Citroen, Opel, Peugeot i Fiat mają wielki ból głowy: 22 platformy i 54 fabryki do unifikacji

3 3 605

Zarządy, prawnicy i negocjatorzy pracują obecnie nad przygotowaniem listu intencyjnego pomiędzy koncernami PSA i FCA, a tymczasem pojawił się już pierwszy poważny problem. Połączenie obu koncernów powoduje bowiem konieczność zaplanowania procesu integracji. A ten nie będzie prosty.

22 platformy samochodów. Połowa pójdzie do skasowania?

Mamy do czynienia z 22 dwoma różnymi platformami produkcyjnymi, z czego 14 jest w rękach FCA. Dla każdego jest oczywiste, że tak dalej nie będzie. Fiat Chrysler używa też sześć różnych rozstawów osi, głównie dla starszych modeli sprzedawanych w Europie, a siedem jest używanych tylko w Ameryce Północnej! Niektóre z nich mają swoje źródło w z skomplikowanej historii Chryslera, z dwiema starymi platformami Mercedesa i jedną wcześniej zaprojektowaną we współpracy z japońskim Mitsubishi. PSA używa tylko 4 platform, z czego jedna jest wspólna z Toyotą. Nie liczymy tu Opla, który jest w okresie transformacji.

We Fiacie mówi się o konieczności znacznej redukcji ilości platform. PSA będzie naciskać na wykorzystanie tego, co zaprojektowali Francuzi – w szczególności CMP.

54 fabryki

To nie koniec problemów w połączeniu. Koncerny dysponują łącznie 54 fabrykami i zakładami montażowymi, pracującymi w oparciu o różne procedury i procesy. To wszystko wymaga teraz szczegółowego audytu i ogromnych zmian. Maksymalny efekt synergii da uzyskać tylko wtedy, kiedy większość procesów będzie zunifikowanych dla całej organizacji.

A to potężne wyzwanie – różne fabryki realizują montaż w różny sposób. Inny jest sprzęt, inne umiejętności pracowników. Zapowiada się więc wielkie wyzwanie i ogrom pracy. Szczególnie dla FCA. I trudny okres zwolnień oraz redukcji, bo co do  tego też nikt nie ma żadnych wątpliwości. Dlatego związki zawodowe we Włoszech patrzą z dużą dozą nieufności na cały proces. Ostrożnie już mówi się o 20% zwolnieniach.

źródło: Challanges.fr

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
EdwardMichał508Obywatel MK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Współczuję Peżotowi, będą mieli drogę przez mękę z Włochami. W Renault w porę się z tego burdelu wymiksowali. Ale PSA sami tego chcieli.

Michał508
Gość
Michał508

Carlos Tavares (prezes PSA) ewidentnie lubi wyzwania niczym p. Magda Gessler. Będzie miał co robić.

Edward
Gość
Edward

Przecież to jest piękne zadanie, cudowna sprawa – myśleć i działać. O co się rzekomo martwicie Panowie?