Koncern PSA (Citroën, DS, Peugeot i Opel) znajdują się na czele rankingu koncernów, które zrealizowały cele emisji CO2 w pierwszej połowie 2020 roku. Na drugim miejscy znajduje się koncern Volvo, za nim Tesla i FCA (Fiat – Chrysler) oraz BMW. Bardzo blisko realizacji celu jest też Renault. Najgorzej pod względem realizacji celu wypadły marki Land Rover, Jaguar, Daimler, Hyundai, Volkswagen oraz Kia.
Od tego roku limity emisji są obłożone przez Komisję Europejską bardzo wysokimi karami. Mówimy o kwotach liczonych w miliardach euro. Okazuje się, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku wiele grup motoryzacyjnych wyprzedza swoje cele. Są jednak i takie, które mają problemy z ich spełnieniem – takie Hyundai i Daimler (Mercedes-Benz). Zaskakująca jest porażka Hyundaia i koncernu Kia.
Na czele zestawienia stoi francuska grupa PSA (Citroën, DS, Opel i Peugeotl), która znacznie przewyższa wyznaczony cel. Realizacja celów nie byłaby możliwa, gdyby nie bardzo restrykcyjna polityka wobec sprzedaży, która celami obciążała także dealerów. W gamie produktowej znalazło się sporo samochodów elektrycznych, w tym bardzo udany Peugeot e-208 i elektryczny Opel Corsa. Wśród crossoverów klasy B mamy m.in. nowego Peugeot e2008 oraz Opla Mokkę. Większe auta zostały wyposażone w napęd hybrydowy. Poszerzyła się również gama samochodów dostawczych w wersjach elektrycznych.
Dobrze radzi sobie Renault, które dogania cele – wprowadzenie nowych hybryd i samochodów elektrycznych, nawet jeśli nieco opóźnione, pozwoli zrealizować cele bez problemu.
Dane pochodzą z badania Transport & Environment (IH 2020), źródło: InfoMotori Włochy
Najnowsze komentarze