Citroën ëC3 staje się europejskim hitem. Taka sytuacja ma miejsce między innymi we Włoszech, gdzie ten model jest liderem sprzedaży. Tesla spada więc na dalsze pozycje.
Tesla, która jeszcze niedawno dominowała w tym segmencie, straciła pozycję lidera. Model 3 zajmuje drugie miejsce, a Model Y spada na czwartą pozycję, ustępując miejsca nowemu konkurentowi: to komfortowy i bardzo przestronny Citroën eC3, sprzedawany w bardzo dobrej cenie.
Wyniki całego rynku włoskiego
A jak wygląda cały rynek? W lutym 2025 r. sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd plug-in odnotowała niewielki wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca 2024 r., mimo że cały rynek motoryzacyjny znajduje się w odwrocie. Liczba rejestracji wyniosła 137.922, co oznacza spadek o 9.300 pojazdów (-6,3%) w porównaniu do lutego 2024 r. W pierwszych dwóch miesiącach 2025 r. spadek wyniósł 6,1% (271 638 rejestracji wobec 289 179 w roku ubiegłym). W porównaniu do 2019 r., czyli okresu sprzed pandemii, rynek skurczył się aż o 21%.
W tym kontekście udział samochodów elektrycznych pozostaje na poziomie 5% z poprzedniego miesiąca. Nieco lepiej radzą sobie hybrydy plug-in (PHEV), które zwiększyły swój udział do 4,5% (wzrost z 3,6% w styczniu). Jednak łączny udział pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in nadal nie przekracza 10%, zatrzymując się na poziomie 9,5%.
Tesla traci dominację: Citroën eC3 wyprzedza amerykańską markę
Citroën eC3 i Renault 5 cieszą się we Włoszech rosnącą popularnością, a na scenie debiutuje także Leapmotor T03. Te samochody mogą mocno namieszać w rankingu.
Najnowsze komentarze