Już pojutrze 93. Salon Samochodowy w Brukseli otworzy swoje podwoje dla publiczności. Znaczącą część hali nr 4 obejmie we władanie Citroën, który zaprezentuje pełną gamę swoich aut osobowych i niemało przedstawicieli samochodów użytkowych, w których też ma wiele do powiedzenia.
ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO C4
Zmiany stylistyczne w odświeżonym C4 są bardzo subtelne, ale nie zmienia to faktu, że parę rzeczy się w tym samochodzie zmieniło, choć nie wszystko widać ;-) Dotychczasowa generacja Citroëna C4 została wprowadzona na rynek w 2014 roku i od tamtej pory sprzedano przeszło 450.000 egzemplarzy tego auta. Teraz kompaktowy Citroën odpowiada na potrzeby czasów nie rezygnując z przyjemności podróżowania, jaką C4 oferuje. W modelu, który zadebiutuje przed publicznością pojutrze dodano LED-owe światła do jazdy dziennej, tylne lampy mają efekt 3D, pojawiły się nowe tapicerki i dotykowy 7-calowy ekran na konsoli środkowej. W gamie C4 dostępny będzie także szklany dach. Ale chyba najważniejsze, to nowe silniki, które wprawdzie zadebiutowały już w przedliftingowym modelu, ale wciąż są rynkową nowością – chodzi o motory PureTech i BlueHDi. Spełniają one oczywiście normę Euro6.
SZEROKA GAMA NOWYCH MODELI
Szczególne miejsce na stoisku Citroëna zajmował będzie oczywiście C4 Cactus. To pierwszy model marki idealnie wpisujący się w aktualne pozycjonowanie Citroëna w Grupie PSA – prosty w budowie, funkcjonalny, a jednocześnie innowacyjny i oryginalny stylistycznie. C4 Cactus otrzymał wiele nagród, choćby tytuł „Rodzinnego Samochodu Roku” przyznawany przez belgijski VAB, „Hatchback Roku 2014” od „Top Gear”, „Samochód Roku” wg hiszpańskiego magazynu „ABC”, „Złotą Kierownicę” na Słowacji, czy nagrodę za styl w Niemczech. W Brukseli oprócz zwykłych C4 Cactusów pokazany zostanie także C4 Cactus Aventure – koncept znany choćby z Paryża, czy z Genewy.
Kolejna ubiegłoroczna nowość, to oczywiście C1, którego również nie zabraknie na brukselskiej wystawie. Miejskie autko dostępne w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych, a także z odsuwanym dachem Airscape pozwala na sporą dozę personalizacji. W tym samochodzie można – i warto! – się pokazać. Dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym C1 idealnie wpisuje się w potrzeby ruchu wielkomiejskiego zapewniając przy tym całkiem przestronne wnętrze, jak na takie gabaryty.
C4 Picasso ma już w aktualnej odsłonie kilkunastomiesięczny staż rynkowy, ale to wciąż nowy samochód. W swojej klasie był to na koniec listopada najlepiej sprzedający się samochód. Nic dziwnego, skoro od chwili komercyjnego wprowadzenia na rynek zamówiono przeszło 170.000 egzemplarzy tego kompaktowego minivana. Klienci doceniają niesamowity styl, zarówno na zewnątrz, jak i w środku, znakomity komfort podróży, a także niskie spalanie. Wiele tych cech jest pochodnymi nowej modułowej platformy EMP2, która pozwoliła m.in. zmniejszyć masę własną samochodu, ale i zastosować wiele ciekawych rozwiązań. Do tego niebagatelne rozwiązania, choćby dwa wyświetlacze LCD o przekątnych 12” i 7” (ten drugi dotykowy) i wiele rozwiązań ułatwiających i uprzyjemniających użytkowanie tego samochodu.
POJAZDY UŻYTKOWE
Znaczącą częścią oferty Citroëna są samochody użytkowe. Istotnym elementem tej oferty jest wprowadzony w kwietniu ubiegłego roku Nowy Jumper. Do tej pory sprzedano już niemal 800.000 egzemplarzy różnych wersji Jumpera (od chwili zaoferowania na rynku). To bardzo atrakcyjna propozycja w swojej klasie – o rozsądnie skalkulowanej cenie, świetnych właściwościach użytkowych, napędzana oszczędnymi i wydajnymi silnikami, a przy tym przyjemna dla kierowcy.
C-ELYSEE WTCC
W Brukseli nie może zabraknąć akcentów sportowych. Rewelacyjny sezon wyścigowy w minionym roku – 17 zwycięstw w 23 wyścigach – jest powodem do dumy. Zwłaszcza, że plany mówiły o roku nauki i zdobywania doświadczeń, a rzeczywistość pokazała, że Citroën zdeklasował konkurencję na torach świata! Sięgnął po tytuł zarówno wśród producentów, jak i po całe podium w klasyfikacji kierowców – López, Muller i Loeb nie mieli sobie równych! José María López wygrał aż dziesięciokrotnie i po 57 latach od triumfu Juana Manuela Fangio pozwolił się Argentyńczykom cieszyć z mistrzowskiego tytuły w motorsporcie dla przedstawiciela tego południowoamerykańskiego kraju.
KG
Najnowsze komentarze