Citroën utrzymuje wzrostową tendencję również w lutym, odnotowując wzrost sprzedaży o 9,8% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, pomimo spadku całego rynku motoryzacyjnego. Francuska marka z podwójnym szewronem osiągnęła 619 nowych rejestracji, w tym 422 samochody osobowe (+16,6%) oraz 197 lekkich pojazdów użytkowych.
Dzięki temu Citroën uzyskał w lutym udział w rynku na poziomie 2,8% – najwyższy od około dwóch i pół roku, kiedy to w lecie 2022 roku zanotowano podobne wyniki.
Stephanie Haider, Dyrektor Zarządzająca Citroën Austria, skomentowała te wyniki: „Citroën powraca – i bardzo mnie to cieszy. Odzyskujemy dawną pozycję. Udział rynkowy na poziomie 2,8% pokazuje, jakie możliwości ponownie otwierają się przed Citroënem. Jestem przekonana, że rok 2025 będzie należał do naszej marki. Wprowadzamy kolejne nowe modele: Citroën C3 oraz jego elektryczną wersję ë-C3, czyli pierwsze naprawdę przystępne cenowo europejskie auto elektryczne, są już dostępne. Do salonów trafiły także nowe modele C4 oraz C4 X. Wiosną do oferty dołączy nowy C3 Aircross – dostępny zarówno z silnikami spalinowymi, jak i w wersji elektrycznej. W drugim kwartale planujemy premierę innowacyjnego Citroëna Ami, a w drugiej połowie 2025 roku zaprezentujemy następcę Citroëna C5 Aircross. Działamy dynamicznie i oferujemy naszym klientom szeroką gamę komfortowych oraz przystępnych cenowo pojazdów.”
Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2:
- C3: zużycie paliwa 5,6-5,7 l/100 km;
- ë-C3: zużycie energii 17,1-17,4 kWh/100 km;
- C4 i C4 X: zużycie paliwa 4,7-5,9 l/100 km;
- ë-C4 i ë-C4 X: zużycie energii 14,6-15,0 kWh/100 km;
- C3 Aircross: zużycie paliwa 5,3-5,9 l/100 km;
- ë-C3 Aircross: zużycie energii 18,2 kWh/100 km;
Źródło: Statistik Austria. Podane dane sprzedażowe oraz udziały rynkowe są wartościami szacunkowymi i obejmują również pojazdy dostosowane oraz kampery.
Najnowsze komentarze