czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën upowszechnia elektromobilność na wyspie Chalki

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-05
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
55 4
0
50
UDOSTĘPNIEŃ
168
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Półwysep Chalkidiki zna chyba każdy, kto choć raz brał pod uwagę wyjazd do Grecji. U jego nasady lezą Saloniki, a jedną z części jest Athos zamieszkały wyłącznie przez prawosławnych mnichów. Grecja ma jednak także wyspę o nazwie Chalki. To niewielki kawałek lądu wyłaniający się z Morza Egejskiego 6 km na zachód od Rodos. I właśnie na tej wyspie pojawiło się sześć elektrycznych Citroënów.

Chalki staje się pierwszą wyspą GREEK-ECO dzięki innowacyjnemu podejściu do zrównoważonej mobilności. Jest to o tyle prostsze, że jest to wyspa mała – ma ok. 28 km² powierzchni i liczy niewielu ponad 300 mieszkańców. Tym łatwiej będzie zrealizować zamiar Citroëna, który chce, aby elektryfikacja i postęp były dostępne dla wszystkich mieszkańców wyspy Chalki, w tym władz publicznych i mieszkańców.

Citroën z dumą inwestuje na greckiej wyspie Chalki i bierze udział w pionierskim projekcie przekształcenia jej w obszar zrównoważonej, bezemisyjnej mobilności energetycznej. Chalki stało się swoistym laboratorium w Europie, gdzie transformacja na zieloną energię jest wdrażana z kilkoma partnerami, którzy są liderami w swoich dziedzinach wiedzy, takimi jak Syngelidis Group, grecki importer Citroëna, Vinci i Akuo Greece, żeby wymienić tylko kilku. Jest to zgodne z przekonaniem Citroëna, że mobilność powinna być dostępna dla każdego, i stanowi wyraz innowacyjnego i awangardowego podejścia Citroëna.

„Bardzo się cieszymy, że możemy współpracować z władzami Wyspy Chalki przy tym wyjątkowym projekcie. Ta współpraca jest całkowicie zgodna z duchem Citroëna, innowacyjnej i odważnej marki, ściśle związanej z ludźmi w ich codziennym życiu i z ich mobilnością. Jesteśmy zaangażowani w udostępnianie elektryfikacji wszystkim i jesteśmy bardzo dumni, że możemy przyczynić się do przekształcenia Chalki w wyspę, która będzie autonomiczna, inteligentna i zrównoważona” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna.

Po podpisaniu protokołu ustaleń między rządem greckim, Grupą Citroën/Syngelidis, Vinci i Akuo Greece, uruchomiono program mający na celu przekształcenie wyspy Chalki w gospodarkę „zeroemisyjną”. Citroën i Syngelidis Group podejmują wszelkie działania, aby zaoferować gamę pojazdów elektrycznych, które będą wykorzystywać wyłącznie energię odnawialną. Celem jest udostępnienie tego postępu wszystkim mieszkańcom i firmom na wyspie.

Jednym z głównych wyzwań obecnych w dzisiejszym świecie motoryzacyjnym jest elektryfikacja, jednak Citroën chce podążać naprzód. Citroën pragnie, aby wszyscy mieszkańcy i władze publiczne Chalki w pełni korzystali z pojazdów elektrycznych, które zostały udostępnione na wyspie.

Na początek Citroën dostarcza więc władzom publicznym w Chalki flotę sześciu w pełni elektrycznych pojazdów, a mianowicie dwie sztuki Ami dla policji i straży przybrzeżnej, dwa egzemplarze ë-C4. jednego ë-Spacetourera dla gminy Chalki i jedno ë-Jumpy dla Wspólnoty Energetycznej Chalki. Na dwa z tych samochodów będzie obowiązywał bezpłatny leasing na 48 miesięcy, po czym Citroën odkupi samochody i przekaże je Gminie Chalki.

„Ten projekt zmieni na razie życie nielicznych, ale to dopiero początek. Pomagając Chalki stać się „zieloną” gospodarką o zerowej emisji, Citroën toruje drogę do lepszej przyszłości i pokazuje, że elektryfikacja jest drogą naprzód” – deklaruje Vincent Cobée.

Celem jest chęć poprawy jakości życia mieszkańców wyspy. Citroën i Syngelidis Group wprawili koła w ruch dzięki wielu inicjatywom. To ważny krok w kierunku elektryfikacji floty obecnej na wyspie, a celem jest zastąpienie wszystkich tradycyjnych pojazdów benzynowych pojazdami elektrycznymi. Poprzez kompleksowy plan rozwoju inteligentnej i neutralnej dla klimatu mobilności, Citroën zapewni mieszkańcom i przedsiębiorstwom z wyspy możliwość nabycia bezemisyjnych pojazdów elektrycznych po przystępnych cenach, poprzez szeroką gamę ekologicznych i inteligentnych opcji mobilności, od lekkich czterokołowych aut do pojazdów osobowych i użytkowych z bezpłatnym wykorzystaniem wszystkich innowacyjnych technologii i powiązanych aplikacji, które one zawierają. Mieszkańcy wyspy osiągną znaczną poprawę swojego codziennego życia dzięki mniejszemu hałasowi, lepszej jakości powietrza, czystszemu środowisku, a także niższym kosztom energii.

„Jesteśmy szczególnie szczęśliwi i dumni z wkładu Grupy Syngelidis i Citroëna w ten ważny projekt, który ma miejsce na wyspie Chalki. Zgodnie z celami zmniejszenia śladu klimatycznego, wyznaczonymi w ramach Akcji „Chalki Green – Smart Island”, mocno wspieramy ambicje rządu greckiego, ambasady francuskiej i francuskiego biznesu oraz podejmujemy się zadania promowania bezemisyjnej mobilności elektrycznej” – mówi Polychronis Syngelidis, prezes Grupy Syngelidis.

Konkretne i pragmatyczne podejście do uczynienia wyspy Chalki „zieloną” poprzez dostarczenie pojazdów elektrycznych i rozpoczęcie natychmiastowej transformacji Chalki w zrównoważoną wyspę z mobilnością neutralną dla klimatu, naprawdę przemówiło do Citroëna i odzwierciedla jego własne zaangażowanie w zrównoważoną mobilność. Dzięki wsparciu francuskiej marki Chalki staje się pierwszą wyspą GREEK-ECO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AmiCitroene-C4e-Jumpye-Spacetourerelektryczny Citroensamochody elektryczne
Udostepnij20Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Nowe Renault Arkana w finale Car of the Year Polska 2022

Następny

Nasz program: sto tysięcy samochodów dla Polski!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nasz program: sto tysięcy samochodów dla Polski!

Test: nowy Peugeot 508 SW 1.5 HDi 130 KM EAT8 2021. Najoszczędniejsze i najpiękniejsze kombi klasy średniej na świecie?

Nowy Opel Mokka-e

Test: Nowy Opel Mokka-e. Miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle. Ładowanie elektryka w Polsce ciąg dalszy. Opinie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Roman - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.