wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroen Citroën i Cactus M: dwa niezwykłe samochody

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-23
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
286 6
0
250
UDOSTĘPNIEŃ
833
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault na Le Mans Classic 2022

Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!

Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie

Citroën Mehari zajmuje ważne miejsce w historii francuskiej marki. Zaprezentowany w 1968 roku model wielokrotnie służył jako inspiracja dla projektantów marki. Jednym z samochodów, który pożyczył od Mehari zarówno styl, jak i ideę wolności jest koncepcyjny Cactus M.

Nawet ponad 50 lat od debiutu łatwo wskazać dlaczego Citroën Mehari osiągnął taki sukces. Korpus samochodu wykonano w całości z tworzywa sztucznego. Materiał ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) jest łatwy w formowaniu termicznym i może być barwiony w masie. Oryginalny Citroën Méhari był bardzo lekki, dzięki czemu bez problemu radził sobie z każdą nawierzchnią, nie grzęzł w błocie ani piasku i nie zapadał się w śniegu.

Myśliwi, obozowicze, grzybiarze, miłośnicy pleneru i to zarówno plaży, jak i wysokich gór – wszyscy byli oczarowani urokiem samochodu, który dzięki swojej lekkości jeździł szybko i mógł podróżować praktycznie wszędzie. To właśnie te cechy kryją się za nazwą Méhari, którą zapożyczono od znanej z wytrzymałości rasy dromaderów wyścigowych.

Zobacz także: Citroën ME Concept – futurystyczna wersja Mehari

Mnóstwo kombinacji

Oryginalny projekt miał postać dwu lub czteromiejscowego kabrioletu. W Mehari można zamontować płócienny dach nad przedziałem pasażerskim z przodu. Po rozciągnięciu tkaniny, obejmował również pasażerów z tyłu i bagażnik. Kombinacji dla Mehari było mnóstwo. Citroën oferował składaną przednią szybę, sztywne drzwi i panele boczne a nawet modułowy korpus z tworzywa sztucznego, dostępny w różnych kolorach.

Citroën wprowadził do produkcji ograniczoną liczbę barw, które nie zmieniały się praktycznie przez prawie dwadzieścia lat produkcji. Były to: Rouge Hopi, Vert Tibesti, Vert Montana, Orange Kirghiz, Beige Kalahari, Beige Hoggar, Jaune Atacama oraz biało niebieskie nadwozie dla wersji specjalnej Azur.

Zobacz także: Citroen Xanthia Concept z 1986 roku; sportowa wersja AX-a

Wszystkie nazwy kolorów Méhari są związane z wielkimi pustyniami, z którymi samochód mierzył się wielokrotnie, zarówno indywidualnie, jak i w wielkich rajdach przez Azję i Afrykę.

Ewolucja Citroena Mehari sięga do specjalnych pojazdów 4×4, które służyły w armii francuskiej i odgrywały rolę pomocy medycznej w rajdzie Paryż-Dakar w 1980 roku. Wersja z napędem na cztery koła oprócz standardowego sterowania 4-biegową skrzynią biegów miała do dyspozycji sterowanie odłączające napęd na tylne koła oraz drugą dźwignię, która steruje reduktorem.

Citroen Mehari na nowo

Citroën Méhari zajął znaczącą pozycję w historii marki i zainspirował stylistów do nakreślenia prototypu Cactus M, który zaprezentowano w 2015 roku. Koncept na nowo interpretuje wartości leżące u podstaw oryginalnego modelu. Sama litera „M” ma stanowić hołd dla Méhari i jego historii. Koncepcyjny model wciąż wywołuje to samo poczucie wolności i niezależności.

Podobnie jak w przypadku oryginalnego Méhari, technologie i innowacje mają na celu pokonywać utrudnienia, zarówno jeśli chodzi o pogodę, jak i rodzaj nawierzchni.

Napęd 4×4 został zastąpiony systemem Grip Control, który wykrywa poślizg i optymalizuje trakcję. Otwarta kabina pozwala pasażerom poczuć kontakt z otaczającym ich światem. Podobnie jak Mehari, Citroën Cactus M ma żywe kolory zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Dzięki zastosowaniu plastikowych paneli podłogowych oraz odpływów na wodę, kabina auta jest łatwa w czyszczeniu. Citroën Cactus M doskonale oddawał koncepcję Mehari, ale nigdy nie trafił do produkcji. Na rynku pojawił się podobny model z napędem elektrycznym o nazwie e-Mehari.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Cactus MCitroenMehari
Udostepnij100Tweet63Udostepnij18
Poprzedni

Renault Wavecamper Trafic 2.0 dCi 170 KM EDC 2021: 10 genialnych pomysłów na to jak zbudować dobrego kampera.

Następny

Masz Citroëna DS lub CX z wtryskiem paliwa? 19 września Bosch Service bezpłatnie zdiagnozuje Ci auto na Youngtimer Party

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Masz Citroëna DS lub CX z wtryskiem paliwa? 19 września Bosch Service bezpłatnie zdiagnozuje Ci auto na Youngtimer Party

Luksusowy zegarek B.R.M. w samochodach DS Automobiles

Peugeot 3008 1.2 130 KM - czy warto? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 34/2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • fiti - Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022
  • Expert - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.