W Argentynie zorganizowano zlot miłośników Citroena Mehari. Na imprezie zgromadzono aż 100 egzemplarzy tego legendarnego pojazdu.
Citroen Mehari zadebiutował 11 maja 1968 roku i stał się jednym z kultowych modeli francuskiej marki. Samochód pełnił głównie funkcję rekreacyjną i często pojawiał się w kurortach wypoczynkowych i na polach golfowych, aczkolwiek pełnił również nieco bardziej użytkowe funkcje. Służył m.in. dla wojska. Z czego wynikała popularność pojazdu? Model był niezwykle lekki, jego masa wynosiła zaledwie 525 kg, z kolei utrzymanie pojazdu w czystości nie wymagało specjalnego wysiłku. Wystarczyło użyć szlaucha z wodą.
Z okazji pięćdziesięciolecia istnienia modelu Citroen Mehari organizowane są w tym roku liczne zloty oraz rajdy, ale jak się okazuje popularność legendy wykracza daleko poza rodzimą Francję, a nawet Europę. Pod koniec maja Club Mehari Argentina oraz Pueblos Mehari Uruguay również zorganizowały spotkanie fanów i to na całkiem sporą skalę. Podczas imprezy udało się zgromadzić aż 100 egzemplarzy samochodu w Los Cardales, w prowincji Buenos Aires.
Argentyński Citroen Mehari, który był montowany w Urugwaju, w fabryce w Nordex różni się od europejskiego odpowiednika pod względem wykorzystanego do budowy nadwozia materiału. Zamiast tworzywa ABS zastosowano tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym, które służy m.in. do produkcji kadłubów łodzi.
Argentyński model nazywany „Méhari Ranger” był napędzany silnikiem o pojemności 602 cm3, który generował 28 KM. Samochód był produkowany do 1980 roku. Na poniższym filmie możecie zobaczyć, jak wyglądał zlot w Argentynie.
A w Polsce miłośnicy Mehari spotykają się na zlotach organizowanych przez Citroen Oldtimer Klub Polska. Zajrzyjcie na ich stronę, warto!
Citroen Mehari produkowany był w latach 1968 – 1987. Wbrew pozorom konstrukcja auta jest praktycznie identyczna z Citroenem 2CV, różnica polega na wyglądzie nadwozia, które zostało wyprodukowane z tworzyw sztucznych. Było to możliwe z uwagi na fakt szybkiego rozwoju przemysłu. Panele nadwozia są zamontowane na stalowych rurkach, zintegrowanych z podwoziem. Można było je zamówić z lekkim plastikowym dachem. Co ciekawe, maska w tym aucie jest zamykana na skórzane paski. Drzwi można było błyskawicznie zdemontować, co sprawiało, że Mehari był wyjątkowo praktyczny. Samochód był bardzo popularny wśród wszelkich służb. Kupowały go policja i żandarmeria oraz wojsko. W służbie wojskowej auto wykorzystywane było jako szybki środek transportu pola walki po zrzuceniu z samolotu.
A tak reklamowano Mehari we Francji:
Najnowsze komentarze