Wczoraj w Las Vegas (Stany Zjednoczone) rozpoczęły się targi Consumer Electronic Show (CES), wiodące na świecie wydarzenie w dziedzinie elektroniki, technologii i innowacji. Citroën z dumą dzieli się swoimi wizjami obecnej i przyszłej mobilności w postaci dwóch silnych innowacji: Citroën Skate i Citroën Ami.
Mobilność miejska się zmienia. Aby zmniejszyć swój ślad węglowy, duże miasta ograniczają dostęp dla najbardziej zanieczyszczających środowisko pojazdów. Wymaga to stworzenia odpowiednich rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności dostosowanych do potrzeb użytkowników poszukujących czystszych, bezpieczniejszych i tańszych pojazdów.
Według Citroëna mobilność przyszłości może być czysta, współdzielona, autonomiczna i połączona. Koncepcja Citroën Autonomous Mobility Vision doskonale ucieleśnia tę filozofię, zapewniając użytkownikom transport na zamówienie z odpowiednimi usługami. Dzięki Citroënowi użytkownicy nie muszą już koncentrować się na jeździe; zamiast tego korzystają z wolnego czasu i cieszą się podróżami.
Dzięki koncepcji Citroën Autonomous Mobility Vision Citroën przygotowuje się na przyszłe potrzeby w zakresie mobilności w miastach i wykorzystuje swoją wiedzę technologiczną, aby poprawić samopoczucie użytkowników przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska i optymalizacji ruchu w miastach.
Koncepcja mobilności autonomicznej Citroëna jako zapowiedzi wspólnej i autonomicznej mobilności miejskiej przyszłości
Citroën na targach CES prezentuje Skate, część swojej odważnej koncepcji autonomicznej i współdzielonej mobilności, Citroën Autonomous Mobility Vision. Koncepcja łączy autonomiczną platformę technologiczną Citroën Skate z zasobnikami przeznaczonymi do szeregu usług i zastosowań zaprojektowanych przez partnerów (władze lokalne, firmy usługowe). Skates przewożą użytkowników z jednego punktu do drugiego w mieście, oferując im wyjątkowe wrażenia na pokładzie.
Celem tej autonomicznej koncepcji open source jest uwolnienie ruchu miejskiego w innowacyjny sposób i zapewnienie użytkownikom oryginalnego i kojącego doświadczenia, które zaspokoi wszystkie ich potrzeby. Aby zoptymalizować przepływ ruchu miejskiego, flota autonomicznych i połączonych ze sobą robotów „Citroën Skates”, oddzielonych od transportowanych kapsuł, będzie krążyć po specjalnych pasach, płynnie zintegrowanych z miejskim krajobrazem. Skates są swoistymi nośnikami mobilności umożliwiającymi kapsułom, stworzonym przez różne firmy usługowe, umieszczenie na nich platform dostosowanych do oczekiwań operatora. Użytkownicy mają całodobowy dostęp do wybranej przez siebie usługi. Mogą na przykład skorzystać z relaksującego otoczenia, aby poczytać książkę, obejrzeć film, posłuchać muzyki popijając drinka lub uprawiać sport podczas podróży z punktu A do punktu B.
To wspólne i autonomiczne rozwiązanie ma wiele zalet. Zmniejsza ruch w dużych miastach i jako pojazd elektryczny zmniejsza ich ślad węglowy. Proponuje również wiele zastosowań i jest znacznie tańszy niż pojedynczy pojazd autonomiczny.
Rozpowszechnianie tego podejścia opiera się na optymalnym wykorzystaniu zasobów podczas pracy nad całym ekosystemem, z gondolami, Citroën Skates, specjalnymi pasami i zarządzaniem flotą.
Citroën Ami, oryginalny obiekt zrównoważonej mobilności okazał się sukcesem w Europie
Przystępny, elektryczny, ultrakompaktowy i zwrotny Ami odpowiada na nowe potrzeby w zakresie mikromobilności, dopełniając ofertę Citroëna w zakresie pojazdów elektrycznych zarówno dla osób prywatnych, jak i profesjonalistów.
Zobacz: Nowy Citroën C4. Ultrakomfortowy kompakt.
Ami jest integralną częścią strategii elektryfikacji Citroëna. Wypracował niszę na rynku mikromobilności, tworząc nowy segment w postaci dwumiejscowego czterokołowce o napędzie elektrycznym, który może pochwalić się ultrakompaktowymi wymiarami, dostępnością (pod względem wieku i ceny) oraz bezpieczeństwem. Stanowi alternatywę dla jednośladów i transportu publicznego. Oferując wiele zastosowań, może być udostępniany przez rodziny, gdy nastolatki zgodzą się pozwolić rodzicom przejąć kierownicę.
Ami doskonale ucieleśnia wartości Citroëna w zakresie innowacji, zaangażowania w wyzwania społeczne i determinację w zapewnianiu mobilności bez emisji dwutlenku węgla.
Ten nowoczesny obiekt mikromobilności stworzył nowy segment na rynku poprzez swoje cechy wyróżniające:
– dostępność (od 14 roku życia we Francji) i cenę;
– kompaktowe wymiary, które ułatwiają prowadzenie i parkowanie oraz pozwalają wygodnie pomieścić dwie osoby obok siebie;
– uproszczone ładowanie w zaledwie trzy godziny ze zwykłego gniazdka 230V;
– ochronę (przed uderzeniami i złą pogodą);
– sympatyczną osobowość.
Citroën Ami to prawdziwy fenomen. Znajduje to odzwierciedlenie w dużej rzeszy fanów, która zgromadziła się w ciągu zaledwie kilku miesięcy, składającej się z klientów wyrażających swoje poglądy w mediach społecznościowych, rozmawiających o najlepszych praktykach i dzielących się najlepszymi wskazówkami, jak dostosować Ami. Sukces Ami w Europie przerósł oczekiwania producenta. Od momentu wprowadzenia na rynek złożono już ponad 14.000 zamówień, a 80% klientów to nowi klienci Citroëna!
Ten sukces marka zawdzięcza również całemu ekosystemowi opracowanemu specjalnie dla Ami, obejmującemu w pełni cyfrowe prowadzenie klienta, od odkrywania w Sieci i zakup, po dostawy do domu i jazdy testowe, wraz z zupełnie nowymi kanałami dystrybucji uzupełniającymi 200 uczestniczących w programie dealerów Citroëna, w tym około 40 zatwierdzonych przez Ami sklepów Fnac i Darty oraz klientów „ambasadorów”, którzy codziennie jeżdżą swoimi Ami –50 „superfanów My Ami”, którzy przekazują swoją pasję wszystkim tym, którzy szukają pocieszenia przed złożeniem zamówienia.
„Przemieszczanie się jest integralną częścią naszego życia społecznego i zawodowego do tego stopnia, że całe nasze środowisko opiera się na transporcie. Niezwykle ważne jest, aby już teraz przygotować się na przyszłe potrzeby w zakresie mobilności. W związku z tym mobilność elektryczna i mobilność autonomiczna mają kluczowe znaczenie dla naszego myślenia i postępu technologicznego. Nowa koncepcja Citroëna Autonomous Mobility Vision może na nowo zdefiniować ramy podróży miejskich, czyniąc je współdzielonymi, elektrycznymi, autonomicznymi i połączonymi. Jeśli chodzi o Ami, zjawisko mobilności elektrycznej zdobyło już ponad 14 000 konsumentów w Europie od czasu premiery w połowie 2020 r. i stworzyło nowy segment pomiędzy jednośladami a samochodami. Spełnia nowe potrzeby i zaspokaja nowe pokolenie klientów poszukujących mobilności i indywidualnej wolności, zwłaszcza nastolatków i młodych dorosłych” – twierdzi Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna
opr. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze