Niedawno pisaliśmy o wzroście sprzedaży Citroëna na rynku hiszpańskim. Dobre wieści docierają także z Półwyspu Apenińskiego, czyli z Włoch. Dane ze stycznia potwierdzają wzrostową tendencję Citroëna na rynku włoskim. Marka spod znaku szewronów rozpoczyna rok 2025 z udziałem w rynku na poziomie 4,3%, co stanowi wzrost w porównaniu z ostatnim kwartałem 2024 roku o 0,9 punktu procentowego.
Pozytywny trend widać również w sektorze pojazdów elektrycznych, w którym Citroën zajmuje drugie miejsce z udziałem na poziomie 7,7%. Ponadto udział samochodów osobowych sprzedawanych osobom prywatnym wynosi 5,3%, podczas gdy segment pojazdów użytkowych rośnie do 5,4%, co oznacza wzrost o 0,4 punktu procentowego w porównaniu z ostatnim kwartałem 2024 roku.
Nowy C3: natychmiastowy lider rynku włoskiego
Citroën C3 potwierdza swoją rolę jako model referencyjny w transformacji energetycznej, odpowiadający na potrzeby szerokiej publiczności: dzięki w 100% elektrycznej wersji ë-C3 dominuje w segmencie B, podczas gdy wersja benzynowa jest najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech z tym typem silnika, a już nadchodzi wersja hybrydowa. Wznowienie absolutnego bestsellera w historii Citroëna jest więc już sukcesem.
Od momentu premiery w 2002 roku sprzedano ponad 5,6 mln egzemplarzy modelu C3. To kultowy model, który do dziś cieszy się ogromnym powodzeniem, a jego popularność wciąż rośnie. W każdej nowej generacji modelu C3 marka zamierza zrewolucjonizować rynek, oferując innowacyjną koncepcję, jednocześnie zachowując wszystkie zalety modelu: wyjątkowy i zdecydowany design, wysoki komfort wnętrza, przydatne funkcje w codziennym użytkowaniu i atrakcyjną cenę.
Poznaj Citroëna ë-C3 na polskiej stronie importera
Nowy C3 nie jest wyjątkiem od tej reguły i wprowadza prawdziwą różnicę na rynku w segmencie B. Innowacyjny, nowoczesny i inteligentny, stanowi krok naprzód w stosunku do poprzedniej generacji pod każdym względem. Przede wszystkim jest on atrakcyjny dla szerokiego grona odbiorców, ponieważ jest przystępny cenowo i oferuje różnorodne rozwiązania energetyczne w zakresie napędów dostosowane do potrzeb każdego klienta. W nowym C3 wszystko zostało zaprojektowane z myślą o większej prostocie i lepszym samopoczuciu.
Citroën pnie się także w rankingu rynku samochodów elektrycznych
Również w wersji elektrycznej C3 potwierdza swoją zdolność do pozycjonowania się jako model konkurencyjny w szybko rozwijającym się segmencie. Ë-C3 to w istocie niezwykle kompletny samochód, oferujący komfort pierwszej klasy, z rozwiązaniami z wyższego segmentu i wyznaczający nowy znak rozpoznawczy designu Citroëna. Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 113 KM i akumulator o pojemności 44 kWh, oferuje zasięg do 440 km w cyklu miejskim, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych podróży. Dzięki technologii szybkiego ładowania możliwe jest naładowanie akumulatorów do 80% w zaledwie 26 minut, co jest naprawdę niezłym wynikiem.
Sukces odniósł również elektryczny Citroën ë-C4, zajmując trzecie miejsce w swoim segmencie i zdobywając 5,4% udziału we włoskim rynku w styczniu br.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze