Półwysep Chalkidiki zna chyba każdy, kto choć raz brał pod uwagę wyjazd do Grecji. U jego nasady lezą Saloniki, a jedną z części jest Athos zamieszkały wyłącznie przez prawosławnych mnichów. Grecja ma jednak także wyspę o nazwie Chalki. To niewielki kawałek lądu wyłaniający się z Morza Egejskiego 6 km na zachód od Rodos. I właśnie na tej wyspie pojawiło się sześć elektrycznych Citroënów.
Chalki staje się pierwszą wyspą GREEK-ECO dzięki innowacyjnemu podejściu do zrównoważonej mobilności. Jest to o tyle prostsze, że jest to wyspa mała – ma ok. 28 km² powierzchni i liczy niewielu ponad 300 mieszkańców. Tym łatwiej będzie zrealizować zamiar Citroëna, który chce, aby elektryfikacja i postęp były dostępne dla wszystkich mieszkańców wyspy Chalki, w tym władz publicznych i mieszkańców.
Citroën z dumą inwestuje na greckiej wyspie Chalki i bierze udział w pionierskim projekcie przekształcenia jej w obszar zrównoważonej, bezemisyjnej mobilności energetycznej. Chalki stało się swoistym laboratorium w Europie, gdzie transformacja na zieloną energię jest wdrażana z kilkoma partnerami, którzy są liderami w swoich dziedzinach wiedzy, takimi jak Syngelidis Group, grecki importer Citroëna, Vinci i Akuo Greece, żeby wymienić tylko kilku. Jest to zgodne z przekonaniem Citroëna, że mobilność powinna być dostępna dla każdego, i stanowi wyraz innowacyjnego i awangardowego podejścia Citroëna.
„Bardzo się cieszymy, że możemy współpracować z władzami Wyspy Chalki przy tym wyjątkowym projekcie. Ta współpraca jest całkowicie zgodna z duchem Citroëna, innowacyjnej i odważnej marki, ściśle związanej z ludźmi w ich codziennym życiu i z ich mobilnością. Jesteśmy zaangażowani w udostępnianie elektryfikacji wszystkim i jesteśmy bardzo dumni, że możemy przyczynić się do przekształcenia Chalki w wyspę, która będzie autonomiczna, inteligentna i zrównoważona” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna.
Po podpisaniu protokołu ustaleń między rządem greckim, Grupą Citroën/Syngelidis, Vinci i Akuo Greece, uruchomiono program mający na celu przekształcenie wyspy Chalki w gospodarkę „zeroemisyjną”. Citroën i Syngelidis Group podejmują wszelkie działania, aby zaoferować gamę pojazdów elektrycznych, które będą wykorzystywać wyłącznie energię odnawialną. Celem jest udostępnienie tego postępu wszystkim mieszkańcom i firmom na wyspie.
Jednym z głównych wyzwań obecnych w dzisiejszym świecie motoryzacyjnym jest elektryfikacja, jednak Citroën chce podążać naprzód. Citroën pragnie, aby wszyscy mieszkańcy i władze publiczne Chalki w pełni korzystali z pojazdów elektrycznych, które zostały udostępnione na wyspie.
Na początek Citroën dostarcza więc władzom publicznym w Chalki flotę sześciu w pełni elektrycznych pojazdów, a mianowicie dwie sztuki Ami dla policji i straży przybrzeżnej, dwa egzemplarze ë-C4. jednego ë-Spacetourera dla gminy Chalki i jedno ë-Jumpy dla Wspólnoty Energetycznej Chalki. Na dwa z tych samochodów będzie obowiązywał bezpłatny leasing na 48 miesięcy, po czym Citroën odkupi samochody i przekaże je Gminie Chalki.
„Ten projekt zmieni na razie życie nielicznych, ale to dopiero początek. Pomagając Chalki stać się „zieloną” gospodarką o zerowej emisji, Citroën toruje drogę do lepszej przyszłości i pokazuje, że elektryfikacja jest drogą naprzód” – deklaruje Vincent Cobée.
Celem jest chęć poprawy jakości życia mieszkańców wyspy. Citroën i Syngelidis Group wprawili koła w ruch dzięki wielu inicjatywom. To ważny krok w kierunku elektryfikacji floty obecnej na wyspie, a celem jest zastąpienie wszystkich tradycyjnych pojazdów benzynowych pojazdami elektrycznymi. Poprzez kompleksowy plan rozwoju inteligentnej i neutralnej dla klimatu mobilności, Citroën zapewni mieszkańcom i przedsiębiorstwom z wyspy możliwość nabycia bezemisyjnych pojazdów elektrycznych po przystępnych cenach, poprzez szeroką gamę ekologicznych i inteligentnych opcji mobilności, od lekkich czterokołowych aut do pojazdów osobowych i użytkowych z bezpłatnym wykorzystaniem wszystkich innowacyjnych technologii i powiązanych aplikacji, które one zawierają. Mieszkańcy wyspy osiągną znaczną poprawę swojego codziennego życia dzięki mniejszemu hałasowi, lepszej jakości powietrza, czystszemu środowisku, a także niższym kosztom energii.
„Jesteśmy szczególnie szczęśliwi i dumni z wkładu Grupy Syngelidis i Citroëna w ten ważny projekt, który ma miejsce na wyspie Chalki. Zgodnie z celami zmniejszenia śladu klimatycznego, wyznaczonymi w ramach Akcji „Chalki Green – Smart Island”, mocno wspieramy ambicje rządu greckiego, ambasady francuskiej i francuskiego biznesu oraz podejmujemy się zadania promowania bezemisyjnej mobilności elektrycznej” – mówi Polychronis Syngelidis, prezes Grupy Syngelidis.
Konkretne i pragmatyczne podejście do uczynienia wyspy Chalki „zieloną” poprzez dostarczenie pojazdów elektrycznych i rozpoczęcie natychmiastowej transformacji Chalki w zrównoważoną wyspę z mobilnością neutralną dla klimatu, naprawdę przemówiło do Citroëna i odzwierciedla jego własne zaangażowanie w zrównoważoną mobilność. Dzięki wsparciu francuskiej marki Chalki staje się pierwszą wyspą GREEK-ECO.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze