Hiszpańska Organizacja Konsumentów i Użytkowników (OCU) złożyła zawiadomienie o możliwości naruszenia prawa przez markę Citroën. Zawiadomienie ma związek z wadami zbiorników AdBlue i zostało złożone zarówno w Hiszpanii jak i na poziomie europejskim.
Przypomnijmy, niektóre samochody Citroëna (a także Peugeot i Opel) z silnikami blueHDi, mają problem z wadliwymi zbiornikami AdBlue, które posiadają zintegrowaną pompę tego płynu. Uszkodzenie pompy skutkuje koniecznością wymiany całego zbiornika. Zdaniem konsumentów z Hiszpanii jest to wada fabryczna, o której marka nie poinformowała należycie konsumentów, a koszty naprawy próbuje przerzucać na użytkowników, co może być nieuczciwą praktyką handlową oraz łamać prawa konsumenta.
Hiszpańska Organizacja Konsumentów i Użytkowników OCU złożyła zawiadomienie o możliwości naruszenia zbiorowych praw konsumentów do Dyrekcji Generalnej ds. Konsumentów Wspólnoty Autonomicznej Madrytu i wniosła o wszczęcie procedury kontrolnej. Postępowanie ma wyjaśnić, jak producent reaguje na skargi klientów, których jest coraz więcej. To jednak nie koniec, bowiem OCU zawiadomiło również europejskie organy kontroli za pośrednictwem platformy Consumer Protection Cooperation (CPC). Celem działania tej platformy jest wypełnienie luk w nadzorze rynku poprzez poprawę współpracy między organizacjami i instytucjami konsumenckimi.
Również w Polsce klienci zgłaszają problemy ze zbiornikami AdBlue. Kłopoty te pojawiają się zwłaszcza zimą. Aby uniknąć problemów warto stosować dodatki, które zapobiegają krystalizacji płynu. Mają one też pozytywny wpływ na cały układ SCR.
Najnowsze komentarze