Niemieccy klienci przekonali się do Citroena. W roku 2019 francuski producent osiągnął najlepszy wynik od 7 lat. Bestsellerem był Citroen Berlingo.
W 2019 roku na rynku niemieckim zarejestrowano łącznie 70.700 egzemplarzy samochodów marki Citroen (osobowych i dostawczych). W porównaniu z rokiem wcześniejszym jest to wzrost o 5,9 procent (3.500 sztuk). Francuska marka osiągnęła udział w rynku na poziomie 1,8% i tym samym najlepszy wynik sprzedaży od 7 lat.
Citroen sprzedał 58.900 egzemplarzy samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 4,2 procent. Udział marki spod znaku szewronów w tym segmencie wyniósł w Niemczech 1,6 procent. Klienci niemieccy upodobali sobie przede wszystkim model Berlingo, który sprzedawał się lepiej niż C3. W roku 2019 zarejestrowano 11.790 egzemplarzy Berlingo. Z salonów zniknęło także 9900 sztuk C3, 7900 C3 Aircrossów oraz 6.970 egzemplarzy C5 Aircrossa.
W segmencie lekkich samochodów dostawczych marka poprawiła wynik w stosunku do rezultatu z roku 2018 o 2,9 procent. Sprzedaż w tej grupie pojazdów wyniosła 11.800 sztuk co pozwoliło na uzyskanie udziału rynkowego na poziomie 3,8 procent. Szczególnie duży wzrost odnotowano w branży przyczep kempingowych, w której Citroen zanotował wzrost o 37 procent.
„2019 był dla nas wyjątkowym rokiem, ponieważ marka Citroen obchodziła swoje 100 urodziny. Wspólnie z naszą dedykowaną siecią detaliczną udało nam się wykorzystać rozwój z poprzednich lat. W 2019 roku wprowadziliśmy do sprzedaży nowego SUV-a Citroena C5 Aircross, który został bardzo dobrze przyjęty przez klientów, a Berlingo zdobył tytuł bestsellera marki. Mamy duże plany na rok 2020: od połowy 2020 roku ofertę uzupełni nowy C5 Aircross Hybrid i zapoczątkuje elektryfikację Citroena. W tym roku Citroen zaprezentuje sześć modeli elektrycznych i hybrydowych” – powiedział Peter Wilkenhöner, dyrektor sprzedaży Citroen Deutschland.
Najnowsze komentarze