Citroën LNA nie należy do najbardziej znanych samochodów z dorobku francuskiego producenta, ale jest to bardzo ciekawy model, który w dodatku można oglądać w Toruniu podczas zlotu ICCCR 2024.
Być może pamiętacie Jeana Charlesa, który na światowym zlocie Citroëna w Toruniu prezentował nam niecodzienną wersję 2CV z basenem i minibarem. Okazuje się, że miłość do marki to choroba rodzinna. W mieście Kopernika spotkaliśmy także jego brata, Patrice, który wraz z małżonką Natalie przyjechał do Torunia Citroënem LNA.
Krewny Peugeot 104
LN oraz późniejsza wersja LNA to obecnie rzadkość. Niewielki, niepozorny samochód zadebiutował w 1976 roku po utworzeniu Grupy PSA, jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na małe, ekonomiczne pojazdy miejskie. Samochód dzielił platformę z Peugeot 104 a jego produkcja trwała do 1986 roku.
Pod względem designu, LNA był prosty i funkcjonalny. Mimo swoich niewielkich rozmiarów, LNA oferował całkiem przestronne, praktyczne wnętrze. Charakteryzował się kanciastymi liniami, które nie przypominały oryginalnych samochodów, do których przyzwyczaiły nas modele Citroëna. Wystawiony w Toruniu obok modeli takich jak 2CV, CX, czy DS, wyglądał prawie tak, jakby ktoś potajemnie przeniósł auto z innego zlotu.
Zobacz także: Citroën DS w wersji kamper z luksusowym wnętrzem polskiej produkcji (ICCCR 2024)
LNA napędzał silnik o pojemności 652 cm³, który rozwijał moc 32 KM. W późniejszych latach, dostępna była również wersja z większym silnikiem o pojemności 1124 cm³.
Zakurzone znalezisko
Egzemplarz, który można oglądać podczas ICCCR w Toruniu to ciekawe znalezisko pochodzące z 1985 roku. Samochód przez lata stał zapomniany w garażu we Francji, gdzie zdołał zgromadzić na sobie grubą warstwę kurzu. Patrice kupił LNA w ubiegłym roku za 1200 euro, umył i… tak auto jeździ do dzisiaj, bez malowania, poprawek lakierniczych, czy renowacji. Jest niemal w takim stanie, w jakim go kupił właściciel, z tym że w końcu… czysty. Prac naprawczych wymagał jedynie rozrusznik i elementy układu wydechowego. Aby dotrzeć do Torunia Patrice i Natalie przejechali Citroënem LNA 1400 km. Podróż zajęła im 2,5 dnia. Z pojazdu na co dzień korzysta Natalie.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Ciekawe wywiady i historie ludzi z ICCCR 2024:
- Citroën DS w wersji lux-kamper
- Rajdowy Citroën 2CV Duckar w Toruniu
- Citroën 2CV z basenem i to jeżdżący!
- Citroen LNA z 1985 roku. Był pokryty grubą warstwą kurzu
- Citroëny nie zmieściły się na bulwarze nad Wisłą w Toruniu
- Czy to najwęższy Citroën 2CV na świecie?
- Na światowy zlot Citroëna… przyleciał samolotem. Niezwykły właściciel DS
- Co jest najlepsze w zlotach? Wygrywanie! Citroën BL 11
- Citroën C4 z 1930 roku na ICCCR 2024 w Toruniu. “Biżuteria” na czterech kołach
- Mają już 16 Citroënów. SM to „wisienka na torcie”
- Citroën 2CV z 1979 roku. Miękki, skrętny i idealny dla… tenisistów. Zajrzeliśmy do bagażnika
Relacje z ICCCR 2024:
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień pierwszy
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień drugi
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień trzeci
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień czwarty
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień piąty i podsumowanie
Najnowsze komentarze