierw Citroen BX vs Volkswagen Golf II.

Citroen BX 1989 kontra Volkswagen Golf II 1989

Różnice są jak widać bardzo duże.  BX ma wyrafinowane, całościowo zaprojektowane wnętrze, podczas gdy Golf przypomina niezgrabny zestaw pudełek. O komforcie zawieszenia nie ma chyba co wspominać.

Citroen XM 1989 kontra BMW series 5 1989

Klasa wyższa – Citroen XM kontra BMW 5 – tutaj również widać, jak inne było podejście do projektowania. XM to spójny stylistycznie projekt, w BMW przynajmniej część elementów pochodzi jakby z różnych pojazdów, chociaż sam asymetryczny kokpit zaprojektowano całkiem zgrabnie – ta linia powtarzała się przez większość modeli.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
LasjanKyloLosanLuki Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
a
Gość
a

W BMW ładniejsza deska

Kilargo
Gość
Kilargo

Tylko, że np w XM’ie maty w fotelach przestawały grzać po 5-7 latach, a w 20 letnich bmw grzeją dalej. O przełącznikach szyb i foteli też warto wspomnieć. Precyzję drążka od biegów… i może klapki małych schowków i klawiatur, które odpadały w każdym citroenie od cx’a przez bx’a i xm’a aż do xsary i wcale nie po latach intensywnej eksploatacji. Proponuję też porównać deskę pierwszej c5 z e36/e46 jeśli nie chcecie być stronniczy jak inna prasa ;)

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Pisać, że Fra nie jest stronniczym portalem skoro już w nazwie ma stronniczość, to tak jakby pisać, że Hamburgery nie są najlepiej sprzedającym się daniem w USA.

Grzesiek
Gość
Grzesiek

Ja miałem C5 1 generacji a kolega w tym samym czasie miał e36 i cytryna miała o niebo lepsze wnętrze. BMW wygladalo źle, miało kiepskie plastiki ogromne szpary miedzy elementami i archaiczny projekt. A do tego odpadala tapicerka z boczkow drzwi. Wyglądało po prostu tandetnie. W C5 tworzywa były sztywne ale nie tandetne, auto nawet na mrozie nie skrzypialo. O wielkości wnetrza nie ma co pisać bo to inne klasy samochodów. Lepiej się czułem w moim C5

jan
Gość
jan

Tyle, że C5 weszło do produkcji bodajże 11 lat później od E36. Porównanie faktycznie trafione.

Luki
Gość
Luki

Nie wiem jak w Cytrynach ,ale Peugeoty 605 oraz 405 po lifcie miały porządnie wykonane deski i nic się nie psuło we wnętrzu a mialem takie wozy na taksówkach,605 srdt oraz405 1,9benz sri.

Losan
Gość
Losan

To jest deska Golfa sprzed 1988 roku, drzwi z małymi szybkami, twardy plastik, cieniutkie manetki i kierownica. Do tego golas. Nie bronię golfa ale proszę autorze, trochę obiektywizmu!!

Kylo
Gość
Kylo

Odpowiednikiem bx 1989 roku był vw passat b3 i zdjęcie takiej deski powinno pojawić się w porównaniu.

Las
Gość
Las

Ale lipa te porównanie. Przecież BX nie był konkurentem Golfa.