Samochód dostawczy Citroën Typ H cieszył się we Francji ogromną popularnością, przede wszystkim wśród sklepów spożywczych, takich jak GOULET TURPIN, które prowadziły dystrybucję na terenie całej Francji, a także wśród różnych rzemieślników i handlowców, dzięki bardzo praktycznemu prostokątnemu kształtowi, umożliwiającemu maksymalny załadunek. Wygodne odsuwane drzwi pozwalały na szybki dostęp do środka.
Citroën Typ H był również wykorzystywany przez służby państwowe i oczywiście policję. Odegrał skuteczną rolę w wydarzeniach maja 1968 roku, służąc w CRS (Compagnons Républicains de Sécurité). W tym przypadku była to furgonetka z funkcją aresztu. Niezbyt wygodna dodajmy.
Skonfiguruj swojego nowego Citroëna. Promocje i wyprzedaże

Tył Type H nie jest przesadnie wygodny, z twardymi siedzeniami i prostym zawieszeniem pojazdu użytkowego, więc jazda po dziurach była wstrząsająca. CRS szczególnie doceniła podwójne drzwi przesuwne Citroëna, po jednych z każdej strony, które umożliwiły im jak najszybsze opuszczenie furgonetki i chwytanie demonstrantów.
Zobacz: wiadomości i aktualności na temat marki Citroën. Codziennie

Dlaczego auto nie zyskało w tamtych latach statusu kultowego? Kultura hipisowska Peace and Love była nie do pogodzenia z Citroënem, nawet jeśli był on przyjazny i niezniszczalny, ponieważ definitywnie należał do obozu burżuazji i policyjnych represji. Dla Citroëna tego typu samochodem kultury hipisowskiej byłby 2CV.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary spalanie
Mimo przeszłości policyjnej Citroën Type H ma dziś status kultowego. I trudno się dziwić.
Najnowsze komentarze