Citroën Spacetourer, który światową premierę miał na trwającym wciąż Salonie Samochodowym w Genewie, trafił już do francuskich dealerów, o czym zresztą informowaliśmy w naszej relacji z targów w Szwajcarii. Auto jest dostępne w cenie od 35.100 euro. Górna granica znajduje się dużo wyżej, no ale ten samochód można konfigurować niemal bez końca, jak przystało na biznesowego busa dla VIP-ów.
Citroën Spacetourer dostępny jest w trzech różnych długościach – XS (460 cm), M (495 cm) oraz XL (530 cm). Dzięki rozsądnej wysokości auto bez trudu mieści się na parkingach podziemnych. Citroën oferuje cztery poziomy wyposażenia: Feel, Shine, Business oraz Business Lounge. Dostępnych jest osiem kolorów nadwozia (Noir Onyx, Bleu Impérial, Brun Rich Oak, Gris Platinium, Gris Aluminium, Orange Tourmaline, Sable i Blanc Banquise), a pod maską pięć silników, acz same wysokoprężne.
Citroën Spacetourer może mieć następujące zespoły napędowe: BlueHDi 95 BVM, BlueHDi 95 S&S ETG6, BlueHDi 115 S&S BVM6, BlueHDi 150 S&S BVM6, BlueHDi 180 S&S EAT6. To znakomite, praktycznie najlepsze w segmencie jednostki napędowe pod względem zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Oczywiście są wyposażone w układ SCR eliminujący zdecydowaną większość tlenków azotu obecnych w spalinach. To te związki, z którymi nie potrafił (albo nie chciał) sobie poradzić Volkswagen i stąd afera Dieselgate.
Citroën Spacetourer charakteryzuje się atrakcyjnym, spokojnym designem oczekiwanym w tym segmencie aut przez klientów. Bazuje na modułowej platformie EMP2, dzięki której zapewnia nie tylko możliwość zbudowania trzech wersji długości, ale i daje szansę na świetne wykorzystanie przestrzeni zapewniając ogromną przestronność przy zachowaniu dobrej manewrowości.
Projektanci zadbali o to, by Citroën Spacetourer był samochodem komfortowym zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy. Dlatego wyposażono tego vana w przesuwane elektrycznie drzwi boczne, otwierane okno w pokrywie bagażnika, zadbano o wysoki komfort akustyczny i podróżny, a także o wysoki poziom bezpieczeństwa. Zastosowano w tym samochodzie head-up display, system Citroën Connect Nav z nawigacją i sterowaniem za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 7”, system przypominający o dokonywaniu przerw w podróży (tzw. przerwy kawowe), alert potencjalnej kolizji i szereg innych rozwiązań tego typu. W efekcie Citroën Spacetourer otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP.
Auto wzbudza duże zainteresowanie nie tylko na targach w Genewie, ale także w Polsce, wśród czytelników mediów motoryzacyjnych. Trudno się dziwić – wszak jest interesującą propozycją zarówno dla klientów biznesowych, jak i niektórych osób prywatnych.
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze