Citroen to prawdziwy francuski samochód. Uosabia wszystko to, co najlepsze w motoryzacji znad Sekwany, twierdzą autorzy książki „Citroën – francuska pasja” Benjamin Cuq i Matthieu Turel. W ciągu stulecia marka z szewronami na masce zbudowała niesamowitą więź z klientami i miłośnikami motoryzacja i niesamowity wizerunek Francji.
W tej niezwykłej pozycji zostali opisani ci, którzy stworzyli te modele, osoby, które je montowały w warsztatach i fabrykach, ci, którzy je sprzedawali, ale także ci, którzy sprawiali, że żyją na co dzień: kolekcjonerzy, właściciele warsztatów, restauracji, kluby czy zwykli kierowcy. Samochody Citroëna stały się legendami opowiadającymi historię przemysłu, projektowania, technologii i życia w naszym kraju przez kilka pokoleń. „Citroen – francuska pasja” to hołd dla nich wszystkich. Citroën uosabia francuski samochód i styl bycia od 100 lat.
Citroena wszyscy znają. Setki filmów, pochwały generała de Gaulle’a po zamachu na jego życie w DS, Citroen SM prezydenta Pompidou wiele wiele innych. 2CV zakonnicy, przygody Louisa De Funes, Fantomas. Citroën uosabia francuski samochód, zarówno popularny, jak i wysokiej klasy. A niewiele osób w Polsce zdaje sobie sprawę, że Citroën jest dziś jedną z najchętniej kolekcjonowanych marek na świecie. Ma ponad 1.000 klubów, plasując się tuż za Ferrari. Żadna firma nie ma takiego masowego ruchu ludzi, którzy robią tak dużo. Bo to przede wszystkim marka pasjonatów. Citroën daje poczucie, że wie, co powinno być prawdziwym samochodem. I ma kilka modeli, które zmieniły wszystko w świecie motoryzacji: Traction Avant, 2CV oraz DS. Zawieszenie hydropneumatyczne jest do dzisiaj przedmiotem wielkiej dumy posiadaczy. To Citroen zrewolucjonizował świat motoryzacji!
I dlatego musimy pamiętać o założycielu firmy. Andre Citroen to jest postać przez wiele P. Nie był mechanikiem jak Louis Renault, był politologiem, który wprowadził masową produkcję samochodów we Francji. Praktycznie wynalazł także marketing, choćby umieszczając logo Citroën na wieży Eiffla na 9 lat, od 1926 do 1935 roku i tworząc zabawki Citroëna dla dzieci. Nie był typowym menedżerem, Citroen był wizjonerem. A ta wizja to był gigantyczny skok do przodu, by po prostu być najlepszym.
Citroën, francuska pasja – Benjamin Cuq, Matthieu Turel. Książka jest dostępna na razie w języku francuskim.
Najnowsze komentarze