• Najnowsze

Citroen C4 Aircross na antypodach – dzień 1 w Nowej Zelandii

2013-11-22

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroen C4 Aircross na antypodach – dzień 1 w Nowej Zelandii

Jędrzej Jędrzej
2013-11-22
w Citroen, Nowa Zelandia, Wiadomości, Wyprawy
Czas czytania6min czytania
47 1
62
47
UDOSTĘPNIEŃ
136
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

Citroen C4 Aircross to nasz samochód testowy na podróż po Nowej Zelandii. Pojedziemy nim z Auckland na północ a później na południe. To cała wielka wyprawa, bo żeby tu się dostać, trzeba przelecieć cały świat. A sama podróż z Hongkongu trwa prawie… 11 godzin. W pewnej chwili za oknami samolotu widzi się słońce a to znak, że przelatuje on nad Australią. I w końcu w oddali pojawiają się kontury dwóch wysp. To już Nowa Zelandia. Z góry, na trasie podejścia do lotniska, wygląda dokładnie tak, jak we Władcy Pierścieni czy Hobbicie, mocno zielone pagórki, turkusowa woda. Zieleń tutaj szokuje.

Nasza podróż po Nowej Zelandii:

    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 1
    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 2
    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 3
    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 4
    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 5
    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 6
    • Citroen C4 Aircross w Nowej Zelandii – dzień 7

Ląduję w Auckland i najpierw kontrola imigracyjna, czyli tłumaczenie po co się przyjechało. Trzeba mieć bilet powrotny i nie kręcić – rzadko bo rzadko, ale zdarza się, że kogoś nie wpuszczą i odsyłają do domu. Poza tym władze Nowej Zelandii bardzo skrupulatnie kontrolują co się tutaj wwozi. Żadnego jedzenia, żadnych produktów organicznych. Kontrola na lotnisku jest bardzo skrupulatna, oprócz zwyczajowego wypełniania deklaracji walizka musi być prześwietlona a wyszkolone psy próbują wywąchać najmniejszą ilość niedozwolonych produktów. Po tej całej procedurze, która trwa z uwagi na ilość przylatujących około godziny, można wyjść na zewnątrz. A tam… 25 stopni, bo w końcu zaczyna się nowozelandzkie lato.

Pytam taksówkarza o francuskie samochody. O marce Citroen… nie słyszał. Dopiero gdy zobaczył samochód, który odbieram, powiedział „aaa… this is luxury car”. Importer walczy z całą masą konkurencyjnych marek a samochody ze Starego Kontynentu są postrzegane jako ekskluzywne, między innymi z uwagi na cenę. Citroen C5 za 55 tysięcy dolarów? Zwyczajna cena – koszty transportu i podatki związane z samochodami są tutaj bardzo wysokie.

Odbieram swoje testowe auto. Citroen C4 Aircross czeka przed przedstawicielstwem Citroena. Sympatyczni menadżerowie pytają mnie o plany, umawiamy się na przesłanie materiału zdjęciowego oraz datę zwrotu auta. Sami trochę też zazdroszczą takiej podróży, bo liczne obowiązki służbowe nie pozwalają im tak daleko wyjeżdżać turystycznie. Firma jest mała, pracy przed nimi sporo. Wypytują o Europę. Mówię im o sytuacji z postrzeganiem francuskich marek w Polsce. Tutaj nie mają takiego problemu, walczą nie tyle z wizerunkiem, co z dużą ilością konkurencji. Zachęcają do odwiedzenia nowo otwartego salonu Citroena przy Greath South Drive. Mimo zmęczenia obiecuję, że tam pojadę od razu.

Citroen C4 Aircross czeka już przed firmą. Srebrny kolor, szklany dach. W środku prawie wszystko co do szczęścia potrzeba, może za wyjątkiem nawigacji. Ale to akurat mam w telefonie – niezawodny Copilot. Otwieram drzwi kierowcy i oczywiście się mylę, bo tutaj kierownica jest po drugiej stronie. Później jeszcze kilka razy odruchowo to robię, podobnie jak mylę się przy włączaniu kierunkowskazów. Ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. O samochodzie jeszcze zdążę napisać później, dzisiaj jeszcze wrażenia z samej jazdy po Auckland.

2013-11-22 07.43.03Jest to dużych rozmiarów metropolia, więc ruch tutaj spory, o korki nietrudno. Dlatego plan jest taki, aby jak najszybciej stąd uciekać. Hotel, trochę snu i jak najwcześniej w teren, na północ. A jak się jeździ po prawej stronie? Wszystko jest odwrotnie, na szczęście można się przyzwyczaić. Na początku obserwując innych kierowców, to bardzo pomaga poznać lokalne zwyczaje. Co ciekawe, w Auckland jeździ się dość agresywnie, od razu nasuwają mi się skojarzenia z Warszawą. Zajeżdżanie drogi, lekkie wymuszanie i dynamiczna jazda (10-15 km/h powyżej limitu) są tu swojego rodzaju normą. Prawie jak w domu.

Czas sprawdzić ceny paliwa. Ropa po 1,5 dolara, ale nowozelandzkiego, a więc w przeliczeniu niecałe 4 złote za litr. Benzyna 50 centów drożej, nieco ponad 5 złotych za litr (stan listopad 2013). Czyli w tym bogatym kraju jest taniej niż u nas – przynajmniej pod tym względem. A samochód ma tutaj prawie każdy, podobnie jak w USA, jest on niezbędny do poruszania się z dalekich przedmieść. Po drodze nie widać transportu miejskiego, są tylko dość drogie taksówki. Kurs z lotniska do centrum może kosztować 80-100 dolarów (za około 20 kilometrów).

Bardzo podoba mi się mnóstwo małych sklepów, zlokalizowanych w ulicach handlowych. Obok znanych sieciowych jadłodajni, takich jak Pizza Hut czy KFC, jest tutaj sporo lokalnych małych firm i firemek, gdzie można kupić każdy rodzaj jedzenia. Sklepy, piekarenki, punkty usługowe – widać, że to wszystko żyje i ma się dobrze.

Zadziwia roślinność i odgłosy ptaków. Tu prawie wszystko jest inne niż u nas. Z filmu na lotnisku można się dowiedzieć, że 85% flory jest unikalne dla Nowej Zelandii. Dlatego ciężko rozpoznać drzewa czy krzewy. Aktualnie jest tu przełom wiosny i lata, dlatego przyroda szokuje kolorami, w tym dziesiątkami odcieni żywej zieleni. Uczta dla oczu.

Jutro 600 kilometrów przez północną Nową Zelandię. Trasa do Cape Reigna jest pełna zakrętów oraz mniejszych i większych pagórków. Czas naprawdę przetestować jak jeździ C4 Aircross.

Dziękujemy firmie Citroen za udostępnienie samochodu do testu.

 

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: C4 AircrossC5nowa zelandia
Udostepnij22Tweet10Udostepnij3
Poprzedni

Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa

Następny

Collection 2013 – wyprzedaż modeli Renault z rocznika 2013

Jędrzej

Jędrzej

Pasjonat motoryzacji francuskiej, autor książek, artykułów i prezentacji na temat samochodów. Fotograf, autor wielu sesji zdjęciowych, które znajdziecie na www.francuskie.pl. Podróżnik, pomysłodawca i uczestnik wielu dalekich i nietypowych wyjazdów samochodem. Kreatywny optymista o wielu obliczach.

Następny

Collection 2013 – wyprzedaż modeli Renault z rocznika 2013

Smagnięcie biczem

Citroen C4 Aircross na antypodach dzień 2 – na północ, tam musi być jakaś cywilizacja

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
62 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • RAdek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Jozek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • mctk o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    62
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.