Firma Gallet, mieszcząca się w Aube, na wschód od Paryża, specjalizuje się w kompleksowej renowacji Citroena SM. Idea projektu SM2 to zachowanie oryginalnego wyglądu i poprawienie fabryki tam, gdzie jest to możliwe.
W efekcie powstaje zupełnie nowy samochód, w którym poprawiono rozkład masy, wyciszenie, osiągi silnika a nawet materiały, z których wykonano niektóre elementy. Auto staje się również lżejsze. Renowacja odbywa się bowiem z wykorzystaniem współczesnych technologii.
Wszystko zaczyna się od rozebrania SM do gołej blachy. Po pracy przy nadwoziu, w tym zamontowano wygłuszenia, wymianie niektórych elementów, szlifowaniu, poprawkach blacharskich, przychodzi praca nad mechaniką. W Gallet zmieniają rozmieszczenie niektórych podzespołów w komorze silnika aby uzyskać lepsze rozłożenie masy. Wymienia się nawet przewody hydrauliczne – nowe są wykonane z miedzi. Po tych wszystkich zabiegach samochód jest odchudzony o około 130 kilogramów.
Silnik jest rozbierany, wymieniane są w nim kluczowe elementy. Dzięki temu zyskuje 30 KM i wyższy moment obrotowy. Wymieniane są felgi – wzór pozostaje oryginalny, ale są one zbudowane z aluminium i mają… 17 cali. Dzięki temu można montować na nich tańsze współczesne opony.
Końcowe prace obejmują wnętrze. Fotele rozbiera się, aby wypełnić je nowymi materiałami, wnętrze kabiny jest obijane współczesnymi materiałami. Cały proces trwa łącznie kilka miesięcy. Firma planuje produkować dwa-trzy egzemplarze SM2. Są jak fabrycznie nowe.
Najnowsze komentarze