Historia rozsuwanych drzwi w samochodach dostawczych rozpoczęła się jeszcze przed II wojną światową. Znana z inteligentnych rozwiązań marka Citroen wykorzystała je po raz pierwszy w modelu TUB.
Pierwszą koncepcyjną wersję samochodu dostawczego, który miał zastąpić użytkowy model Rosalie, francuski producent zaprezentował już w roku 1937. Citroen TUB/TUC mierzył 4,04 m długości i posiadał wysuniętą do przodu kabinę co pozwalało na zwiększenie przestrzeni ładunkowej. TUB był pionierem przedniego napędu w modelach dostawczych oraz praktycznego dostępu do przestrzeni ładunkowej, który tak chętnie jest wykorzystywany przez producentów samochodów dzisiaj: rozsuwanych ku tyłowi drzwi. Dużym ułatwieniem dla dostawcy była również obniżona podłoga.
Powstały dwie wersje pojazdu: Traction Utilitaire Basse (TUB) oraz Traction Utilitaire Typ C (TUC), które korzystały z rozwiązań modeli Traction Avant 7 i 11.
Kariera Citroena TUB nie trwała długo. Produkcja rozpoczęła się pod koniec w 1938 roku, a do jej końca w 1941 roku przyczyniła się II wojna światowa. Technologia wykorzystana w Citroenie TUB posłużyła kilka lat później do opracowania jednego z najbardziej rozpoznawanych Citroenów wszech czasów: modelu Type H.
Citroen przypomina model TUB na poniższym filmie.
Najnowsze komentarze