Citroen przekonał niemieckich klientów – najlepszy wynik od 7 lat!

8 2 433

Niemieccy klienci przekonali się do Citroena. W roku 2019 francuski producent osiągnął najlepszy wynik od 7 lat. Bestsellerem był Citroen Berlingo.

W 2019 roku na rynku niemieckim zarejestrowano łącznie 70.700 egzemplarzy samochodów marki Citroen (osobowych i dostawczych). W porównaniu z rokiem wcześniejszym jest to wzrost o 5,9 procent (3.500 sztuk). Francuska marka osiągnęła udział w rynku na poziomie 1,8% i tym samym najlepszy wynik sprzedaży od 7 lat.

Citroen sprzedał 58.900 egzemplarzy samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 4,2 procent. Udział marki spod znaku szewronów w tym segmencie wyniósł w Niemczech 1,6 procent. Klienci niemieccy upodobali sobie przede wszystkim model Berlingo, który sprzedawał się lepiej niż C3. W roku 2019 zarejestrowano 11.790 egzemplarzy Berlingo. Z salonów zniknęło także 9900 sztuk C3, 7900 C3 Aircrossów oraz 6.970 egzemplarzy C5 Aircrossa.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych marka poprawiła wynik w stosunku do rezultatu z roku 2018 o 2,9 procent. Sprzedaż w tej grupie pojazdów wyniosła 11.800 sztuk co pozwoliło na uzyskanie udziału rynkowego na poziomie 3,8 procent. Szczególnie duży wzrost odnotowano w branży przyczep kempingowych, w której Citroen zanotował wzrost o 37 procent.

„2019 był dla nas wyjątkowym rokiem, ponieważ marka Citroen obchodziła swoje 100 urodziny. Wspólnie z naszą dedykowaną siecią detaliczną udało nam się wykorzystać rozwój z poprzednich lat. W 2019 roku wprowadziliśmy do sprzedaży nowego SUV-a Citroena C5 Aircross, który został bardzo dobrze przyjęty przez klientów, a Berlingo zdobył tytuł bestsellera marki. Mamy duże plany na rok 2020: od połowy 2020 roku ofertę uzupełni nowy C5 Aircross Hybrid i zapoczątkuje elektryfikację Citroena. W tym roku Citroen zaprezentuje sześć modeli elektrycznych i hybrydowych” – powiedział Peter Wilkenhöner, dyrektor sprzedaży Citroen Deutschland.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
MarekBartosztereMix50Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Wynikałoby z tego, że jednak Citroen znajduje uznanie klientów na bardzo wymagającym rynku niemieckim. To jakby idzie zupełnie wbrew stałym narzekaniom na „upadek” tej marki serwowanym przez niektórych forumowiczów na francuskie.pl i że winna temu jest Linda Jackson. Miałem przeciwne zdanie opierając się na wynikach sprzedaży i rejestracji nowych samochodów w Europie przedstawianych przez ACEA już po pierwszym półroczu 2019 r. Jak widać rynek niemiecki potwierdził ten trend. Ale my w Polsce wiemy swoje!

Mix50
Gość
Mix50

Panie Romanie zgadzam się chociaż ja uważam że winę za kiepskie wyniki w Polsce ponosi bezpośrednio sposób działania importera, co widać chociażby po obsłudze w salonach, reklamach, promocjach i całej tej otoczce.Citroen ma bardzo dobrego SUVa, C5 Aircross przy jakimś wysiłku promocyjnym importera sprzedawałby się jak świeże bułeczki.Tymczasem w najnowszym badaniu jakiegoś banku wyszło, że Citroena w ogóle nie ma na liscie aut kojarzonych z komfortem! A to już skandal i powinny polecieć głowy w Citroenie w Polsce. Zero promocji, zero budowania skojarzeń z marką że już o wspieraniu fanów nie wspomnę. Wygląd to tak jakby Citroen zapomniał po co… Czytaj więcej »

tere
Gość
tere

1,8% to jest sukces?

Roman
Gość
Roman

Tak, to jest sukces! Citroen nigdy w RFN nie był wiodącą marką w sprzedaży nowych samochodów, ale jeżeli nie widzi się zdecydowanego wzrostu sprzedaży, największego od siedmiu lat to sugeruję zaczekać na wyniki sprzedaży i rejestracji nowych samochodów w Europie i przyrosty oraz spadki produkcji i rejestracji nowych samochodów poszczególnych marek. To pokaże rzeczywiste trendy w motoryzacji w Europie. Najwięksi producenci jeśli nawet wyprodukują bardzo dużo, a będą mieli spadki sprzedaży i szczególnie nowych rejestracji to będą mieli powód do niepokoju.

Bartosz
Gość
Bartosz

To nie jest żaden sukces. Citroen tam jak i w Polsce jest pod koniec drugiej 20. Sukces to odniósł Volkswagen 670 tys. To tyle co prawie cały Citroen. A mowa tu o jednym rynku

Roman
Gość
Roman

W każdym kraju, gdzie są miejscowi wytwórcy samochodów zawsze istotną rzeczą jest tzw. lokalny patriotyzm klientów preferujących samochody „ojczystego producenta”. W RFN to samochody koncernu VAG, a we Francji akurat nie jest to VAG, we Włoszech samochody Fiat. Tak więc porównywanie osiągnięć sprzedażowych miejscowego producenta z zagranicznym jest chybione.

Marek
Gość
Marek

Ale Volkswagen się też dobrze sprzedaje we Francji

Roman
Gość
Roman

Z pewnością dobrze ale nie najlepiej w porównaniu do tamtejszych marek.