Elektryczne samochody dostawcze spod znaku szewronów zamknęły luty na pierwszej pozycji na rynku hiszpańskim, z udziałem na poziomie 23% i 391 rejestracjami w skumulowanych wynikach. To sześć razy więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Na całym hiszpańskim rynku pojazdów elektrycznych (samochody osobowe + lekkie pojazdy użytkowe) Citroën umacnia swoją pozycję na podium. Marka kończy pierwsze dwa miesiące roku na drugim miejscu, z 696 rejestracjami i penetracją 8,8%, prowadząc w rankingu producentów multienergetycznych.
Samochody dostawcze Citroën w pełni wykorzystują silny wzrost w 100% elektrycznych wersji aut na rynku hiszpańskim. Z gamą, której liderem jest produkowany w Hiszpanii Citroën ë-Berlingo, który we wszystkich swoich modelach oferuje oferty „zero emisji”, marka sygnowana podwójnymi szewronami zajmuje w tym roku (po dwóch miesiącach) pierwszą pozycję w elektrycznym segmencie hiszpańskiego rynku, z 391 rejestracjami. To o 598% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Przekłada się to na 23-procentowy udział w tym segmencie rynku.
Sprawdź, jak w dwóch pierwszych miesiącach br. sprzedawały się samochody Citroën w Polsce
Na całym hiszpańskim rynku pojazdów elektrycznych Citroën zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży, z 8,8% udziałem i 696 rejestracjami, co oznacza wzrost o 204% w porównaniu ze styczniem i lutym ubiegłego roku. Z 305 zarejestrowanymi egzemplarzami, Citroën ë-C4 produkowany w fabryce w Madrycie uzyskuje skumulowaną penetrację na poziomie 4,9% i staje się samochodem elektrycznym „Made in Spain” o największej sprzedaży w tym kraju. Ze swojej strony nowoczesne rozwiązanie miejskiej mobilności, czyli Citroën Ami, przoduje na rynku elektrycznych czterokołowców przez kolejny miesiąc.
Jeśli chodzi o cały rynek (napędy spalinowe + elektryczne) w okresie od stycznia do lutego, Citroën zyskuje na popularności, osiągając 9.330 rejestracji samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, o 31% więcej niż rok temu, i 5,9-procentowy udział w rynku hiszpańskim. W tym samym czasie najlepiej sprzedający się model marki w tym roku, Citroën C4 „Made in Spain”, odnotował 2.227 rejestracji. W kategorii aut segmentu D, Citroën C5 X, niedawno uznany przez międzynarodowe jury złożone wyłącznie z ekspertek motoryzacyjnych WWCOTY (Women’s World Car Of The Year) za najlepszy samochód rodzinny na świecie ze względu na swój komfort, a także odważną stylistykę i przestronne wnętrze, jest też liderem z 258 rejestracjami w skumulowanych wynikach.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze