Guangzhou, nazywany w języku polskim Kantonem, od czwartku jest miejscem, w którym odbywają się targi motoryzacyjne. Potrwają do końca listopada (czyli do soboty) i jest na nich obecny Citroën. Nic dziwnego, bo to drugi co do wielkości salon w Chinach w tym roku. Citroën obecny jest na tych targach pod dwoma markami: Dongfeng Citroën oraz DS.
W efekcie Francuzi przyciągają różne grupy klientów. Jednych zachwyca C-Elysee produkowany w zakładach w Wuhan, innych kusi DS5 Golden Pearl, którego pierwsze egzemplarze już opuszczają fabrykę w Shenzhen.
Dongfeng Citroën: coraz bardziej atrakcyjna gama z nowym C-Elysee
26. września 2013 roku Dongfeng Citroën rozpoczął produkcję nowego Citroëna C-Elysee. Auto powstaje w fabryce Wuhan 3 otwartej w lipcu ubiegłego roku. C-Elysee zajmuje honorowe miejsce na stoisku Citroëna podczas 11. edycji targów w Kantonie. Nie powinno to dziwić – ten sedan wzbogaca ofertę marki w segmencie C, kluczowym w Państwie Środka, bowiem stanowi on większość sprzedaży aut osobowych w tym kraju i charakteryzuje się dynamicznym wzrostem (+25% od początku roku).
C-Elysee uzupełnia ofertę Dongfeng Citroën w segmencie C, w której już przecież model C-Quatre oraz C4L. Są to samochody znakomicie odbierane przez chińskich klientów, o czym świadczy ich 55-procentowy udział w sprzedaży marki na tamtejszym rynku. Sprzedaż Dongfeng Citroën rośnie zresztą zauważalnie lepiej, niż przyrost całego chińskiego rynku (23,9% wobec 18,1%). Producent ma więc nadzieję, że wzmocnienie oferty kolejnym kompaktowym sedanem jeszcze bardziej zintensyfikuje rozwój Citroëna w Chinach.
DS: francuska oferta premium w Chinach
Na targach w Kantonie ma swoją światową premierę DS5 Golden Pearl. Koncept ów jest hołdem dla świata biżuterii, wyrobów skórzanych i srebra dzięki doborowi kolorów i materiałów. Chrom, skóra, jedwab, heban, szycie – wyrafinowanie i dbałość o każdy szczegół przyświecały twórcom od samego początku tego projektu. Nic dziwnego, że wielu młodych, dynamicznie się rozwijających Chińczyków coraz częściej sięga po hatchbacki, choć wciąż w Państwie Środka króluje nadwozie trzybryłowe. Jednakże auta takie, jak DS5 zjednują sobie kolejnych klientów.
DS5 produkowane jest od niedawna w fabryce w Shenzhen i zostało wprowadzone do salonów sprzedaży 27. września 2013 roku. Pod koniec roku sieć sprzedaży DS Store w Chinach liczyć sobie będzie 52 obiekty i obejmie największe miasta kraju. Na przyszły rok planowane jest zaoferowanie w Państwie Środka dwóch kolejnych modeli gamy DS – kompaktowego sedana oraz SUV-a.
Citroën na salonie w Guangzhou (Kanton)
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze