czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën sprawia, że świat staje się piękniejszy. Rajd Pekin – Paryż 2021 Amicale Citroën Pologne.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-09-27
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
463 4
5
401
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

Kilkadziesiąt zabytkowych Citroënów można było w ten weekend spotkać na drogach od Poznania do Bydgoszczy. To uczestnicy turystycznego rajdu Pekin – Paryż, organizowanego przez Amicale Citroën Pologne. Impreza, która miała na celu uczczenie pamięci Sabiny Gaudyn, okazała się dużym sukcesem a jej uczestnicy wnieśli do motoryzacyjnej rzeczywistości polskich dróg dużo radości.

Posiadanie zabytkowego samochodu to nie tylko pasja, ale też wydatki i odpowiedzialność. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak duże wyrzeczenia trzeba ponieść, by stać się posiadaczem i utrzymać w dobrym stanie Citroëna Traction Avant, Citroëna DS czy nawet stosunkowo prostego w budowie Citroëna 2CV. To wszystko jednak przestaje mieć znaczenie, gdy samochody te wyjeżdżają na ulicę.

Rajd Pekin – Paryż

Rajd turystyczny, który zorganizowało stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne, nie oznacza w żadnym wypadku ścigania się. To raczej przejeżdżanie od miejsca do miejsca, zwiedzanie, podziwianie zabytków i ciekawych miejsc. Przy okazji można zaprezentować swój zabytek szerszej publiczności. Citroëny w rajdzie Pekin – Paryż podróżowały na trasie pomiędzy salonem Citroëna w Rydzynie, Pekinem, Bydgoszczą a Paryżem. W piątek, 24 września 2021 r. w Rydzynie uczestnicy rajdu mieli okazję zobaczyć funkcjonowanie autoryzowanego salonu Citroëna Anny i Mariusza Rakowskich. W sobotę pojechali do Pekinu, restauracji w sercu Poznania, gdzie zjedli wspólne śniadanie. Stamtąd kolumna aut ruszyła trasą S5 do Bydgoszczy. I narobiła dużego zamieszania.

Historia Citroën. Geniusz Andre Citroën, związki z Polską, historia modeli i rozwoju

Kilkadziesiąt zabytkowych samochodów, jadących razem, robi ogromne wrażenie, szczególnie gdy kierowcy nowych, lśniących świeżym lakierem aut, widzieli na S5 kultowe Citroëny DS czy czarne, dostojne modele Traction Avant, zasuwające bez kompleksów ponad 100 kilometrów na godzinę. Wiele osób wtedy zwalnia, wyjmuje komórki, robi zdjęcia, macha, trąbi. Robią tak nawet w przypadku jednego auta, a gdy widzą ich ponad 30?

Citroën Traction Avant przyciągał tłumy

Z Poznania do Bydgoszczy jedzie się niecałe dwie godziny. Na Citroëny z Amicale Citroën Pologne w na rogatkach Bydgoszczy czekali przedstawiciele Bydgoskich Klasyków Nocą. Ustrojony flagami i światełkami Maluch Janusza, jednego z członków Klasyków, prowadził kolumnę prostą jak strzała drogą przez miasto, aż do hali Łuczniczka nad Brdę, gdzie odbyło się uroczyste powitanie. Byli dziennikarze i fotoreporterzy. Powitanie trwało godzinę. Potem zabytki pojechały do centrum miasta, na ulice Grodzką.

Tu, na parkingu nad Brdą, dumnie prezentowały swoje największe walory. Wystarczyło, że na parkingu pojawił się pierwszy Citroën Traction Avant, by zaczęły ściągać, nie wiadomo skąd, tłumy ludzi. Co chwilę ktoś przychodził i robił sobie zdjęcia. Parking zajęło ponad 30 zabytków a każdy mieszkaniec Bydgoszczy czy turyści mogli je podziwiać. I robili to nader chętnie. Zupełnym zbiegiem okoliczności w restauracji obok odbywał się ślub – panna młoda również przyjechała Citroënem. W czasie, gdy wokół zabytków gromadziły się tłumy, uczestnicy rajdu przeszli na Wyspę Młyńską a potem nad Brdę, gdzie pływali gondolami.

Słuchając rozmów przechodniów na parkingu przy zabytkach można było łatwo dostrzec pewnego rodzaju zazdrość u wielu osób. A przecież nie każdy ma w sobie tyle odwagi by spełniać marzenia, nie każdy może sobie pozwolić na dość drogie hobby, jakim są takie samochody. Dzieci wypytywały rodziców o różnego rodzaju szczegóły, wielkie zdumienie budziło na przykład podnoszenie się i opadanie zawieszenia w modelach z hydropneumatyką. Nieodmiennie jednak na twarzach widać było też uśmiech, radość, takie pozytywne zdumienie. To niesamowita strona motoryzacji zabytkowej. Każde takie auto, ocalone, dopieszczone, w pięknym stanie, zmienia przynajmniej na chwilę rzeczywistość i daje tak wiele pozytywnej energii. Mówiono o tym na spotkaniu wieczorem, podczas uroczystej wspomnieniowej kolacji. Była i prezentacja zdjęć i piękne przypomnienie postaci Sabiny Gaudyn, która w pewien sposób zainspirowała wiele osób do działania i organizacji zlotów, rajdów i spotkań Citroënowych. Sobotni wieczór trwał zresztą bardzo długo a rozmowom nie było końca.

Citroën 2CV Bedouin, czyli mało znany samochód do wszystkiego

Ostatnim dniem rajdu była niedziela. Uczestnicy rajdu Pekin – Paryż z rana wyruszyli do Exploseum, niezwykłego miejsca na mapie Polski, bo do fabryki amunicji. Warto tu wspomnieć, że i Citroën miał w swoim czasie przygodę tego typu, w czasie I wojny światowej jego zakłady produkowały m.in. pociski artyleryjskie. W Exploseum uczestników rajdu powitała ekipa przewodników, którzy na półtorej godziny porwali wszystkich na wyprawę w świat wybuchów oraz historii. Położone w środku lasu, na terenie dawnego Zachemu, Exploseum, zrobiło kolosalne wrażenie.

Na koniec trzeba było jechać do Paryża, gdzie organizatorzy rozdali nagrody i podziękowali wszystkim uczestnikom. Także i tutaj nie obyło się bez widzów – Citroëny przyciągają uwagę zawsze, gdziekolwiek się pojawią.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2CVAmicale Citroen PologneBXCitroenDSTraction Avant
Udostepnij160Tweet100Udostepnij28
Poprzedni

Citroën C15 Junior: mały tani kamper szuka nowego właściciela

Następny

Citroen CX 2400 Prestige z wnętrzem Chaprona odkryty w stodole w Nairobi

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroen CX 2400 Prestige z wnętrzem Chaprona odkryty w stodole w Nairobi

Sprzedali luksusowy dom z salą balową i przenieśli się do kampera, którego zbudowali na bazie Citroëna Jumpera

Renault szykuje mnóstwo nowości. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.