Ten weekend nad morzem należał do zabytkowych Citroënów. Stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne zorganizowało nie jedno, ale aż trzy oddzielne pokazy zabytków, które odbyły się w ramach nadmorskiego zlotu i parady klasycznych samochodów.
W niedzielę, 6 czerwca, kilkadziesiąt pięknie zachowanych Citroënów zjechało do Kołobrzegu, pod latarnię morską. We współpracy z kołobrzeskim Stowarzyszeniem Miłośników Dawnej Motoryzacji przygotowani prawdziwą ucztę wizualną dla tysięcy przybyłych turystów i mieszkańców.
Przed latarnią morską mogliśmy zobaczyć takie klasyki jak dwa egzemplarze Citroëna C4 (1928 i 1931 rok), Citroëny Traction Avant z różnych lat produkcji, Citroëny DS – legendarne limuzyny, które wywołały ogromne wrażenie w 1955 roku, gdy DS został zaprezentowany szerszej publiczności, Citroëny CX, BX, XM, Xantie oraz bardziej już współczesne C6 oraz najnowszą odsłonę C4.
Wśród gości na pokazie pojawił się też współczesny DS 7 Crossback marki DS Automobiles, wydzielonej z Citroëna jako luksusowa designerska linia samochodów.
Kilka godzin nad morzem upłynęło bardzo szybko – w tym czasie wśród samochodów przewinęło się tysiące turystów i mieszkańców Kołobrzegu. I mamy wrażenie, że fanów zabytkowej motoryzacji znowu przybyło.
Zobacz nasze poprzednie relacje:
Więcej zdjęć oraz relacje na stronie Amicale Citroën Pologne.
https://www.youtube.com/watch?v=zQiZ1gJnpW8&t=5616s
Stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne nie poprzestało na tym: w czwartek i piątek 3 i 4 czerwca, w Mielnie miały miejsce zdjęcia do teledysku z utworem zainspirowanym przez postacie Chopina i Citroëna. Jego premiera odbędzie się za około 2 miesiące. Zobaczymy w nim oczywiście klasyczną motoryzację, ale nie tylko.
Sponsorami wydarzenia w Kołobrzegu były Citroën Polska, Citroën Mojsiuk, Michelin, PPG – złoty partner, Warta, hotele Verde, miasto Koszalin, miasto Mielno. Partnerem medialnym wydarzenia jest Francuskie.pl. Patronat nad wydarzeniem objął ambasador Francji, pan Frederic Billet.
Najnowsze komentarze