Po raz trzeci z rzędu Citroën triumfuje w rajdowych mistrzostwach świata w kategorii producentów. Zakończony właśnie Rajd Katalonii ostatecznie przypieczętował zwycięstwo tego francuskiego konstruktora samochodów. Odbyło się to w pięknym stylu, gdyż w klasyfikacji rajdu dwa pierwsze miejsca zajęli kierowcy Citroëna. Pierwszy oczywiście był Sébastien Loeb – niepokonany od praktycznie dziesięciu eliminacji RMŚ (pomijając jego bardzo chwalebne zachowanie w Rajdzie Wielkiej Brytanii), zaś na pozycji drugiej uplasował się (ze stratą 1 minuty i 21,9 sekundy) Francois Duval. Czwartą lokatę zajęła trzecia Xsara, którą prowadził Xavier Pons pilotowany przez Carlosa del Barrio. Kolejny francuski samochód znalazł się na pozycji 6. Był to Peugeot 307 WRC z Nicolasem Bernardim i Jeanem-Markiem Fortinem na pokładzie.
Citroën w tegorocznych eliminacjach zdobył już 178 punktów, co daje mu niekwestionowane zwycięstwo w sezonie. Kolejny na liście Peugeot uzyskał do tej pory 135 punktów i nie ma już praktycznie mocnych na zagrożenie także tej pozycji – kolejny Ford zdobył jedynie 100 punktów.
Niestety – jak donoszą belgijskie media – Francois Duval po Rajdzie Katalonii rozstał się z teamem Citroëna. Szkoda trochę, po bo szaleństwach na początku sezonu – w ostatnim czasie Duval spisywał się naprawdę dobrze i przyczynił się do sukcesów zespołu Citroëna. Duval odchodzi podobno do teamu Kronos, gdzie również będzie jeździł Xsarą.
Wygląda jednak na to, że zmiany nie będą tak bardzo odczuwalne – w następnej eliminacji Mistrzostw Świata Xsarę WRC w barwach Citroëna ma poprowadzić Daniel Sordo, który właśnie został mistrzem świata w rajdach Junior WRC (na Citroënie C2 1600 oczywiście).
Sébastien i Daniel byli wzruszeni powitaniem, jakie zgotował im zespół i kibice na mecie. „Bardzo chciałem tutaj wygrać” przyznał Sébastien. „Wspaniale, że nam się to udało. Jednak jeszcze wajważniejsze jest dla mnie to, że dzięki François odnieśliśmy podwójne zwycięstwo i byliśmy o włos od zajęcia wszystkich 3 miejsc na podium z Xsarą Xevi Pons’a! Liczy się tytuł mistrzowski dla Citroëna, nie zapominając o tytule który zdobył Dani Sordo i C2 Super 1600 w mistrzostwach „Junior WRC”. To był naprawdę weekend marzeń, wynik ciężkiej pracy oraz wielkiej pasji i zaangażowania całego zespołu. Nasze jubileuszowe dziesiąte zwycięstwo symbolizuje ten doskonały sezon i chciałbym zadedykować je naszemu zespołowi…„
„Jednym z naszych głównych celów na ten rok była obrona tytułu w klasyfikacji producentów,” mówi Claude Satinet, dyrektor Automobiles Citroën. „Ta korona jest dla nas ważnym uzupełnieniem tytułu w klasyfikacji kierowców, bowiem potwierdza osiągi oraz niezawodność 2 samochodów i 2 załóg. Potwierdza w sposób jeszcze bardziej wyraźny i oczywisty właściwą wartość marki Citroën, poziom kwalifikacji i motywacji jej ekip technicznych.”
Dyrektor Citroën Sport, Guy Fréquelin, cofnął się we wspomnieniach o kilka miesięcy… „Początek sezonu nie był dla nas łatwy. Po Szwecji i Monte Carlo wraz z Claude’m Satinet mówiliśmy, że kolejne sezony rajdowe, niczym pory roku, następują po sobie i bardzo od siebie się różnią. Na szczęście, dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu okazało się w końcu, że ten sezon nie tylko stał się podobny do poprzednich, ale także dużo lepszy! Jestem niezwykle dumny ze wszystkich. Chciałbym też podziękować tym, którzy na końcu łańcucha wiedzy, kompetencji i pracy, wkładają w to dzieło swój talent. Sébastien, François, Daniel, Stéphane, a potem także Sven wnieśli swój ogromny wkład w zdobycie trzeciego z rzędu tytułu dla Citroëna. Nie zapominam też o tym, jak bardzo Carlos i Marc pomogli nam w trudnych chwilach. Marka Michelin poprzez swoje produkty zwiększała potencjał Xsary WRC . Jetem też pełen uznania dla prywatnych kierowców, którzy nam zaufali. Xevi Pons i jego Xsara zakończyli ten rajd o włos od miejsca na podium. Dani Sordo jest mistrzem świata juniorów na Citroënie C2 Super 1600. Jest to niezmiernie motywujące przed wyjazdem na Rajd Australii i przygotowaniem do powrotu w 2007 roku!”
KG
Najnowsze komentarze