W ostatnich godzinach z Brazylii docierają głównie informacje o rozróbach związanych z wyborami prezydenckimi w tym kraju. My idziemy pod prąd i mamy informacje motoryzacyjne, w dodatku krzepiące serca miłośników francuskiej motoryzacji. Dotyczą Citroëna i modelu C3.
Citroën pożegnał rok 2022, świętując doskonałe wyniki, cztery nagrody zdobyte w nieco ponad miesiąc, zauważalny wzrost sprzedaży i oczywiście najważniejszą premierę rynkową, czyli Nowego Citroëna C3. Wszystkie te wyróżnienia i wskaźniki pochodzą z Brazylii i mają fundamentalne znaczenie dla podkreślenia, jak bardzo marka jest powiązana z innowacjami, technologią i przygotowana na nadchodzące wyzwania.
Bestsellerem Citroëna w Brazylii był oczywiście Citroën C3. W grudniu zarejestrowano w tym kraju łącznie 3.271 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z listopadem. W segmencie nowy C3 zakończył miesiąc jako piąty najczęściej rejestrowany pojazd, co przełożyło się na 7% udziału w rynku.
Oprócz tych wskaźników, hatchback o charakterze SUV-a zdobył również kilka nagród, takich jak Best National Car w Car Awards Brasil 2022, Best Compact Hatch w Estadão Mobility Award 2023, a nawet został wybrany najlepszym samochodem narodowym z silnikiem o pojemności do 1.2 litra w plebiscycie Abiauto.
W porównaniu z grudniem 2021 r. rynek w Brazylii wzrósł o 4%, a Citroën o imponujące 35%. Aby uzupełnić tę niezwykłą listę sukcesów warto wspomnieć, że francuski producent samochodów zakończył również rok 2022 jako zwycięzca w kategorii Digital Brand of the Year nagrody Autoesporte Car of the Year.
Biorąc pod uwagę cały rok 2022, wskaźniki odnotowane przez Citroëna również są powodem do dumy. W porównaniu z okresem od stycznia do grudnia 2021 r., z którym rynek odnotował 1-procentowy spadek całkowitej sprzedaży, wyniki Citroëna wzrosły o 37%. W ubiegłym roku zarejestrowano około 32.000 pojazdów z szewronami, co oznacza wzrost udziału marki w sprzedaży w porównaniu z 2021 r. W dużej mierze odpowiedzialny za te liczby był właśnie nowy Citroën C3, który od momentu wprowadzenia na rynek został w Brazylii zarejestrowany w 10.835 egzemplarzy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze