Pisaliśmy wczoraj, że Citroën ë-C4 był w lipcu najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Hiszpanii. To jednak nie wszystko – francuska marka była w ubiegłym miesiącu liderem na rynku aut elektrycznych w tym kraju w ogóle.
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
Z 235 elektrycznymi samochodami osobowymi i pojazdami użytkowymi zarejestrowanymi w Hiszpanii w lipcu, Citroën jest liderem na rynku pojazdów zeroemisyjnych, a produkowany w tym kraju Citroën ë-C4 jest najlepiej sprzedającym się modelem w tym segmencie rynku. Ponadto marka znajduje się w pierwszej trójce całego rynku zelektryfikowanego (auta w 100% elektryczne + hybrydy plug-in).
Niezawodność i wszechstronność pojazdów użytkowych Citroëna podbija hiszpański rynek, na którym marka jest liderem z 2.279 rejestracjami w lipcu, co przekłada się na 20,1% udziału. Marka jest również liderem w segmencie dostawczaków w 100% elektrycznych z udziałem wynoszącym 16,2%.
Citroën uznał elektryfikację w motoryzacji za obiecującą zarówno w odniesieniu do osób prywatnych, jak i do biznesu. W efekcie oferuje gamę elektrycznych samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, które poziomem osiągów, komfortu i przestrzeni ładunkowej są podobne do wersji z silnikami spalinowymi. To podejście okazało się trafne, bo doprowadziło markę do pozycji lidera w rankingu hiszpańskiego rynku pojazdów w 100% elektrycznych, z 235 rejestracjami i 9,4% penetracją w lipcu bieżącego roku. Sukces, na który złożyła się w dużej mierze dobra sprzedaż modeli produkowanych w Hiszpanii: Citroëna ë-Berlingo i Citroëna ë-C4, najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w miesiącu, z 8-procentowym udziałem w rynku. W tym roku ten model produkowany w Madrycie odnotował już 1.000 rejestracji.
Ponadto w lipcu Citroën uplasował się w pierwszej trójce całego hiszpańskiego rynku aut zelektryfikowanych (w 100% elektryczny + hybrydy typu plug-in), z udziałem na poziomie 6,8%.
LEKKIE SAMOCHODY UŻYTKOWE
Pojazdy użytkowe to rynek, na którym Citroën oferuje kompletną, konkurencyjną gamę, docenianą przez profesjonalistów od dziesięcioleci. W lipcu marka zajęła pierwsze miejsce na tym rynku z 2.279 rejestracjami i 20,1% udziałem rynkowym, stając się również, dzięki w pełni zelektryfikowanej gamie, liderem elektrycznych pojazdów użytkowych z udziałem 16,2% w tej części rynku.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Stellantis Dare Forward 2030, którego celem jest osiągnięcie przez Grupę pozycji niekwestionowanego lidera elektryfikacji w Hiszpanii i na całym świecie.
„W lipcu Citroën zdołał umocnić swoją pozycję na rynku hiszpańskim dzięki sukcesowi strategii marki, która obejmuje elektryfikację, zaangażowanie w lokalną produkcję oraz rozwój gamy zaawansowanych technologicznie i dostosowanych pojazdów użytkowych, a potrzeby profesjonalistów stanowią kluczowy aspekt na tym rynku. Citroën osiągnął znakomite wyniki na tych trzech osiach: wiodąca marka w zakresie rejestracji pojazdów elektrycznych, Citroën ë-C4, produkowany w Madrycie, jest najlepiej sprzedającym się modelem zeroemisyjnym w Hiszpanii, a marka ponownie króluje na rynku pojazdów użytkowych z Citroënem Berlingo w roli głównej. Te kamienie milowe dają nam dobrą pozycję w obliczu wyzwań drugiej połowy roku” – mówi Nuno Marques, dyrektor Citroëna na Hiszpanię i Portugalię.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze