Podczas ostatniego etapu na trasie rajdu panowała wreszcie lepsza pogoda, niż w ciągu 2 pierwszych dni. Tylko na 2 porannych OS-ach na drodze było nieco wilgoci, a potem pogoda uśmiechnęła się do uczestników rajdu, a zwłaszcza do załóg samochodów Xsara. Gdy Sebastien Loeb zameldował się na mecie ostatniego odcinka, zapewniając sobie tytuł, nad Korsyką świeciło wspaniałe słońce. Petter Solberg i Carlos Sainz, dwaj byli mistrzowie świata poczekali na mecie tej ostatniej próby i byli pierwszymi, którzy złożyli gratulacje nowemu królowi rajdów.
Seb, który swą karierę sportową rozpoczynał od gimnastyki, pokazał na mecie trochę swych umiejętności, skacząc z radości. “Jaka ulga!” tak brzmiały jego pierwsze słowa. “Jechałem pod niesamowitą presją, chociaż zespół zrobił wszystko, by zapewnić mi jak najlepsze warunki w walce o tytuł. A najbardziej cieszę się z tego, że tylu ludziom sprawiłem tak wiele radości.”
Trudno znaleźć słowa, by opisać co się działo w namiocie Citroëna, gdy załogi przyjechały po ostatnim OS-ie. “To był wyjątkowo trudny rajd, ale pojechaliśmy po prostu perfekcyjnie” zdążył powiedzieć Carlos Sainz, zanim po raz kolejny oblany został szampanem. “Osiągnęliśmy obydwa cele w najlepszym czasie. Tytuły dla francuskiego producenta i francuskiego kierowcy podczas francuskiej rundy mistrzostw – czy można sobie wyobrazić piękniejszy scenariusz? Teraz przed nami rajd w moim rodzinnym kraju – w Hiszpanii. Nie będzie łatwo, ale tam pojedziemy już bez presji. Będzie to czysta przyjemność rajdowania.“
Szef zespołu, Guy Fréquelin nie potrafił ukryć emocji: «Przegrałem swój tytuł mistrza świata w roku 1981. Po ponad 20 latach osiągnąłem ten sukces w nieco innej roli. Dziękuję wspaniałemu zespołowi, który przygotował nasze cudowne Xsary, dziękuję naszym kierowcom i pilotom. To wspaniała chwila. Dodatkową satysfakcję sprawia fakt, że talent Sebastiena został odkryty przez Citroëna. Seb związany jest z firmą od początku swej kariery. Znaleźliśmy młodego kierowcę, wyszkoliliśmy go i doprowadziliśmy do tytułu mistrza świata. To dodatkowy powód do satysfakcji, bo Citroën to firma, w której największą wartością są ludzie!»
Dyrektor Automobiles Citroën pan Claude Satinet przybył na Korsykę specjalnie, by złożyć gratulacje zespołowi: «Citroën Sport osiągnął założone cele przed zakończeniem sezonu. To ogromna satysfakcja. Podwójny sukces osiągnęliśmy zaledwie w drugim roku uczestnictwa w mistrzostwach świata. W całym sezonie zespół pokazał najwyższy poziom profesjonalizmu, a tu na Korsyce, w Rajdzie Francji świętujemy najpiękniejsze zwieńczenie sezonu.»

1. Citroën, 178 pkt – Mistrz Świata 2004
2. Ford, 127 pkt
3. Subaru, 108 pkt
4. Peugeot, 85 pkt
Klasyfikacja kierowców
1. S. Loeb, 108 pkt – Mistrz Świata 2004
2. P. Solberg, 78 pkt
3. M. Märtin, 69 pkt
4. C. Sainz, 67 pkt
5. M. Grönholm, 54 pkt
6. F. Duval, 47 pkt
7. M. Hirvonen, 23 pkt
8. H. Rovanperä, 20 pkt
9. J. Tuohino, 16 pkt
10. F. Loix, 9 pkt
11. D. Carlsson, 6 pkt
12. G. Panizzi, 6 pkt
13. A. Navarra, 5 pkt
14. C. Robert, 4 pkt
15. M. Stohl, 4 pkt
Najnowsze komentarze