Citroën prowadzi akcję wymiany wadliwych poduszek powietrznych japońskiej firmy Takata w modelach C3 oraz DS3, wyprodukowanych w latach 2009-2019. Dotyczy ona ponad 800 tysięcy samochodów. Producent nie zakazuje jednak powstrzymania się od jazdy w autach, które mają wadliwe poduszki powietrzne. Dlaczego?
Koncern Stellantis, właściciel marki Citroën, prowadzi w całej Europie, w tym w Polsce, akcję wymiany poduszek powietrznych japońskiej firmy Takata. Zawierają one kryształy azotanu amonu, które pod wpływem wysokich temperatur i wilgoci tracą swoje właściwości. W razie wypadku poduszki wybuchają z nadmierną siłą, wyrzucając metalowe odłamki, stanowiące śmiertelne zagrożenie dla kierowcy i pasażerów.
W przypadku eksploatacji samochodu w regionach chłodniejszych, degradacja tych komponentów jest znacznie wolniejsza, co zmniejsza zagrożenie dla podróżujących.
Zobacz więcej informacji na temat afery z poduszkami Takata
Gdzie sprawdzić czy mój Citroën jest objęty akcją serwisową?
Producent udostępnia stronę internetową na której można wpisać numer VIN i sprawdzić czy auto podlega akcji serwisowej. Jednak z uwagi na fakt, iż akcja dotycząca poduszek jest związana z krytycznym bezpieczeństwem, w przypadku jeśli numer VIN posiadanego C3 lub DS3 nie jest potwierdzany na stronie, warto tak czy inaczej skontaktować się z ASO lub infolinią producenta i wyjaśnić kwestię wymiany poduszek – akcją powinny być objęte wszystkie modele wyprodukowane do roku 2019.
Kliknij tutaj aby sprawdzić czy Twoje auto jest objęte akcją serwisową
Najnowsze komentarze