W tych trudnych warunkach, najlepiej wśród zawodników walczących w Citroën Racing Trophy Polska, poradzili sobie Tomasz Żerebecki z Maciejem Machelą w Citroënie C2R2-MAX, sprawiając tym samym sobie i swoim kibicom wspaniałą niespodziankę. Po raz pierwszy w swojej karierze znaleźli się na czele klasyfikacji w rajdzie, a ich jazda była bezbłędna i skuteczna. Dobrze radzili sobie głównie na pierwszym, piątkowym etapie, który wygrali w klasyfikacji grupy R i klasy 6., będąc tym samym najlepszą załogą jadącą samochodem napędzanym na jedną oś, a w klasyfikacji generalnej RSMP zdobyli punkty za wysokie 8. miejsce. Dzięki wypracowanej przewadze, w sobotę mogli spokojnie kontrolować sytuację i po mądrej, taktycznej jeździe na mecie rajdu usytuowanej w centrum Koszyc, mogli odebrać puchary oraz czek na 2 tys. euro za zwycięstwo w eliminacji Citroën Racing Trophy. Zdobyte 8 punktów dało im awans w klasyfikacji na trzecie miejsce.
Mniej szczęścia mieli triumfatorzy dotychczas rozegranych rund CRTP. Liderzy tegorocznej klasyfikacji – Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem w turbodoładowanym Citroënie DS3-R3, prowadzili po dwóch pierwszych odcinkach specjalnych, ale na trzecim musieli się zatrzymać z powodu awarii. Dzięki systemowi Superrally oraz sprawnej akcji wymiany uszkodzonego elementu, mogli wznowić rywalizację na sobotnim etapie, który zakończyli na pierwszym miejscu w grupie R i klasie 5. W klasyfikacji CRTP zajęli 6. miejsce dopisując do swojego dorobku 3 punkty.
Drugim najlepszym Citroënem okazał się C2R2-MAX Tomasza Gryca i Michała Kuśnierza. Przez całe zawody załoga ta notowała czołowe rezultaty wśród samochodów grupy R, ale na jednym z cięć podczas przejazdu 6. oesu uszkodzeniu uległa półoś, co spowodowało dziesięciominutową stratę i spadek na dalszą pozycję. Następnego dnia dzielnie odrabiali straty, po drodze wygrywając 10. odcinek specjalny w ośce, co przyniosło im 5. miejsce w grupie R i klasie 6. na mecie rajdu.
Wiceliderzy klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska, Szymon Kornicki z Robertem Hundlą w DS3-R3, po starcie w rozgrywanym tydzień wcześniej Rajdzie Barum, byli bardzo dobrze przygotowani do słowackiej rundy Mistrzostw Polski. Niestety błąd popełniony na hamowaniu podczas pokonywania pierwszego oesu, spowodował wypadnięcie z trasy i poważne uszkodzenie samochodu, które wyeliminowało ich z dalszej rywalizacji.
Kolejną pojedynkiem Citroën Racing Trophy Polska 2012 będzie 69. Rajd Polski, przeprowadzany na nawierzchni szutrowej i traktowany przez kibiców, ze względu na rangę Mistrzostw Europy i widowiskową rywalizację, jako święto sportów motorowych w Polsce. Citroën przygotował na tą okazję niespodziankę dla wszystkich zawodników i kibiców rajdowych. Będzie nią prezentacja nowego samochodu rajdowego z oferty Citroën Racing – Citroëna DS3-R1, który w przyszłym roku będzie wprowadzany na trasy odcinków specjalnych w całej Europie. Szczegóły już wkrótce.
Zapraszamy do śledzenia rywalizacji w ramach Citroën Racing Trophy Polska!
Nieoficjalna klasyfikacja Citroën Racing Trophy Polska 2012 po Rajdzie Rzeszowskim:
1. Chmielewski/Gerber, DS3R3 – 31 pkt
2. Kornicki/Hundla, DS3R3 – 26 pkt
3. Żerebecki/Machela, C2R2MAX – 13 pkt
4. Raczkowski/Gwiazda, DS3R3 – 11 pkt
5. Gryc/Kuśnierz, C2R2MAX – 10 pkt
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze