Citroën i Peugeot, Renault i Dacia to cztery marki nierozerwalnie związane z motoryzacją francuską. W ten przedświąteczny czas zerkniemy do statystyk sprzedaży, ale tym razem nie samochodów, tylko spróbujemy sprawdzić, jakie akcesoria są najchętniej wybierane do poszczególnych marek.
Citroën
Citroën jest marką kojarzoną przede wszystkim z komfortem. Warto jednak pamiętać również, że gdy założyciel firmy tworzył swoją markę to jego motywem przewodnim była również dostępność: chciał, aby jego samochody były tak wycenione, aby mogło je kupić jak najwięcej osób. Wróćmy jednak do zakupów. Co najchętniej kupują Polacy?
W przypadku Citroëna są to:
- kołpaki – we wszelkich stylach i odmianach,
- breloczki – również w wielu odmianach, od eleganckich skórzanych po nowoczesne, podświetlane LED,
- interfejs Lexia – dla miłośników samodzielnej diagnozy i naprawy samochodów.
Ta ostatnia pozycja jest dość ciekawa, bo Lexia kosztuje kilkaset złotych a mimo to cieszy się ogromną popularnością, co by oznaczało, że wracamy do czasów własnej diagnozy i serwisu. Może wpływ mają na to rosnące ceny w warsztatach?
Peugeot
Peugeot to marka z bardzo długą tradycją motoryzacyjną. Pierwsze sklepy z lwem powstały m.in. w Warszawie już na początku XX wieku a produkty marki sprzedawano tu dużo wcześniej! Dzisiaj Peugeot kojarzy nam się przede wszystkim z nowoczesnym designem, świetnym stylem i wysoką jakością w segmencie popularnym. Peugeot stara się produkować samochody pozycjonowane wyżej niż popularne marki i coraz lepiej mu to wychodzi. Po przełomowym 3008 i świetnym 508, najnowszy Peugeot 308 robi ogromne wrażenie i wyróżnia się na rynku.
Wróćmy teraz do akcesoriów. Co najchętniej kupują Polacy do swoich samochodów?
Najchętniej kupowane akcesoria do Peugeot :
- Obudowa kluczyka popularnych modeli Peugeot,
- Breloki z logo, różne rodzaje,
- Podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED,
Renault
Louis Renault chodził z Andre Citroënem do tej samej szkoły. Chłopcy doskonale się znali i chociaż potem ich drogi rozeszły się, to obaj założyli firmy samochodowe. Renault jest też w Polsce doskonale znany historycznie, choćby z dostarczania do polskiej przedwojennej armii czołgów, które odegrały swoją rolę m.in. w walkach z Rosjanami w Bitwie Warszawskiej. Bardziej współcześnie auta Renault są widoczne w wielu polskich filmach a marka ma wiele popularnych modeli, m.in. Mégane i Laguna, które są hitami na rynku aut używanych. Dużą popularnością wśród aut z salonu cieszy się natomiast nowy Captur. Niedawno kupiliśmy takiego Captura II 1.0 TCE 90 KM Intense do redakcji.
A jakie akcesoria do Renault kupują Polacy? Zobaczcie:
- podświetlenie LED do tablicy rejestracyjnej Mégane, Laguna,
- breloki Renault, różne rodzaje,
- dywaniki Renault Mégane III,
Dacia
Dacia to bardzo ciekawa marka na polskim rynku. Zdobyła serca klientów niskimi cenami i modelem Dacia Duster. Teraz powoli kończy z budżetowością a nowe modele swobodnie konkurują z dużo droższymi produktami. Nowa Dacia Sandero staje w szranki z takimi autami jak Toyota Yaris czy Skoda Fabia a Dacia Duster jest najpopularniejszym SUVem wśród klientów indywidualnych.
Jakie akcesoria są najchętniej kupowane do Dacii:
- breloki z logo, różne,
- dywaniki gumowe i mata bagażnika Duster,
- pokrowce na fotele,
A wśród ogólnych produktów do wszystkich samochodów o tej porze roku bardzo dobrze sprzedają się wycieraczki – to chyba najchętniej wybierana rzecz do auta. Popularne są też zapachy, dywaniki gumowe oraz wszelkiego rodzaju gadżety w rodzaju modułów bluetooth do starszych radioodbiorników.
źródło informacji: Ceneo.pl, Allegro.pl, Otomoto.pl, OLX.pl
Najnowsze komentarze