W pierwszym półroczu 2019 roku sprzedaż Citroëna w Niemczech wyraźnie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Pisaliśmy już o doskonałych wynikach czerwcowych, które niewątpliwie miały wpływ na półroczne rezultaty. Tak, czy inaczej – są powody do zadowolenia.
W pierwszym półroczu 2019 roku Citroën po raz kolejny odnotował silny wzrost w Niemczech. Przy łącznej liczbie 38.571 zarejestrowanych samochodów, marka osiągnęła wzrost o 10,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, podczas gdy cały niemiecki rynek wzrósł w tym czasie tylko o 1,3%. Wielki sukces marki Citroën na rynku niemieckim jest w dużej mierze zasługą niedawno wprowadzonych modeli: Nowego Berlingo i C5 Aircross, ale też samochodów kempingowych bazujących na konstrukcjach Citroëna. To w Niemczech całkiem spory rynek.
W sektorze samochodów osobowych Citroën sprzedał w pierwszym półroczu 2019 roku 32.550 samochodów, co stanowi wzrost o prawie 13% i daje udział w rynku wynoszący 1,8%. Na te znakomite wyniki wpływ miało przede wszystkim bardzo dobre przyjęcie modeli Citroën Berlingo i C5 Aircross, który to SUV został wprowadzony na rynek na początku roku. W grupie pojazdów bazowych dla kamperów Citroën zanotował 6.058 rejestracji, a to wzrost w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku o prawie 40%.
W segmencie lekkich samochodach użytkowych marka z szewronami, która w tym roku obchodzi swoje stulecie, zanotowała w Niemczech 6.021 rejestracji i, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 3,8%.
„W pierwszej połowie roku ponownie zwiększyliśmy liczbę rejestracji i kontynuowaliśmy trend wzrostowy – dzięki atrakcyjnemu programowi modelowemu i silnej sieci dealerskiej. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasze pojazdy są tak dobrze przyjmowane przez naszych klientów w tym roku, kiedy Citroën świętuje swoje 100. urodziny” – powiedział Peter Wilkenhöner, dyrektor handlowy marki Citroën w Niemczech.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze