Citroen przykładał bardzo dużą uwagę do promocji i reklamy. Był obecny nie tylko we Francji, ale także w Polsce. Przedwojenne magazyny i gazety roją się od wzmianek i zdjęć. Dzisiaj zabieramy Was w podróż po tym, co pisano o Citroenie w niezwykle popularnym przed wojną magazynie Świat.
Zaczniemy od Sahary – bo to było szeroko reklamowane osiągnięcie.
Dla dobrego samochodu niema już piasków
Dla dobrego samochodu nie ma już piasków – informował swoich czytelników magazyn Świat z 1930 roku. Citroen przebija się zwycięsko przez najtęższe nawet piaski: firma stworzyła samochód gąsienicowy, który odbył podróż przez Saharę.
Konkurs piękności samochodów w Warszawie: piękno i elegancja samochodu Citroen
Ulubieniec publiczności warszawskiej Adolf Dymsza z żoną na samochodzie Citroen podczas konkursu w parku Paderewskiego – głosił podpis pod powyższym zdjęciem.
Konkurs Piękności Samochodów, który odbył się w Parku Paderewskiego, zgotował prawdziwą ucztę zwolennikom piękna i elegancji. Siedemdziesiąt cztery samochody, uczestniczące w konkursie, reprezentowały to, co w Polsce spotkać można najpiękniejszego i najbardziej eleganckiego. Sąd konkursowy przyznał 6 równoznacznych nagród, przyczep jedna z nich przypadła w udziale samochodowi CITROEN należącego do Pani Dyr. T. Sukces ten jest tem godniejszy uwagi, że został osiągnięty w konkurencji z samochodami reprezentującemi na całym świecie najwyższą klasę w automobilizmie. W tak dobranem towarzystwie piękno i elegancja samochodu CITROEN nie zostały wcale zaćmione. Ogólnie zwrócono uwagę na fakt, że o ile w innych samochodach eleganckie sylwetki ich właścicielek ginęły na ich tle – uroda i elegancja właścicielki Citroena zyskiwała w subtelnym wyrazie, dzięki harmonijnej i pięknej linii samochodu Citroen.
Citroen – samochód wytwornej pani
Nic dziwnego, że po tym zwycięstwie Citroen chwalił się jak mógł w reklamie:
Citroen – samochód wytwornej pani – został nagrodzony narowni z pięcioma samochodami najwyższej klasy. Taki sukces jest wspinałem potwierdzeniem wysokiej klasy samochodów Citroen. Dzięki swej wytwornej, nieskazitelnej linji, pięknemu doborowi kolorów oraz wewnętrznemu wykończeniu jest odbiciem elegancji swej właścicielki, harmonizując z wytworną sylwetką współczesnej eleganckiej pani. Łatwość prowadzenia oraz niezawodność działania motoru czynią zeń idealny samochód dla pań.
Citroen wzbudzał też podziw milusińskich
Zabawkowe samochody były pomysłem Andre Citroena.
Ogólny podziw naszych milusińskich wzbudzają na Wystawie Samochodów Citroen w Bagateli maleńkie dziecinne samochody – szczyt marzeń każdego przyszłego automobilisty – pisał tygodnik Świat.
A dzisiaj, współcześnie, te małe samochody Citroena osiągają niebotyczne ceny – nawet kilka tysięcy euro za sztukę.
Citroen w czasach kryzysu w Polsce (1931) – klientelę dobierać ostrożnie
Wielka ostrożność w przeprowadzaniu obecnie tranzakcji, grzeczna, dobra i szybka obsługa klijenta — oto podstawy, na których oparłem interes fabryki samochodów CITROEN w Polsce —oświadczył nam dyr. Tournay. Amatorów na kupno samochodu w Polsce jest tysiące, ale takich, którzy poprawnie i punktualnie wywiązują się z przyjętych obowiązków płatniczych, jest znacznie mniej. Dzieje się to nie ze złej woli klijenta, ale raczej z bardzo trudnych warunków finansowych i gospodarczych w Polsce.
Dlatego też postanowiłem prowadzić moje przedstawicielstwo oszczędnie i z wielką ostrożnością sprzedawać wozy. Klijentela moja dzisiaj —to przeważnie ludzie, którzy do niedawna kupowali jeszcze wozy luksusowe, drogie, a dzisiaj muszą się zadowolić Citroenem, znacznie tańszym, lżejszym samochodem. Polska nadaje się znakomicie do rozpowszechnienia samochodu, ale nie można do niej. stosować tych samych reguł sprzedaży, które stosuje się na Zachodzie Europy albo w Ameryce. Trzeba przystosować się do miejscowych warunków handlu, a wtedy sukces jest niechybny.
Montownie Citroena dzisiaj zatrudniają przy ulicy Czerniakowskiej z górą 180 robotników. Zatrudniamy jedynie Polaków i materiał, używany przez nas w naszych zakładach, jest w ośmdziesięciu procentach materiałem krajowym, oprócz naturalnie podwozi, sprowadzanych całkowicie z Francji – mogliśmy przeczytać w kolejnym numerze Świata. Lekko nie było…
Najnowsze komentarze