Według Dataforce Citroën w dalszym ciągu umacnia swoją pozycję na włoskim rynku motoryzacyjnym, odnotowując znaczny wzrost w pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku. Przy udziale w rynku na poziomie 4,4% marka odnotowała wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Porównanie rok do roku ukazuje imponujący wzrost wolumenów – o 28%. Wynik ten dodatkowo potwierdzają dane z lipca 2024 roku, kiedy to Citroën odnotował wyjątkowy wzrost zamówień na samochody od klientów prywatnych o 88% w porównaniu z lipcem 2023 roku.
Trwały sukces
Znaczący wkład w te sukcesy ma Citroën C3, który nadal cieszy się ogromnym powodzeniem. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2024 roku C3 potwierdził swoją pozycję trzeciego najlepiej sprzedającego się samochodu we Włoszech i drugiego w segmencie B. Ten kultowy model po raz kolejny udowadnia swoją popularność.
Zobacz, jak Citroën sprzedawał się w lipcu i od początku 2024 roku w Polsce
Nowy C3 miał niezwykły start we włoskich salonach, przewyższając poprzednią generację pod względem liczby zamówień. Kolejna istotna liczba: aż 38% klientów zdecydowało się na wersję elektryczną, co podkreśla rosnące preferencje dla zrównoważonej mobilności i innowacji technologicznych oferowanych przez Citroëna. Doskonała zapowiedź odważnego modelu, który powstał z myślą o ustanawianiu nowych rekordów i nowych parametrów: to pierwszy w 100% europejski i dostępny samochód, który rewolucjonizuje rynek elektryczny dzięki niskim cenom, niecałe 24.000 euro, ale z niesamowitym stosunkiem jakości do ceny.
Ë-C3 jest w rzeczywistości niewiarygodnie kompletny, oferuje pierwszorzędny komfort, z doskonałymi rozwiązaniami w segmencie, ustanawia nową figurę designu Citroëna i gwarantuje autonomię w mieście do 440 km. Dlatego też dzięki nowemu C3 Citroën jest gotowy zrewolucjonizować mobilność w mieście dzięki swojej odważnej i wyjątkowo przystępnej formule już od 49 euro miesięcznie.
Poznaj aktualną ofertę Citroëna w Polsce
Rośnie także segment C
Citroën C4 również wykazał pozytywną tendencję, odnotowując wzrost udziału w segmencie o 3,7% w porównaniu do lipca 2023 roku. Model ten w dalszym ciągu przyciąga coraz więcej klientów dzięki charakterystycznemu designowi i zaawansowanym funkcjom technologicznym.
Sukces w 100% elektrycznego Citroëna Ami trwa
Co więcej, Citroën AMI potwierdza swoją pozycję lidera wśród elektrycznych minisamochodów w roku 2024, z 43% udziałem w rynku w swoim segmencie. Pojazd ten stanowi idealne rozwiązanie dla mobilności miejskiej, łącząc praktyczność i zrównoważony rozwój ekologiczny oraz umacniając swoją pozycję referencyjną wśród włoskich konsumentów.
Citroën zadowala także klientów profesjonalnych
W sektorze pojazdów użytkowych Citroën osiągnął w lipcu udział w rynku na poziomie 7%, plasując się na piątym miejscu w rankingu w tym segmencie (LCV). Wynik ten podkreśla niezawodność i wszechstronność pojazdów użytkowych Citroëna, zdolnych skutecznie odpowiadać na profesjonalne potrzeby klientów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze