• Najnowsze

Citroën po pierwszym półroczu 2012

2012-07-06
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

2021-03-01

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

2021-03-01
Renault logo 2021

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

2021-03-01

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

2021-03-01
Opel logo, Mokka

Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi

2021-03-01

Peugeot 208 i 2008 wybrane przez kobiety. Zwycięzcy Women’s World Car of the Year 2021

2021-03-01

Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców

2021-03-01

Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?

2021-03-01

Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador

2021-03-01

DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa

2021-03-01
wtorek, 2 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Citroën po pierwszym półroczu 2012

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2012-07-06
w Wiadomości
Czas czytania10min
5 0
0
5
UDOSTĘPNIEŃ
15
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

Francuska marka staje się coraz bardziej globalnym graczem. Wprowadza nowe modele, zdobywa kolejne rynki, bądź powiększa swoje udziały w rynkach, na których już był obecny. Spory sukces odnosi też gama DS.

Europa nie jest teraz zbyt dynamicznym rynkiem. W poszczególnych krajach jeśli sprzedaż w ogóle rośnie, to z reguły krótkoterminowo i w niewielkim stopniu na dodatek. Wiele rynków dotykają jednak długotrwałe spadki sprzedaży nowych samochodów. Oczywiście są segmenty rynku przeżywające swój rozkwit – nieźle sprzedają się auta określane mianem „entry level”, czyli pojazdy tańsze, choć pozbawione wielu gadżetów, czy po drugiej stronie skali – auta szalenie drogie, niszowe, na które stać jedynie wybranych.

W Europie Citroën pozostawał w pierwszym półroczu szóstą najchętniej wybieraną marką. Nic więc dziwnego, że Marka prowadzi ekspansję poza Starym Kontynentem. Aktualnie jedna trzecia całej sprzedaży Citroëna przypada na rynki pozaeuropejskie, co oznacza wzrost o 11 punktów procentowych w stosunku do stanu sprzed czterech lat! Drugim najważniejszym rynkiem zbytu dla Citroëna są w te chwili Chiny. W Rosji sprzedaż Marki wzrosła w pierwszym półroczu 2,7 raza więcej, niż przyrost całego rynku nowych aut.

Spory wpływ na dynamikę rozwoju ma wciąż seria DS. Te prestiżowe auta spotykają się z ogromnym zainteresowaniem klientów w wielu krajach. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Citroën wprowadził model DS3 na rynek brazylijski, oraz DS4 i DS5 w Rosji. Jednocześnie poprzez drugą spółkę joint venture (CAPSA) zaproponowano DS4 i DS5 w Chinach.
Linia DS. stanowi obecnie 9% globalnej sprzedaży Citroëna i 15% sprzedaży w Europie.

Naturalnie Citroën nie zaniedbuje też gamy C, podstawowej w ofercie. W tym roku wprowadzono do sprzedaży odświeżone wersje modeli C1, Berlingo i Jumpy. Pojawił się też — w kwietniu – crossover C4 Aircross, który został już sprzedany w ilości 7.000 sztuk, choć na swoje premiery na wielu rynkach jeszcze czeka. Zaprezentowano też dwa ciekawe sedany: C4 L i C-Elysée. Będą oferowane w Chinach i Rosji (pierwszy z nich) oraz w Europie Środkowo-Wschodniej i w krajach Basenu Morza Śródziemnego.

36% sprzedaży Citroëna, to samochody segmentu C. 17% sprzedaży, to auta segmentów wyższych (C5, C6, C4 Aircross, linia DS), co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Coraz większego znaczenia nabierają usługi dodatkowe.
30% aut sprzedawanych w Europie nabywanych jest przez klientów wraz z kontraktami serwisowymi.
Klienci gamy DS korzystają w coraz większym stopniu z usług konsjerżów i uczestniczą w ekskluzywnych wydarzeniach. Wprowadzony we Francji w lutym br. program ma już 7.000 uczestników.
Usługę Multicity zaoferowano już w Niemczech (we Francji działa od ubiegłego roku), a na macierzystym rynku wzbogacono ją o dwie nowe usługi – car-sharing i car-pooling.

Citroën nie zapomina przy tym o ekologii. Co piąty model DS5 zamawiany jest jako hybryda. To auto posiadające łącznie 200 KM mocy, a mimo to spalające średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km i emitujące średnio jedynie 99 g CO2/km. Citroëna DS5 HYbrid4 wybrał nawet prezydent Francji!
Citroën rozwija trzy ekologiczne linie produktów – samochody w pełni elektryczne, tzw. mikrohybrydy (e-HDi) oraz wspomniane HYbrid4. W efekcie w 27 krajach europejskich jest liderem niskiej emisji dwutlenku węgla z wynikiem 124,6 g/km.

Mimo wszystkich tych osiągnięć sprzedaż Citroëna na świecie spadła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 13,6%. W ciągu sześciu miesięcy udało się sprzedać 664.000 aut tej marki.

W Europie (30 krajów), w której średni spadek sprzedaży wyniósł 7,2%, Citroën stracił 12,7% i sprzedał 466.000 samochodów. Na szczęście na rynkach Europy Południowej, na których Marka zawsze była mocna, mimo ogólnych dużych spadków globalnej sprzedaży udało się Citroënowi utrzymać niezłe pozycje, a nawet uzyskać wzrost udziałów rynkowych! Dotyczy to m.in. Hiszpanii, Włoch i Wielkiej Brytanii.
We Francji Citroën utrzymał pozycję wicelidera na rynku lekkich samochodów użytkowych. Wśród aut osobowych wszystkie trzy modele gamy DS są liderami w swoich klasach wśród aut segmentu premium.
We Włoszech, na rynku, który spadł o 21,5%, Citroën stracił tylko 16,6%, dzięki czemu zwiększył swój udział w rynku o 0,3 punktu procentowego do 5,3%.
W Wielkiej Brytanii wzrost sprzedaży Citroëna wyniósł 3,5%. Dzięki wzrostowi o 0,1 punktu procentowego udział Marki w tamtejszym rynku wzrósł do poziomu 3,9%. Co trzeci sprzedawany na Wyspach Citroën, to przedstawiciel gamy DS.
Rynek niemiecki wzrósł w pierwszym półroczu o 0,6%, ale Citroën zanotował na nim spadek o 2,1% i stracił 0,1 punktu procentowego utrzymując aktualnie 2,3% tego udziału.
Tradycyjnie ważna dla Citroëna Hiszpania, to kolejny rynek europejski ze sporym spadkiem sprzedaży – 10,2%. Citroën stracił w tym czasie 9,1%, ale zyskał 0,1 punktu procentowego udziału w rynku osiągając na nim 9%.
W innych krajach Europy Zachodniej Citroën notował niezłe wyniki. Dla przykładu w Holandii DS3 nie tylko prowadzi, ale znacząco wyprzedza swoich rywali w klasie. W Danii, mimo spadków rynkowych, sprzedaż Citroëna rosła.
W Europie Środkowej i Wschodniej Citroën również radził sobie nieźle. Udział w rynku chorwackim wzrósł o 1,4%, a w greckim o 2,3%.

Poza Europą sytuacja wyglądała różnie, w zależności od regionu świata. Tak, czy inaczej, jedna trzecia sprzedaży Citroëna przypada teraz na rynki pozaeuropejskie, co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w ciągu ostatnich czterech lat i aż o 2 punkty w stosunku do roku ubiegłego!
Na największym motoryzacyjnym rynku świata, w Chinach, Citroën sprzedaje aż 16% swojej światowej produkcji. Aż połowa sprzedaży pozaeuropejskiej Marki przypada właśnie na Państwo Środka. Citroën C-Quatre zdobył tam aż 1,7% rynku!
Rynek rosyjski wzrósł o 14,4%, ale Citroën zanotował tam aż 39,3-procentowy wzrost sprzedaży! W efekcie zwiększył swój udział w tamtejszym rynku o 0,2 punktu procentowego, do poziomu 1,2%. W ostatnich miesiącach wprowadzono do sprzedaży w Rosji trzy nowe modele: C4 Aircross, DS4 i DS5.
Przebudowa zakładu w Porto Real oraz znaczący wzrost podatków na towary importowane miały bezpośredni wpływ na sytuację Citroëna w Ameryce Łacińskiej. To rynek stanowiący 7% globalnej sprzedaży Marki i 21% sprzedaży poza Europą. Mimo to wprowadzony właśnie na rynki argentyński i brazylijski Citroën DS3 został tam znakomicie przyjęty.
Świetnie prezentowały się wyniki w krajach Maghrebu. Na rynkach wykazujących tendencję wzrostową, Citroën radził sobie znakomicie. W Algierri wzrost sprzedaży Marki sięgnął 50% przy globalnym wzroście rynku o 40%. Jeszcze lepiej było w Tunezji – rynek wzrósł o 26%, a Citroën zyskał aż 70% wzrostu sprzedaży!

Perspektywy na nadchodzące miesiące wyglądają dość obiecująco.
Na Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentowany zostanie Citroën DS3 Cabrio.
Pod koniec roku zadebiutują handlowo modele C4 L (w Chinach) oraz C-Elysée (Turcja oraz kraje Europy Środkowo-Wschodniej). Segment aut kompaktowych jest największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie (ok. 1/3 całej sprzedaży aut), nic więc dziwnego, że Citroën proponuje sedany, zwłaszcza w krajach, gdzie są one świetnie przyjmowane (43% sprzedaży w Rosji i aż 79% w Chinach, to auta z nadwoziami trójbryłowymi).

Marka stara się zdobywać nowe rynki. Do końca roku obecna będzie w 90 krajach. Pojawi się sześciu nowych importerów, m.in. w Hong Kongu i w Korei Południowej. W Chinach wraz z modelem C4 L zadebiutuje zrestylizowany Citroën C-Quatre oraz crossover C4 Aircross. Wszystkie te modele pojawią się w ramach spółki joint venture z firmą Dongfeng.
Z innym lokalnym partnerem, firmą Changan, Citroën wprowadził do Chin 28. czerwca dwa modele gamy DS – DS4 i DS5. DS3 pojawi się w drugiej połowie roku. Dynamicznie rozwijana jest też sieć salonów DS.

Liczba rejestracji samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych
 I połowa 2011I połowa 2012różnica
Europa (30 krajów)534.000466.000-12,7%
Chiny114.000106.000-7,1%
Rosja12.10016.900-39,3%
Ameryka Łacińska66.00052.000-20,7%
Udział w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych
 I połowa 2011I połowa 2012różnica
Europa (30 krajów)6,4%6,1%-0,3 p.p.
Chiny2,0%1,7%-0,3 p.p.
Rosja1,0%1,2%+0,2 p.p.
Ameryka Łacińska2,5%1,9%-0,6 p.p.

KG

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 106C1C5Wszystkie
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

Alians Renault-Nissan dla Danone

Następny

Peugeot składa hołd Sergio Pininfarinie, słynnemu styliście, dzięki któremu powstało wiele wyjątkowych modeli Peugeot

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot składa hołd Sergio Pininfarinie, słynnemu styliście, dzięki któremu powstało wiele wyjątkowych modeli Peugeot

10 sztuk Renault Megane R.S. Red Bull Racing RB7 już w Polsce

Trzycylindrowy silnik w gamie Citroëna

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Łukasz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Wz o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Jacek o Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Sergiusz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Anonimowo o Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10
    • aaa o Nowy Nissan Qashqai w wersji Premiere Edition – ile kosztuje?
    • Anonimowo o Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Texas910Gus o Nowy Peugeot Rifter z silnikiem elektrycznym od e-208
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021
    • Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10
    • Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi
    • Peugeot 208 i 2008 wybrane przez kobiety. Zwycięzcy Women’s World Car of the Year 2021
    • Zapłacisz więcej. Rząd planuje zmiany w sprawie mandatów dla kierowców
    • Produkcja w fabryce Dacii wstrzymana na kilka dni. Będą opóźnienia w dostawach?
    • Nowy Peugeot 308 crossover coupé nadjedzie w 2022. Stylizacja nawiązująca do Lamborghini Aventador
    • DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.