Citroën – sprzedaż w Niemczech w pierwszym półroczu 2019

6 753

W pierwszym półroczu 2019 roku sprzedaż Citroëna w Niemczech wyraźnie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Pisaliśmy już o doskonałych wynikach czerwcowych, które niewątpliwie miały wpływ na półroczne rezultaty. Tak, czy inaczej – są powody do zadowolenia.

W pierwszym półroczu 2019 roku Citroën po raz kolejny odnotował silny wzrost w Niemczech. Przy łącznej liczbie 38.571 zarejestrowanych samochodów, marka osiągnęła wzrost o 10,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, podczas gdy cały niemiecki rynek wzrósł w tym czasie tylko o 1,3%. Wielki sukces marki Citroën na rynku niemieckim jest w dużej mierze zasługą niedawno wprowadzonych modeli: Nowego Berlingo i C5 Aircross, ale też samochodów kempingowych bazujących na konstrukcjach Citroëna. To w Niemczech całkiem spory rynek.

W sektorze samochodów osobowych Citroën sprzedał w pierwszym półroczu 2019 roku 32.550 samochodów, co stanowi wzrost o prawie 13% i daje udział w rynku wynoszący 1,8%. Na te znakomite wyniki wpływ miało przede wszystkim bardzo dobre przyjęcie modeli Citroën Berlingo i C5 Aircross, który to SUV został wprowadzony na rynek na początku roku. W grupie pojazdów bazowych dla kamperów Citroën zanotował 6.058 rejestracji, a to wzrost w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku o prawie 40%.

W segmencie lekkich samochodach użytkowych marka z szewronami, która w tym roku obchodzi swoje stulecie, zanotowała w Niemczech 6.021 rejestracji i, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 3,8%.

W pierwszej połowie roku ponownie zwiększyliśmy liczbę rejestracji i kontynuowaliśmy trend wzrostowy – dzięki atrakcyjnemu programowi modelowemu i silnej sieci dealerskiej. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasze pojazdy są tak dobrze przyjmowane przez naszych klientów w tym roku, kiedy Citroën świętuje swoje 100. urodziny” – powiedział Peter Wilkenhöner, dyrektor handlowy marki Citroën w Niemczech.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
JerzyPiotrarek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
arek
Gość
arek

Udział w rynku 1.8% – czyli na poziomie błędu statystycznego….smutne ale to fakt

Piotr
Gość
Piotr

Około 65 tys. szt. To dopiero błąd w statystyce :-)

Arek
Gość
Arek

Bo statystyka to narzędzie zależne od umiejętności i celu liczącego :)

A całkiem poważnie, citroen zasługuje na wyższą sprzedaż…..natomiast nie tłumaczył bym tego wyniku tylko zafiksowaniem Niemców na punkcie tylko niemieckich produktów….

Generalnie widzę rynek motoryzacyjny w przyszłości jako bardzo jednorodny i nudny….kolejne fuzje, zmniejszanie gamy modelowej – i to wszystko już się dzieje….

Arek
Gość
Arek

I nie wiem jak to policzyłeś bo citroen sprzedał na tamtym rynku 32550 szt.

Można jeszcze wspomnieć o DS, którego zeszło 1477szt…..ciekawe kiedy zapadnie decyzja o likwidacji tej „marki”

Jerzy
Gość
Jerzy

Niemcy kupują byle śmieci…

Piotr
Gość
Piotr

Niemiecka dusza jest ponura jak niemiecka architektura, literatura czy malarstwo (wolny cytat z klasyka, nie pamiętam kogo:-). Czy można to przenieść na niemieckie samochody? Stąd aktualne Citroeny nie mają tam szans na większą sprzedaż, chyba że wśród imigrantów (to nie jest rasistowskie). Niemcy jeszcze nie są tak zafiksowani, ale w Austrii możesz bardzo długo jechać i nie spotkasz nie niemieckiego samochodu (pomijając Skodę w dużych ilościach oczywiście). DS-a raczej będą rozwijać bo zbyt dużo zainwestowali, z resztą wierzę w powodzenie tego projektu.