• Najnowsze
Citroen CX

Citroen: praktyczne wnętrze, schowki i przestrzeń bagażowa

2020-06-07
Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

2021-04-14
Alpine F1

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

2021-04-14

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14

Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC

2021-04-14

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

2021-04-14

Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany

2021-04-13

Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?

2021-04-13

Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie

2021-04-13

Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai

2021-04-13

Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique

2021-04-13
środa, 14 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Citroen: praktyczne wnętrze, schowki i przestrzeń bagażowa

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-06-07
w Artykuły, Citroen, Wiadomości
Czas czytania7 mins read
158 2
9
Citroen CX
175
UDOSTĘPNIEŃ
456
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

Ten aspekt filozofii komfortu Citroena zawiera w sobie ideę praktyczności i wszechstronności, które ułatwiają podróżowanie. Im prostsze jest użytkowanie samochodu, tym przyjemniej i wygodniej będzie go mieć. Produkcja samochodów, które oferują maksymalny „komfort życia”, to główny wątek całej historii marki.

Citroen od dawna podkreśla korzyści płynące z możliwości adaptacji siedzeń oraz maksymalnej przestrzeni w kabinie i schowkach. W 1923 roku model B2Type oferował nabywcom możliwość wyboru większej liczby miejsc siedzących lub większej pojemności bagażowej, a także pierwszą próbę stworzenia modułowej konstrukcji kabiny. Model C3Type „Torpédo” był dwumiejscowy, ale oferował składany trzeci fotel za kierowcą, tworząc większą pojemność bagażową lub przestrzeń pasażerską w zależności od potrzeb jego użytkowników. W 1924 roku wprowadzono nową konfigurację trzymiejscową „Trefle” (trójlistna koniczyna), z zamocowanym na stałe trzecim siedzeniem pośrodku kabiny za dwoma przednimi siedzeniami, z przestrzeniami ładunkowymi po obu stronach.

W latach trzydziestych i kolejnych, Traction Avant oferował różne układy siedzeń. Obejmowały one model siedmiomiejscowy oraz wariant z tylnymi drzwiami podnoszonymi w stylu wagonowym – prawdopodobnie pierwszy na świecie produkowany hatchback.

Nawet 2CV, tak zwany „podstawowy” samochód firmy, charakteryzował się zaawansowaną konstrukcją w zakresie zawieszenia i przystosowanych, modułowych kabin. Z wyjmowanymi siedzeniami, otwieranym dachem i wysuwaną powierzchnią ładunkową, 2CV mógł być postrzegany jako samochód, który ponad pół wieku temu zapoczątkował trend funkcjonalnego lub technologicznego projektowania kabin.

Zarówno DS, jak i CX były sprzedawane jako samochody, oferujące maksymalny komfort życia z inteligentnymi układami siedzeń, na długo przed najnowszymi trendami dla sześcio- lub siedmiomiejscowych samochodów. Wieloosobowy CX Familiale był wyjątkowy w swojej klasie na rynku i wiele lat zajęło jego konkurentom nadrobienie zaległości.

Citroen wyprodukował również szereg koncepcji wzorniczych w samochodach pokazowych „one-off”, których komfort życia jest kluczem do atrakcyjności stoiska samochodowego, zwłaszcza koncepcję Citroena Karin z 1980 roku. W tym trzymiejscowym samochodzie w kształcie piramidy, zbudowanym z materiałów kompozytowych, zastosowano nowe pomysły na schowki, profilowane fotele oraz oszałamiający uchwyt sterowania i interfejs na kierownicy z elementami sterującymi. Takie pomysły są nadal dostępne w produkowanych przez firmę samochodach.

W ostatnim czasie uwaga marki skupiła się na ergonomii i uwzględnieniu adaptacyjnych układów kabin w funkcjonalnym użytkowaniu samochodu. W ostatnich latach Citroen cieszył się popularnością wśród rodzin ze względu na łatwość użytkowania, a wśród bestsellerów firmy znalazły się wielofunkcyjne samochody rodzinne. Najwyższej klasy „holdalls”, pojazdy MPV Citroena i małe samochody rodzinne są wyposażone we wszystko, począwszy od wyjmowanych foteli, regulowanych układów siedzeń, przez odchylane tylne oparcia, do składanych przednich foteli.

Tam, gdzie największe pojazdy firmy oferowały osiem, a nawet dziewięć miejsc, mniejsze samochody, takie jak ZX i C2, były wyposażone w tylne siedzenia, które można przesuwać do przodu i do tyłu, aby stworzyć więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu. C2 oferowały również fotele pasażerów odchylane do tyłu, co było rzadko spotykane w małych samochodach.

Pomysłowa modułowość, która zwiększa przestrzeń:

    • 3 pojedyncze przesuwane, składane i odchylane fotele w 2 rzędzie w modelach C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer i SUV C5 Aircross,
    • 3 składane fotele w drugim rzędzie w Berlingo (w zależności od opcji),
    • 2 chowane miejsca w trzecim rzędzie w Grand C4 SpaceTourer,
    • Odchylane, podzielone i przesuwane tylne siedzenia w 2 częściach w SUV C3 Aircross,
    • Możliwość wyjmowania i deponowania rzędu 3 miejsc siedzących w Berlingo,
    • Możliwość wyjmowania foteli w rzędzie 2 i 3 w SpaceTourerze,
    • Możliwość uzyskania płaskiej podłogi po złożeniu lub zdjęciu tylnych siedzeń w SUV-ie C3 Aircross, C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer, SUV-ie C5 Aircross, Berlingo i SpaceTourer,
    • Fotel pasażera może być składany do przewożenia szczególnie długich przedmiotów w SUV-ie C3 Aircross, C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer, Berlingo i SpaceTourer.

Przestrzeń do przechowywania w samochodach Citroena

Przestrzeń do przechowywania jest tak samo ważna dla komfortu życia. Citroen często tworzył nowe rozwiązania w kwestii przestrzeni w kabinie, aby dostosować ją do potrzeb nowoczesnych rodzin. Od specjalnych przegródek, przez schowki pod siedzeniami, duże skrytki w schowkach na drobiazgi, aż po schowki nad głową w stylu tych z samolotu – projektanci Citroena zawsze zapewniali właścicielowi coś więcej niż tylko „dodatkowy” schowek.

Inteligentne myślenie o kabinie Citroena zawsze było pełne jasnych pomysłów. Szereg zaawansowanych rozwiązań, które można znaleźć w samochodach koncepcyjnych, znajduje się obecnie w samochodach produkowanych przez firmę. Przyjazne dla użytkownika motywy przewodnie obejmują fotele obrotowe ułatwiające wsiadanie i wysiadanie, ukryte schowki, wnęki w drzwiach oraz konstrukcje deski rozdzielczej z tacami i wyjmowanymi pojemnikami.

W modelu 1923 C-Type zaprezentowano możliwości wykorzystania małych schowków, a inne modele Citroena poszły w ślady inteligentnych rozwiązań w kwestii praktyczności kabiny.

Późniejsze przykłady to np. 2CV, który charakteryzuje się wyjątkowo praktyczną, modułową konstrukcją kabiny, z w pełni dostosowaną przestrzenią ładunkową. Karin, samochód pokazowy wprowadzony na rynek w 1980 r., posiadał wysuwane schowki drzwiowe, podczas gdy wiele samochodów produkcyjnych posiadało innowacyjne schowki na drobiazgi. CX był wyposażony w dużą półkę na desce rozdzielczej, podczas gdy XM – i wiele innych pojazdów Citroena od tamtej pory – był wyposażony w dużą, podnoszoną szafkę na desce rozdzielczej. Późniejsze modele GS były dostępne z wyjmowanym schowkiem na drobiazgi, który można było przymocować do deski rozdzielczej lub drzwi, a nawet wykorzystać jako teczkę. Później, w 2003 roku., C2 wprowadził do swojej klasy unikalną dzieloną klapę tylną – zawierała ona mały przedział w części dolnej, aby pomieścić mniejsze przedmioty i powstrzymać je przed przemieszczaniem się.

Zaprezentowane przez trio koncepcji ujawnionych przez Citroena na paryskich targach motoryzacyjnych w 1996 r., Berlingo wprowadziło nowy poziom praktyczności przechowywania. Te samochody pokazowe – Coupé de Plage, Berline Bulle i Grand Large – posiadały różne możliwości przechowywania dużego sprzętu sportowego (np. desek surfingowych lub nart) oraz posiadały przyjazne dla rodziny wnętrza z możliwością dostosowania schowków w kabinie.

Kiedy Berlingo weszło do sprzedaży – produkcyjna wersja koncepcji „Grand Large” – wprowadzała schowki dachowe z możliwością adaptacji „Modutop”. Modutop stworzył 170 litrów dodatkowego schowka podwieszanego dla wszystkich pasażerów – idealnego do przechowywania wszystkiego, co może być potrzebne rodzinie podczas długiego podróżowania.

Część tych rozwiązań można znaleźć w obecnej gamie:

  • Ulepszony Modutop w Berlingo, schowek do przechowywania na dachu zawierający duży półprzezroczysty łuk dostępny dla wszystkich pasażerów oraz tylny boks dachowy,
  • Schowek na drobiazgi Top Box w C4 Cactus i Berlingo, obszerny i z szerokim otworem, idealnie umieszczony przed pasażerem z przodu,
  • Schowek w desce rozdzielczej, nad centralnym ekranem i naprzeciwko pasażera w SpaceTourer,
  • Duża przestrzeń magazynowa pod podłokietnikiem w SUV-ie C5 Aircross,
  • Duży magazyn w konsoli centralnej na C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer,

Informacja prasowa: Citroen Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2CVBerlingoC2C4 CactusC4 PicassoC4 SpaceTourerC5 AircrossCitroenCXDSTraction AvantXM
Udostepnij93Tweet34Udostepnij10
Poprzedni

Szał szybkości. O tym, by ktokolwiek pozwolił jeździć po drogach 100 km/h, mowy być nie może!

Następny

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – czy warto? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2020

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dacia Duster 1.0 TCe LPG – czy warto? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2020

Nowy Peugeot 208 i Renault Clio V na szczycie listy europejskich bestselerów 2020

Limitowana seria Renault Megane RS Trophy-R Performance za ponad pół miliona

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Kolo o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Robert o Jak nowa Dacia Spring zmieni rynek carsharingu w Polsce?
    • jan o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Motomaniak o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • jaro o Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Adam o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • MS o Nowa Dacia Bigster w wersji Access. Budżetowy 7-miejscowy SUV
    • Toper o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • adam o Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine
    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021
    • Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC
    • Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku
    • Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    9
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.