wtorek, 16 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën – światowe wyniki uzyskane w 2021 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-14
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
524 39
15
483
UDOSTĘPNIEŃ
1.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Pozycja Citroëna na polskim rynku jest w ujęciu globalnym mocno wyjątkowa. U nas marka znajdowała się na koniec minionego roku pod koniec drugiej dziesiątki najpopularniejszych producentów, ale na świecie we wszystkich regionach notuje wzrosty sprzedaży. Polska, to jednak dziwny kraj.

Citroën odnotował w całym ubiegłym roku 796.868 rejestracji swoich samochodów. To o 7% więcej, aniżeli w roku 2020, kiedy to do klientów trafiło 744.848 aut z szewronami. Duże wzrosty zaobserwowano na takich rynkach, jak Wielka Brytania, Chiny, czy Brazylia. W Europie sprzedaż lekkich aut użytkowych Citroëna wzrosła o 6,3%. Ale po kolei.

W Europie Citroën znalazł klientów na 624.140 swoich aut. To o 1,2% więcej, niż w roku 2020. Udział rynkowy marki osiągnął 4,5%. Duży wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+9%) dzięki sprzedaniu tam 55.509 nowych Citroënów. W gamie lekkich samochodów użytkowych Citroën zwiększył sprzedaż na rynku europejskim o 6,3%.

W regionie India & Asia Pacific sprzedaż była tradycyjnie niewielka, bo było to jedynie 8.665 aut, ale zanotowano rekordowy wynik w Japonii – 5.809 samochodów. To duża zasługa Berlingo, które znalazło tam 2.809 klientów notując wzrost sprzedaży rok do roku o aż 112%! W kwietniu w Indiach zadebiutował Citroën C5 Aircross, przygotowano też podwaliny pod debiut nowego C3 planowany w bieżącym roku.

W regionie Middle East & Africa do klientów trafiło 61.695 samochodów, o 11,7% więcej, niż w roku 2020. W samej tylko Turcji sprzedano 28.771 aut z szewronami, co oznacza 5-procentowy wzrost w tym kraju. Drugim rynkiem dla marki w tym regionie był Izrael, gdzie zarejestrowano 7.572 nowe Citroëny, a to o 15% więcej, niż rok wcześniej. 43% z tej sprzedaży przypadło na Berlingo (wersje osobowe i dostawcze). W Egipcie odnotowano wzrost sprzedaży o 18% do poziomu 6.340 egzemplarzy, a sprzedaż C5 Aircrossa wzrosła tam o 47%.

W Chinach do klientów trafiło 41.391 aut. Przy skali tamtejszego rynku to niewiele, ale dla Citroëna to był o wiele lepszy rok od 2020 – teraz sprzedano o 101,7% więcej samochodów, niż rok wcześniej. Duży wpływ na ten wynik miało wprowadzenie nowego C5 X – w ciągu tylko trzech miesięcy klientom w Państwie Środka dostarczono około 12.000 egzemplarzy tej nowości, którą można już podziwiać w Polsce. Citroën C5 X stał się tym samym bestsellerem marki w Chinach.

W Ameryce Łacińskiej na rynek trafiło 48.615 nowych Citroënów. To o 39% więcej, niż rok wcześniej. W Brazylii sprzedaż wzrosła o 73,2% do poziomu 23.356 egzemplarzy. To przede wszystkim zasługa C4 Cactusa, który zanotował najlepszy rok od wprowadzenia na rynek (19.550 sztuk, +105%). Ten sam model w Argentynie znajduje się na drugim miejscu w segmencie B-SUV również notując najlepszą sprzedaż roczną od debiutu rynkowego. W roku bieżącym planowana jest premiera nowego Citroëna C3 w Argentynie, Brazylii i Chile.

Citroën C4 był w minionym roku najlepiej sprzedającym się kompaktem we Francji i Hiszpanii i szóstym w Europie.

Citroën ë-C4 był w minionym roku czwartym najchętniej kupowanym kompaktowym autem elektrycznym na Starym Kontynencie i wykroił dla siebie 9% rynku kompaktowych elektryków.

Citroën C3 III generacji był najlepiej sprzedającym się samochodem marki w 2021 roku.

Na rynek trafiły pierwsze egzemplarze Citroëna ë-Jumpy Hydrogen.

Marka szykuje się do wprowadzenia na europejskie rynki nowego Citroëna C5 X.

Dziesięć rynków o największej sprzedaży Citroëna:
lp. kraj sprzedaż w roku 2021 sprzedaż w roku 2020
1. Francja 228.479 223.625
2. Włochy 79.342 76.488
3. Hiszpania 69.941 70.919
4. Wielka Brytania 55.509 50.913
5. Niemcy 52.377 58.479
6. Chiny 41.391 20.508
7. Turcja 28.771 27.481
8. Belgia i Luksemburg 27.908 30.645
9. Brazylia 23.356 13.177
10. Dania 13.410 15.458
Pięć rynków europejskim o największym udziale Citroëna:
lp. kraj udział w rynku w roku 2021 udział w rynku w roku 2020
1. Francja 10,9% 10,9%
2. Hiszpania 6,9% 7,0%
3. Portugalia 6,8% 7,1%
4. Dania 6,1% 6,7%
5. Belgia i Luksemburg 5,5% 5,5%
Popularność modeli Citroëna ogółem:
model sprzedaż w roku 2021 sprzedaż w roku 2020 zmiana
Ami 9.183 2.719
C1 36.559 40.598 -10%
C3 199.295 182.028 +10%
C3 Aircross 76.986 84.801 -9%
C4 72.962 5.845 +1.148%
C4 Spacetourer 18.078 28.681 -37%
C5 Aircross 76.362 97.249 -21%
C5 X 12.000 – –
Berlingo 33.313 43.733 -24%
Berlingo Van 79.124 89.716 -12%
Spacetourer 9.657 8.450 +14%
Jumpy 45.857 40.285 +14%
Jumper 71.203 57.550 +24%

Popularność Ami rosła wraz z oferowaniem go na kolejnych rynkach. W roku 2020 ten elektryczny dwumiejscowy samochodzik trafił na rynki francuski i włoski, a w ubiegłym roku na hiszpański, belgijski i portugalski. Jest też dostępny dla operatorów flotowych w Grecji, Turcji i Maroku.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AfrykaAmeryka ŁacińskaAmiAzjaBerlingoC1C3C3 AircrossC4C4 SpaceTourerC5 AircrossC5 XCitroene-C4e-Jumpye-Jumpy Hydrogenelektryczny CitroenJumperSpacetourersprzedaż
Udostepnij193Tweet121Udostepnij34
Poprzedni

Nowe francuskie pojazdy w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie

Następny

Renault Rosja w 2021 roku – wzrost sprzedaży i ekspansja na rynki WNP

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault Rosja w 2021 roku – wzrost sprzedaży i ekspansja na rynki WNP

Luksusowy DS 7 Crossback - awangarda dla wymagających więcej. Sukcesy DS Automobiles

Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC 2022

Test: Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC. Jak radzi sobie wersja z automatem?

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Kolo - Citroën ZX jako rzeźba na rynku w mieście miłości. Chełmno zaskakuje
  • Kolo - Nowy Citroën C5 Aircross, DS 9 360 KM 4×4 E-Tense, Peugeot 308 SW GT i Peugeot e-208: najnowsze testy Francuskie.pl
  • Slawo - Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • tomek - Citroën Ami w Polsce! Gdzie można zamówić małego elektryka i ile to kosztuje?
  • Tomasz O - Citroën ZX jako rzeźba na rynku w mieście miłości. Chełmno zaskakuje
  • ŁŁŁŁ - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Mi12 - Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Mariusz - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Jarek - Renault Medallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła


Aktualności ze świata motoryzacji

  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!
  • Używane Renault Clio IV – dobry wybór! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 32-33/2022
  • Renault Clio przejechało samo ponad 25 kilometrów z nieprzytomnym kierowcą po autostradzie
  • Kierowco, pilnuj ciśnienia w oponach. Skutki mogą być opłakane
  • Citroën ZX jako rzeźba na rynku w mieście miłości. Chełmno zaskakuje


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.