Pod czujnym okiem reżysera Jamesa F. Cottona oraz z Denisem Guthem jako dyrektorem zdjęć, reklama „All New – Citroën C3 Aircross” została nakręcona na Teneryfie. Produkcją zajęła się firma Solworks, która zapewniła kompleksową obsługę na miejscu. Powód, dla którego filmy kręci się właśnie tutaj, mimo konieczności transportu aut drogą morską, może zaskakiwać.
„Naszym zadaniem od samego początku było wsparcie marki Citroën oraz francuskiej firmy produkcyjnej Continental Productions w wyborze idealnej wyspy do realizacji tej wizji”, mówi Álvaro Iglesias, założyciel i producent Solworks. Jednak główny powód to zwolnienia podatkowe. Kręcąc tutaj można uzyskać 54% zniżki na różnego rodzaju podatkach. Lokalny rząd i Filmowa Komisja Teneryfy dbają o to, aby ściągać inwestycje. Reklamy promują Teneryfę i przyciągają turystów oraz… więcej filmowców.
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Pomiary, spalanie, opinie
A jeśli chodzi o Citroëna? Po wybraniu lokalizacji zespół produkcyjny zajął się organizacją logistyczną, co obejmowało zapewnienie zakwaterowania dla ponad 50 osób z Francji, a także skompletowanie zasobów ludzkich i technicznych potrzebnych do sprawnego przeprowadzenia zdjęć. Iglesias podkreśla, że starannie zadbano o każdy aspekt – od artystycznego wkładu aktorów, przez scenografię i kostiumy, aż po niezbędne środki bezpieczeństwa.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
Teneryfa, jak zauważa Iglesias, staje się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem dla przemysłu filmowego. Dobre połączenia lotnicze dzięki dwóm lotniskom, rozwinięta infrastruktura hotelowa i różnorodność krajobrazów czynią tę wyspę idealnym miejscem do realizacji różnorodnych projektów. To tutaj można uchwycić pustynię, plażę, dżunglę, miasto czy klasyczną architekturę – wszystko na jednym obszarze. „Dzięki rosnącej liczbie profesjonalistów i firm wynajmujących sprzęt, Teneryfa zwiększa swoje możliwości przyjmowania dużych produkcji audiowizualnych”, dodaje.
Przemysł filmowy na wyspie przeżywa obecnie okres dojrzałości. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu przez organizację licznych międzynarodowych produkcji oraz wzrastającemu wsparciu instytucjonalnemu, wyspa staje się coraz bardziej popularnym miejscem na mapie globalnego rynku audiowizualnego.
źródło: Tenerife Film Commission
Najnowsze komentarze