Nowy Citroën C5 Aircross będzie dostarczany bezpośrednio pod dom klientów. Marka rozpoczyna współpracę z firmą CarWale, która zadba o logistykę całego procesu, od odebrania samochodu z fabryki, poprzez transport, przygotowanie, dostawę i rejestrację.
Zobacz: Citroën C4. Ultrakomfortowy kompakt już od 74.900 zł.
Sprzedaż będzie więc prowadzona w Indiach na dwa sposoby. Citroën ma salony w 10 miastach w kraju, w tym w Bengaluru, Ahmedabad, Chennai, Bombaju, Pune, Hyderabad, Kalkucie, Delhi, Kochi i Gurugram. Dla klientów spoza tych miast, znajdujących się na ogromnym obszarze Indii, uruchomiła w 100% zakupy online swojego flagowego modelu.
Zobacz: Citroën C5 Aircross. Komfortowy SUV okiem naszego Czytelnika
Citroën nie ukrywa, że chce wykorzystać te doświadczenia także w innych krajach, w tym w Europie. Taki pilotażowy program dostaw prowadzony był przy udziale dealerów w Anglii. Tu w procesie dostawy bierze udział dealer, który zajmuje się logistyką, przygotowaniem auta i jego dostarczeniem pod dom.
Przygotowania do wprowadzenia pełnej sprzedaży on-line trwają w całym koncernie Stellantis. Proces reorganizacji sieci, związany z połączeniem PSA i FCA, obejmuje m.in. analizę położenia punktów sprzedaży poszczególnych marek i możliwości wykorzystania najlepszych lokalizacji pod kątem promocji szerszego portfolio Stellantis. Jest to jednak trudne, z uwagi na konieczność uwzględnienia tożsamości każdego z produktów.
Indyjski program, realizowany z dostawcą zewnętrznym, będzie dla Citroëna okazją do zebrania doświadczeń, związanych ze sprzedażą on-line w pełnym tego słowa znaczeniu.
Samochody sprzedaje się m.in. poprzez emocje związane z daną marką a umiejscowienie całej oferty Stellantis pod jednym dachem wydaje się z tego punktu widzenia niemożliwe. Dlatego pójście w stronę większej obecności sprzedaży on-line jest dla koncernu bardzo kuszącym rozwiązaniem – podobne projekty prowadzą też inne firmy.
https://www.youtube.com/watch?v=6KgLlGVlhAY
źródło: GaadiWaadi.com
Najnowsze komentarze