Minimalistyczne, kolorowe, z wykorzystaniem materiałów organicznych oraz druku 3D – być może właśnie takie wnętrze będzie posiadał autonomiczny Citroen przyszłości. Jest to wizja szefa designu wnętrz francuskiego producenta.
Każdy kierowca ma własny pomysł na wnętrze idealne i być może to marzenie kiedyś zostanie spełnione w samochodzie przyszłości. W wywiadzie dla magazynu Just Auto, szef działu projektowania wnętrz Citroena, Jean-Arthur Madelaine Advenier przedstawił swoją wizję na kabinę autonomicznego pojazdu, który za kilka, kilkanaście lat mógłby wyjechać na publiczne drogi. Wnętrze powinno być „minimalistyczne, wygodne, kolorowe i oferować formę rozrywki dla każdego. To będzie coś więcej niż zwykły kokpit bez kierownicy” – powiedział. Podobna filozofia przyświecała producentowi przy tworzeniu ostatnich konceptów takich jak Ami, który doczekał się seryjnej wersji oraz 19_19.
W nadchodzących samochodach marki Citroen nie powinno zabraknąć nowoczesnych, lekkich tworzyw. Grupa PSA aktualnie poszukuje materiałów organicznych oraz takich, które charakteryzują się wyjątkową estetyką koloru i faktury. Nie bez znaczenia jest też rozmiar poszczególnych elementów. „Na przykład cieńsze siedzenia ze względu na swoją konstrukcję, mogą zapewnić nową estetykę, a co ważniejsze, więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie” .
Większą ilość przestrzeni w kabinie można uzyskać stosując napęd elektryczny. „Elektryfikacja to świetna okazja do nowego ułożenia. Tradycyjna komora silnika mogłaby stać się częścią wnętrza dzięki nowym funkcjom. Dostępna jest również płaska podłoga zapewniająca więcej przestrzeni i swobody ruchu” – uważa Jean-Arthur Madelaine Advenier.
Klientom nie powinno zabraknąć w przyszłości szerokiego wyboru aranżacji swojego samochodu. Producenci lubią oferować kolorowe opcje personalizacji i gama Citroena nie jest tu wyjątkiem. Marka stosuje barwne dodatki do nadwozia i elementy dekoracyjne wewnątrz. W nowym C3 oferuje aż 97 wersji kolorystycznych. Plany personalizacji Citroena na przyszłość obejmują m.in. druk 3D.
„Jednym z naszych wyzwań jako firmy oferującej samochody w przystępnej cenie jest jak najmniejsza różnorodność w procesie produkcyjnym – obniżenie ceny sprzedaży – ale jednocześnie proponowanie klientom jak największej różnorodności. Niektóre procesy tworzenia, takie jak druk 3D, mogą przynieść dodatkową różnorodność i personalizację dzięki funkcjonalnym akcesoriom i częściom dekoracyjnym”.
Źródło: just-auto.com
Najnowsze komentarze