Pozycja lidera pod względem ochrony środowiska
Obecnie 30% samochodów sprzedawanych przez Citroëna w Europie wykazuje emisję CO2 na poziomie 120 g/km lub poniżej. Dla potwierdzenia swego zaangażowania i wiodącej pozycji w dziedzinie ochrony środowiska marka pokazuje z okazji salonu:
– ekologiczne samochody o emisji CO2 poniżej 120 g/km
– sprawdzone technologie takie jak filtr cząstek stałych, system Stop&Start oraz mechaniczna, elektronicznie sterowana skrzynia biegów MCP,
– przyjętą strategię w dziedzinie hybrydyzacji napędu, której ilustracją są 4 prototypy: Hypnos oferujący hybrydową technologię HYmotion4 najnowszej generacji, C4 Hybride HDi i C-Cactus stanowiące propozycję powszechnie dostępnych modeli i C4 WRC Hybride, który dowodzi, że samochody sportowe również mogą być ekologiczne.
Coraz bogatsza i nowocześniejsza gama
Szeroka i innowacyjna gama wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagającej i zróżnicowanej klienteli.
– C3 Picasso to światowa premiera nowej generacji vana w odważnym i nowatorskim stylu, który towarzyszy użytkownikom w codziennych sytuacjach
– zajmujące wiodącą pozycję na europejskim rynku minivanów oraz samochodów rekreacyjno-rodzinnych modele C4 Picasso i nowy Berlingo nadają nowy wymiar podróżowaniu, oferując więcej przyjemności, światła i możliwości wykorzystania wnętrza samochodu. C4 Picasso i Grand C4 Picasso posiadają obecnie szersze wyposażenie w zakresie urządzeń wspomagających kierowanie i szerszą gamę silników, a nowy Berlingo jest również dostępny w wersji 7-miejscowej.
– zmodernizowany i wyposażony w nowe silniki nowy C4 jest oszczędniejszy zapewnia jednocześnie jeszcze lepsze osiągi.
– premierowy C3 Pluriel Charleston nawiązuje do dwukolorowej czarno-wiśniowej stylistyki słynnego poprzednika 2 CV, który 7. października będzie świętować sześćdziesiąte urodziny.
Prototypy zapowiadające nowe trendy i innowacyjne rozwiązania
Pięć unikalnych prototypów potwierdza zdobycze i umiejętności Citroëna w dziedzinie:
– ochrony środowiska, poprzez Hypnos wyznaczający nowy kierunek w kategorii ekologicznych samochodów najwyższej klasy oraz C-Cactus, kwintesencję ekologicznej i atrakcyjnej wizji samochodu,
– kreatywności poprzez GtbyCitroën, który podnosi Citroëna do rangi pierwszego producenta przekraczającego granicę wirtualnego świata. GTbyCitroën stanowi materializację koncepcyjnego samochodu stworzonego specjalnie do symulacyjnej gry Gran Turismo 5,
– oraz mody i luksusu poprzez 2 CV ‘Hermès’ i dwa studyjne modele C3 Picasso w oryginalnych kolorach i materiałach wykończenia.
Technologie użyteczne w 100%
Citroën, to także synonim technologii. Marka nieustannie proponuje nowe, innowacyjne rozwiązania gwarantujące maksymalny komfort i bezpieczeństwo podróżującym takie jak:
– stanowiący światową premierę w zakresie układu napędowego system Snow Motion oraz zawieszenie Hydractive III+ zapewniające parametry układu jezdnego na najlepszym poziomie,
– mechaniczna, elektronicznie sterowana sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów MCP będąca źródłem niezrównanej przyjemności jazdy,
– system Stop&Start, który dzięki funkcji czuwania silnika umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa oraz oferuje komfort akustyczny wszystkim podróżującym.
– aktywna pokrywa silnika, alarm niezamierzonego przekroczenia linii i reflektory kierunkowe z dwufunkcyjnymi lampami ksenonowymi w trosce o maksymalne bezpieczeństwo,
– kierownica z nieruchomym centralnym zespołem przełączników, system wyświetlania informacji na wysokości wzroku kierowcy, USB Box oraz oferta telematyczna uzupełniona o system MyWay z myślą o ułatwieniu podróży.
Pozycja lidera pod względem ochrony środowiska
Citroën podejmuje aktywne działania na rzecz ochrony środowiska:
– blisko 30% samochodów sprzedawanych przez Citroëna na rynku europejskim wykazuje emisję CO2 na poziomie nie przekraczającym 120 g/km (15% rynku),
– blisko 50% samochodów wykazuje emisję CO2 na poziomie 140 g/km lub poniżej (10% rynku),
– model C1, którego udział w europejskim rynku samochodów o emisji nie przekraczającej 110 g CO2 wynosi ponad 25%, jest liderem oszczędnych i ekologicznych samochodów.
Citroën proponuje samochody przyjazne dla środowiska, zapewniające jednocześnie dobre osiągi, w cenach dostępnych dla szerokiego grona klientów. Od końca 2007 roku Citroën przyznaje proekologiczny znak Airdream® najbardziej przyjaznym dla środowiska modelom ze swojej gamy.
Skuteczne technologie na rzecz zmniejszenia zużycia paliwa i poziomu zanieczyszczeń
Citroën był inicjatorem nowych technologii zapewniających zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2 a także cząstek stałych. Silniki HDi z filtrem cząstek stałych umożliwiły obniżenie zużycia paliwa o 20 do 35% w porównaniu z silnikami benzynowymi o porównywalnej mocy oraz wyeliminowanie cząstek stałych i spalin.
W miarę rozwoju technologii zostały zaprojektowane i wprowadzone do sprzedaży nowe rozwiązania.
– Skuteczna technologia hybrydowa micro-hybrid: Stop & Start
Citroën jako jeden z pierwszych zaoferował w sprzedaży system Stop & Start dostępny w modelach C2 i C3. Ta technologia hybrydowa typu micro-hybrid umożliwia obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o około 10% w cyklu miejskim i aż do 15% w przypadku natężonego ruchu.
Od 2010 roku Citroën zaproponuje system Stop & Start nowej generacji, który będzie szeroko dostępny w całej gamie samochodów, zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. System nowej generacji, o jeszcze lepszych parametrach pod względem poziomu zużycia paliwa i emisji CO2, będzie w dalszym ciągu oparty na technologii alternatora zespolonego z rozrusznikiem, który stanowi najbardziej wygodne rozwiązanie zapewniające szybkie uruchamianie silnika w pełni kontrolowane przez użytkownika.
Dla zwiększenia skuteczności nowy system Stop & Start będzie również odzyskiwać energię generowaną w czasie spadku prędkości i hamowania, doładowując akumulator bez dodatkowego zużycia paliwa.
– Przyjemniejsze i bardziej oszczędne nowe silniki benzynowe
Citroën proponuje nową gamę nowoczesnych silników benzynowych opracowanych we współpracy z BMW Group. Oferujące lepsze osiągi, bardziej oszczędne i bardziej ekologiczne silniki są również źródłem nowych wrażeń w czasie jazdy. Nowy C4 był pierwszym modelem wyposażonym w silniki VTi 120 i THP 150, a w ślad za nim C4 Picasso i Grand C4 Picasso. C3 Picasso będzie dodatkowo dostępny w wersji z silnikiem VTi 95.
– Optymalne zużycie paliwa dzięki skrzyni biegów MCP
Citroën jest obecnie europejskim liderem wśród inteligentnych skrzyń biegów. Mechaniczna, elektronicznie sterowana skrzynia biegów (5- lub 6-przełożeniowa) stanowi atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnej skrzyni mechanicznej lub automatycznej, nie tylko z uwagi na przyjemność jazdy lecz także ze względu na oszczędność zużycia paliwa (od 3 do 5% w stosunku do skrzyni mechanicznej). Ta mechaniczna skrzynia biegów jest obecnie dostępna w większości gamy: od C1 do C4, w Nemo, C4 Picasso i Grand C4 Picasso.
– Oferta w dziedzinie biopaliw
Wszystkie silniki HDi gamy mogą obecnie działać na paliwo zawierające do 30% biodiesla w celu ograniczenia emisji CO2 i propagowania odnawialnych źródeł energii.
Wersje BioFlex modeli C3, C4 i Xsara Picasso, które mogą działać na bioetanol E 85 (85% etanolu, 15% benzyny bezołowiowej) są również dostępne w sprzedaży w niektórych krajach, a w szczególności w Brazylii. Te modele są wyjątkowo przyjazne dla środowiska gdyż emisje CO2 mogą być zmniejszone nawet o 40% w pełnym cyklu od uprawy do układu wydechowego samochodu.
– Wersje z podwójnym napędem benzynowo-gazowym
Citroën oferuje też podwójny napęd benzynowo-gazowy w modelach C3, Berlingo First oraz w niektórych krajach również w C4 Picasso. Samochody z podwójnym napędem działają w głównej mierze na gaz ziemny, co pozwala na obniżenie emisji CO2 w stosunku do silników benzynowych (o około 18%) z jednoczesnym ograniczeniem wydzielania cząstek stałych, związków siarki, benzenu, ołowiu i innych szkodliwych pochodnych.
Hybrydowa technologia podstawą strategii na rzecz ochrony środowiska
– Technologia HYmotion4: gwarancja przyjemności jazdy i skuteczności
Budowa hybrydowego wysokoprężnego układu napędowego HYmotion4 zaprezentowanego z okazji światowego salonu samochodowego w prototypie Hypnos wyróżnia się umieszczeniem silnika elektrycznego w tylnej osi. Ta prosta, innowacyjna konfiguracja umożliwia optymalną dynamikę układu jezdnego i sterowność samochodu w połączeniu ze znacznym obniżeniem zużycia paliwa i poziomu emisji (4,5 l/100 km i 120 g/km CO2 w modelu Hypnos). Jednocześnie to rozwiązanie stwarza możliwość szerszego wykorzystywania trybu napędu elektrycznego, który całkowicie eliminuje hałas.
W przypadku energicznego wciśnięcia pedału przyspieszenia i natychmiastowego zapotrzebowania na większy moment funkcja „boost” łączy moment silnika spalinowego z momentem silnika elektrycznego udostępniając wysokie osiągi bez zwiększania zużycia paliwa. W warunkach słabej przyczepności lub dużego przyspieszenia zostaje uruchomiony napęd na cztery koła: silnik elektryczny napędza koła tylne, a silnik spalinowy koła przednie. W tym trybie pracy samochód wykazuje lepszą sterowność.
Nowa technologia HYmotion4 będzie wykorzystywana w przyszłości w gamie Citroëna.
– C-Cactus: nowa ekologiczna i atrakcyjna wizja kwintesencji samochodu
C-Cactus to nowa koncepcja samochodu, która zawiera najważniejsze wartości, stawiając czoła ambitnemu wyzwaniu stworzenia ekologicznego modelu w atrakcyjnym i rekreacyjnym stylu w cenie podstawowej wersji C4. Dzięki hybrydowemu układowi napędu HDi C-Cactus zużywa zaledwie 2,9 l/100 km, a jego poziom emisji wynosi 78 g/km CO2.
Aby sprostać tak złożonemu zadaniu marka Citroën wybrała nowy kierunek w dziedzinie projektowania rezygnując z niektórych elementów wyposażenia, które nie mają zasadniczego znaczenia dla dobrego samopoczucia pasażerów na rzecz technologii, stylu i ekologii, cenionych przez użytkowników.
– C4 Hybride HDi : hybrydowa technologia dla wszystkich
Zaprezentowany na Światowym Salonie Samochodowym prototyp C4 Hybride HDi świadczy o nieustannych i niestrudzonych poszukiwaniach Citroëna w dziedzinie hybrydowych samochodów. Nowatorska technologia HYmotion otwiera drogę do upowszechnienia hybrydowego napędu, gdy tylko koszty produkcji zostaną odpowiednio obniżone.
C4 Hybride HDi wykazuje doskonałe wyniki pod względem zużycia paliwa (3,4 l/100 km) i poziomu emisji CO2 (90 g/km) zapewniając jednocześnie przyjemność jazdy dorównującą klasycznym silnikom HDi i dodając zalety hybrydowego układu napędu (tryb napędu elektrycznego przy niskich prędkościach).
– C4 WRC Hybride: ekologiczny samochód sportowy
Prototyp C4 WRC Hybride jest adresowany do tych wszystkich, którzy szukają optymalnej syntezy stylu, ekologii i sportu. W ten sposób grono modeli przyjaznych dla środowiska poszerza się o samochody o najwyższych osiągach…
C4 WRC pozostaje zawsze w czołówce, nie tylko pod względem wyników rajdowych lecz także oferowanych technologii. Po zdobyciu tytułu kierowcy i pilota w 2007 przez Sébastien Loeb i Daniel Elena za kierownicą C4 WRC, Citroën proponuje innowacyjne rozwiązanie w postaci samochodu sportowego, który potrafi być przyjazny dla środowiska.
W prototypie C4 WRC technologia WRC została połączona z zestawem akumulatorów doładowywanych energią odzyskiwaną w czasie hamowania na odcinkach specjalnych i dojazdowych. C4 WRC Hybride może być napędzany silnikiem elektrycznym na trasach między etapami. Samochód staje się bardzo cichy i przyjazny środowisku, zarówno w ruchu miejskim jak i w plenerze.
C4 WRC Hybride to propozycja wychodząca poza ramy prototypu sportowego samochodu. Citroën wierny swej ekologicznej polityce otwiera drogę w kierunku nowej koncepcji rajdów samochodowych, w których samochody przystosowują się do otaczającego środowiska. W ten sposób Citroën przyczynia się do nurtu rozważań na temat przyszłości sportów motorowych. Przepisy obowiązujące w tym zakresie w coraz większym stopniu są ukierunkowane na ochronę środowiska. W zależności od przyszłych wymogów wprowadzonych przez FIA C4 WRC będzie z góry przygotowany do ustanawiania nowych rekordów.
Coraz bogatsza i bardziej nowoczesna gama
Ekspozycja Citroëna przyciąga licznymi nowościami : jedną z najważniejszych premier salonu w postaci vana nowej generacji C3 Picasso, a także nowym C4, C3 Pluriel Charleston oraz modelami rekreacyjno-rodzinnymi Nemo Combi i Berlingo w nowych wersjach wyposażenia.
Nowość: C3 Picasso, „Magix box” Citroëna
Krągłe i kwadratowe kształty, siła i sympatia, nowoczesność i urok stylu retro, przestrzeń i płynność: C3 umiejętnie łączy antagonizmy, oferując samochód o nowatorskiej stylistyce oraz przyciągającej, a jednocześnie nieco zuchwałej osobowości.
Dzięki nowatorskiej budowie C3 Picasso stanowi wyważoną syntezę małych gabarytów i przestronności. Samochód o długości 4,08 m, szerokości 1,73 m i wysokości 1,62 m zapewnia wyjątkową przestrzeń każdemu z pasażerów oraz obszerny bagażnik, którego pojemność wynosi do 500 litrów (VDA) pod półką.
Najnowsze dzieło Citroëna oferuje również łatwą i intuicyjną adaptowalną budowę, która umożliwia optymalizację dostępnej przestrzeni w rekordowym czasie. Tylne siedzenia są podzielone i przesuwają się niezależnie w zakresie 150 mm. Siedzenia składają się jednym ruchem. Ta funkcja w połączeniu z ruchomą podłogą bagażnika zapewnia idealnie płaską powierzchnię ładunkową aż do tylnej części pierwszego rzędu siedzeń.
Kierowca i pasażerowie podróżujący C3 Picasso podziwiają otaczający świat w panoramicznej perspektywie dzięki innowacyjnej trzyczęściowej szybie przedniej i podwyższonym siedzeniom. Łączna przeszklona powierzchnia może osiągnąć do 4,52 m2 w wersji z panoramicznym dachem.
Zwarta budowa i mały promień skrętu sprawiają, że samochód jest bardzo sterowny, zręcznie stawiając czoła wszystkim przeszkodom. Przeznaczony na wszystkie drogi C3 Picasso jest wyposażony w gamę wydajnych i prostych silników. C3 Picasso oferuje dwa silniki benzynowe nowej generacji, VTi 95 i VTi 120, które uzupełniają ofertę silników wysokoprężnych HDi 90 i HDi 110 FAP o uznanych zaletach pod względem przyjemności jazdy i osiągów. W wersjach z silnikami HDi C3 Picasso został wyróżniony proekologicznym znakiem Airdream®, przyznawanym samochodom gamy Citroëna najbardziej przyjaznym dla środowiska.
Przestronny, przemyślny… wszystkie te zalety sprawiają, że C3 Picasso zasługuje na miano „magic box”.
Nowy C4: Dynamiczna modernizacja
Nowy styl, hybrydowy napęd, WRC hybryd… C4 ukazuje się w pełnej okazałości.
Nowy C4 to druga z najważniejszych nowości. Model przybiera nowy wizerunek podkreślający atuty stylistyczne docenione przez klientów od momentu wprowadzenia samochodu na rynek. Modernizacja dotyczy w szczególności przodu, dodając mu elegancji, siły i dynamizmu. Zmiany wystroju wnętrza obejmują tapicerkę, fakturę wykończenia wielu elementów oraz umieszczenie obrotomierza w środkowej części deski rozdzielczej.
Jednak przede wszystkim nowy C4 proponuje zmodernizowaną ofertę silników benzynowych. Zaprojektowane we współpracy z BMW Group, zapewniające lepsze osiągi, bardziej oszczędne i bardziej ekologiczne wersje VTi 120 i THP 150 są źródłem nowej przyjemności jazdy. Ponadto silnik wysokoprężny HDi w wersji dwulitrowej spełnia już obecnie normę Euro V. Wykorzystanie nowych technologii (takich jak opony o bardzo niskim oporze tarcia) sprawia, że w wersjach z silnikami HDi 92 i HDi 110 współpracującymi z mechaniczną skrzynią biegów lub z mechaniczną, elektronicznie sterowaną sześcioprzełożeniową skrzynią biegów emisja CO2 nie przekracza 120 g/km.
Nowy C4 zachowuje wszystkie funkcje, które zapewniły mu wiodące miejsce w swojej kategorii pod względem przyjemności podróżowania i bezpieczeństwa takie jak przykładowo reflektory kierunkowe z dwufunkcyjnymi lampami ksenonowymi, alarm niezamierzonego przekroczenia linii, kierownica z centralnym nieruchomym zespołem przełączników, wspomaganie ruszania na pochyłości, jednocześnie rozszerzając ofertę telematyczną i audio o nowy system nawigacyjny MyWay.
C3 Pluriel Charleston: czarujący z przymrużeniem oka
C3 Pluriel korzysta z paryskiego salonu 2008 zaskakując i przyciągając uwagę zwiedzających wersją Charleston nawiązującą do kultowego modelu 2 CV. Ponieważ posiada te same geny i dzieli ze swym znakomitym poprzednikiem te same wartości kreatywności, optymizmu, stylistyki i wyróżniającej osobowości, C3 Pluriel może pozwolić sobie na to małe szaleństwo dla uczczenia 60 urodzin 2 CV.
C3 Pluriel Charleston stanowi nowoczesne i jakościowe odzwierciedlenie historii Citroëna. Z pewnością rozbudzi pragnienia i oczaruje wiernych fanów historycznego 2 CV, ale nie pozostanie też obojętny amatorom nowoczesnego stylu, poszukującym samochodu, który mógłby ich wyróżnić.
Zewnętrzny styl C3 Pluriel Charleston charakteryzuje się przede wszystkim dwubarwną, czarno-wiśniową karoserią, czarnymi, lakierowanymi klamkami i listwą otaczającą tablice rejestracyjne oraz 15-calowymi, aluminiowymi felgami z czerwonymi śrubami.
Wnętrze C3 Pluriel Charleston stawia na wyrafinowany styl, łącząc skórzane obicia siedzeń, kierownicy i drzwi z chromem obudowy nawiewów i dźwigni zmiany biegów.
Berlingo i Nemo: rekreacyjno-rodzinne kombivany o nieograniczonym potencjale
Pragnąc wzmocnić wiodącą pozycję na europejskim rynku kombivanów Citroën prezentuje w premierowym wydaniu nowe wersje wykończenia Berlingo i Nemo kombi, z myślą o jeszcze lepszym przystosowaniu do potrzeb rodzinnych.
W najbliższych miesiącach nowy Berlingo będzie mógł przewozić bez trudu do 7 osób dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń. Ta siedmiomiejscowa konfiguracja dodatkowo zwiększa możliwości adaptowalnej budowy, szczególnie, że dwa niezależne siedzenia trzeciego rzędu są wyjmowane na wzór siedzeń z drugiego rzędu.
Natomiast Nemo kombi już obecnie jest dostępny w niektórych krajach w wersji wykazującej poziom emisji CO2 poniżej 120 g, a na początku 2009 roku zaproponuje drugi poziom wykończenia obejmujący boczne, tylne okienka, okno w klapie bagażnika i tylną kanapę składaną w proporcji 2/3 – 1/3.
Prototypy zapowiadające nowe trendy i innowacyjne rozwiązania
HYPNOS, kreatywność i technologia
Z okazji Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu 2008 Citroën prezentuje prototyp Hypnos, który wyznacza nowy kierunek w kategorii ekologicznych samochodów najwyższej klasy.
Sportowo-użytkowy model cross-over o dynamicznej i eleganckiej sylwetce zawiera kreatywne rozwiązania technologiczne, które gwarantują doskonałe i przyjazne środowisku parametry oraz subtelne, a zarazem niezapomniane wrażenia podróżującym.
Prototyp Hypnos wyposażony w hybrydowy napęd HYmotion4 stanowi kwintesencję podejścia Citroëna do zagadnień środowiska i po raz kolejny potwierdza, że Citroën wychodząc naprzeciw wyzwaniom ekologii zwiększa skuteczność prowadzenia i komfort jazdy.
Atrakcyjne wrażenie wywołane już na pierwszy rzut oka znajduje potwierdzenie w chromowanym wykończeniu kabiny oraz w przyjaznych rozwiązaniach technologicznych w postaci wymyślnych zegarów na pokładzie czy też siedzeń idealnie dostosowanych do budowy ciała.. Kabina jest źródłem cudownych zmysłowych doświadczeń dla kierowcy i trzech pasażerów.
GTbyCitroën, unikalne sportowe doświadczenie w wirtualnej rzeczywistości
Dzięki prototypowi GTbyCitroën zaprezentowanemu na Światowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2008 Citroën sięga po laury pierwszego producenta motoryzacyjnego, który przekroczył granice wirtualnego świata. GTbyCitroën stanowiący unikalną wersję samochodu na dalekie podróże powstał w wyniku owocnej współpracy Citroëna i Polyphony, twórcy symulacyjnej gry motoryzacyjnej Gran Turismo 5 na Playstation 3. Gra, której sprzedaż przekroczyła już 50 mln egzemplarzy na świecie, cieszy się ogromnym powodzeniem dzięki jakości realizacji, udanej stylistyce oraz bardzo realistycznej scenerii. Poprzez GTbyCitroën marka materializuje ekologiczny prototyp Gran Turismo, który może rywalizować z samochodami o najlepszych osiągach występującymi w wirtualnej grze.
Prototyp nawiązuje stylem do świata rajdów samochodowych, w szczególności poprzez wydatnie przedłużony tył i cieniowanie koloru od bieli do szarości na bocznej powierzchni nadwozia. Stanowisko kierowcy jest obniżone, zwiększając przyjemność jazdy.
Aby osiągnąć jak najlepszy czas GTbyCitroën jest wyposażony w oryginalny elektryczny układ napędu zasilany ogniwem paliwowym. Ta technologia nie tylko zapewnia dynamiczne parametry układu jezdnego lecz jednocześnie nie wytwarza spalin, potwierdzając zaangażowanie Citroëna na rzecz ochrony środowiska.
2 CV Hermès: okazja na luksusowy wystrój
W czasie światowego salonu samochodowego, 7 października 2008 roku, 2 CV będzie świętować swoje sześćdziesiąte urodziny. Dla uczenia tak znamienitej okazji Hermès przygotował wystrój na miarę, podkreślający jego kształty, na zawsze olśniewające i sympatyczne.
2 CV 6 Spécial 1989 w brązowej karoserii przywdziewa tapicerkę z naturalnej skóry obejmującą wykończenie drzwi, wstecznego wewnętrznego lusterka, gałkę dźwigni skrzyni biegów, kierownicy i osłony przeciwsłonecznej kierowcy. Aby elegancki efekt był jeszcze bardziej widoczny dwa siedzenia mają obicie stanowiące połączenie tkaniny Hermès w kolorze szaro-beżowym i naturalnej skóry. Wystrój dopełnia tapicerka tkaninowa Hermès na wewnętrznych elementach karoserii w tylnej części samochodu.
W ramach obchodów urodzin kultowego samochodu w Cité des Sciences et de l’Industrie de la Villette została zorganizowana wystawa, którą można zwiedzać od 15 kwietnia do 30 listopada 2008 roku.
Dwa prototypy C3 Picasso: nowoczesny styl życia
C3 Picasso nie ogranicza się do funkcji samochodu, lecz stanowi styl życia. Tym samym stał się inspiracją dla stylistów marki, którzy zaprojektowali specjalnie na światowy salon samochodowy dwa prototypy nawiązujące do czystości stylu i legendy, oparte na dwóch różnych lecz jakże sobie bliskich koncepcjach…
Pierwszy z prototypów perfekcyjnie łączy perłową biel karoserii z pomarańczowymi akcentami rozmieszczonymi w całym samochodzie, w tym również na szybach przywodząc na myśl okulary słoneczne. Drugi prototyp stanowi oryginalną syntezę czerni i chromu.
Prototypy potwierdzają, że C3 Picasso jest samochodem zgodnym z trendami mody, który nie waha się przed zmianą wizerunku. Niezależnie od zewnętrznego wyglądu pozostaje zawsze elegancki, nowoczesny i dostępny.
Technologie użyteczne w 100%
Citroën nieustannie tworzy nowe technologie, pragnąc zagwarantować maksymalny komfort i bezpieczeństwo wszystkim podróżującym. Do tych rozwiązań należą w szczególności aktywna pokrywa silnika, alarm niezamierzonego przekroczenia linii, kierownica z centralnym nieruchomym zespołem przełączników, wspomaganie ruszania na pochyłości, kierunkowe reflektory z dwufunkcyjnymi lampami ksenonowymi, wyświetlanie informacji na wysokości wzroku kierowcy, system Stop & Start czy też mechaniczna, elektronicznie sterowana sześcioprzełożeniowa.
Spośród najnowszych innowacji technologicznych warto wymienić:
Snow Motion, inteligentny system antypoślizgowy
Opracowany przez Citroëna system Snow Motion stanowi innowacyjną wersję antypoślizgową o rozszerzonych funkcjach. System umożliwia znacznie łatwiejsze poruszanie się po zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach. Nowy C5, C4 Picasso i Grand C4 Picasso to pierwsze modele marki wyposażone w Snow Motion.
System Navidrive na miarę w nowym C5
System nawigacyjny NaviDrive w nowym C5 wyróżnia się kolorowym, wbudowanym ekranem, twardym dyskiem, w pamięci którego są przechowywane informacje kartograficzne i utwory muzyczne, funkcją Juke Box, telefonem GSM i przede wszystkim usługą Citroën Urgence, która zapewnia szybką pomoc w razie potrzeby.
Od września 2008 roku system NaviDrive jest uzupełniony o odtwarzacz DVD wideo, zestaw głośnomówiący Bluetooth, nowy interfejs użytkowy i nową mapę „Full 3D” z wyświetlaniem nazw ulic, budynków, zabytków i wzniesień terenu.
MyWay, dostępny system nawigacyjny z licznymi funkcjami
Nowy radiowy system nawigacyjny MyWay z pełnym zestawem funkcji oferowany w dostępnej cenie rozszerzył aktualną ofertę. Nowy system audio i multimedialny obejmuje nawigację z kolorowym ekranem, mapę Europy na nośniku SD Card, system audio CD kompatybilny z plikami mp3 i zestaw głośnomówiący Bluetooth.
USB Box czyli stała łączność z otoczeniem
USB Box umożliwia odtwarzanie ulubionych utworów muzycznych w samochodzie dzięki możliwości podłączenia odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego do samochodowego systemu audio. To nowoczesne urządzenie zawiera wejście USB, wejście typu Jack i zestaw głośnomówiący Bluetooth. Odtwarzanie utworów muzycznych jest sterowane przełącznikami systemu samochodowego umieszczonymi na centralnej konsoli lub w kierownicy.
Źródło: Citroën Polska.
Najnowsze komentarze