Wierny supporter Fédération Française du Sport Automobile (FFSA), Citroën, współpracuje również z organizatorami Rajdu Korsyki, francuskiej rundy WRC. Marka jest oficjalnym partnerem Rajdu Korsyki w roku bieżącym i takim też będzie w przyszłorocznej edycji. Oprócz wystawienia dwóch załóg (Kris Meeke / Paul Nagle i Sebastien Loeb / Daniel Elena) w najwyższej kategorii Citroën wystawi też dwa egzemplarze C3 R5, które poprowadzą Stéphane Lefebvre oraz Yoann Bonato.
Uroczysty start Rajdu Korsyki odbył się wczoraj. Dziś rusza prawdziwe ściganie, ale dzięki temu, że Citroën jest oficjalnym partnerem Rajdu Korsyki będzie też eksponował samochody dla zwykłych ludzi. Co więcej – piętnaście aut z szewronami posłuży do koordynacji rajdu. Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i goście organizacji FFSA będą jeździć samochodami z gamy Citroëna: nowymi hatchbackami C4 Cactus, nowymi Citroënami C3 Aircross, Citroënami C3 i C4 SpaceTourer. Jako „zerówka” pojedzie Citroënem C3 R5 Alexandre Bengué, kierowca testowy Citroën Racing.
Od 5. do 8. kwietnia, Citroën będzie zajmował najlepsze miejsce w Wiosce Rajdowej położonej na terenie lotniska Bastia-Poretta. Na powierzchni ponad 300 m² zostały wyeksponowane modele marki (Citroën C3, C4 SpaceTourer Rip Curl, nowy C4 Cactus, e-Mehari Styled by Courrèges, SpaceTourer Business Lounge XL). Pojawił się tam także showcar C3 WRC, symulator C3 WRC i oficjalny butik Citroën Lifestyle. Wczoraj o godz. 16:30 odbyła się wspomniana już ceremonia startu, w której wziął udział dziewięciokrotny mistrz świata, Sébastien Loeb.
„Ta współpraca umożliwia FFSA wzmocnienie długotrwałych relacji z francuskim producentem samochodów. Zobowiązaliśmy się do współpracy z wiodącą marką w branży motoryzacyjnej. Fakt, że będziemy nosić te same kolory, jest powodem do jeszcze większego świętowania” – cieszył się dyrektor Rajdu Korsyki, Dominique Serieys.
„Citroën i rajd łączy długa i bogata historia, z rekordową liczbą 98 zwycięstw. Popularna marka w najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu – czyli blisko klientów – Citroën ma doskonałą pozycję, aby wzmocnić swoje zaangażowanie w WRC, sporcie będącym blisko ludzi. Teraz, stając się oficjalnym partnerem Rajdu Korsyki, będzie to jeszcze ściślejsze. Oprócz aspektu sportowego, jest to też okazja do spotkania z pasjonatami rajdów i podkreślenia naszego know-how oraz zaprezentowania naszych najnowszych modeli” – dodał Arnaud Belloni, starszy wiceprezes Citroëna odpowiedzialny za marketing i komunikację.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze