Stellantis stopniowo informuje o datach przejścia swoich marek na napęd elektryczny. Z silników spalinowych zrezygnuje Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel, ale wyrok zapadł równie dla producenta spod znaku szewronów. Citroën stanie się marką w 100% elektryczną w 2030 roku.
Skoro Peugeot, DS Automobiles, Fiat i Opel zadeklarowały, że w przyszłości zajmą się produkcją wyłącznie aut elektrycznych, tylko kwestią czasu pozostawało, by do tego grona dołączył Citroën. Od 2030 roku wszystkie nowe samochody marki będą w 100% elektryczne. „Przygotowujemy warunki, aby do 2030 roku 100% pojazdów sprzedawanych w Europie i 50% w Stanach Zjednoczonych miały napęd elektryczny” – powiedział Carlos Tavares podczas prezentacji strategii Dare Forward 2030. Dyrektor generalny koncernu zapewnił, że w ciągu maksymalnie 8 lat wszyscy producenci Grupy przestaną oferować pojazdy z silnikami spalinowymi na Starym Kontynencie i Citroën nie ma szans na bycie w tej kwestii wyjątkiem, ale marce pozostało jeszcze wiele do zrobienia, aby osiągnąć ten cel.
Gama wymaga intensywnej modernizacji. W ofercie wciąż znajdują się modele C3 i C3 Aircross, które powstają na dosyć wiekowej już platformie PF1, która umożliwia wykorzystanie wyłącznie silników spalinowych. Peugeot 208 i 2008 znacznie wcześniej przeszły elektryfikację.
Nowa generacja C3 zadebiutuje pod koniec 2023 roku a w kolejnym roku powinniśmy zobaczyć nowe wcielenie C3 Aircrossa, oczywiście jeśli trudna sytuacja rynkowa nie zmusi producenta do opóźnienia premier. Citroën przeniesie pojazdy na nową architekturę, która pozwoli jeździć na prądzie. Nowy C3 Aircross II nie będzie już produkowany w Saragossie w Hiszpanii, ale dołączy do C3 w Trnavie na Słowacji.
Skoro 100% gamy Citroena mają stanowić auta elektryczne, modernizację przejdzie również C5 Aicross. Nowa generacja, która zadebiutuje w ciągu najbliższych czterech lat, z hybrydy zmieni się w elektryka. Za 8 lat pojawi się również nowa generacja C5 X, oczywiście jeśli model w ciągu tego czasu zdoła zdobyć serca klientów. Jeśli tak, zamiast silników benzynowych i hybryd plug-in w ofercie zobaczymy jedynie elektryki.
Najnowsze komentarze