Pisaliśmy już kilka dni temu o dobrych wynikach Stellantis na niemieckim rynku. A jak to wyglądało w odniesieniu do poszczególnych marek koncernu? Na początek zobaczmy, jak w I połowie 2024 roku radził sobie u naszych zachodnich sąsiadów Citroën.
Liczba rejestracji nowych samochodów z szewronami wzrosła w I połowie 2024 roku o prawie 60%. Pierwsza połowa bieżącego roku była dla Citroëna najlepszym takim okresem z najwyższą sprzedażą i udziałem w rynku od 2010 roku! Co więcej – Citroën jest marką importowaną, która w I połowie 2024 roku odnotowała największy wzrost sprzedaży! Wyraźnie widać, że strategia marki skupiająca się na relacji ceny do wydajności zostaje dobrze przyjęta przez klientów.
Citroën pozostaje na ścieżce znaczącego wzrostu w Niemczech i w całej I połowie 2024 roku. osiągnął najwyższy wolumen sprzedaży samochodów osobowych i udział w rynku od 14 lat. Według danych Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) francuska marka znacząco zwiększyła w I połowie 2024 roku liczbę rejestracji nowych samochodów, o 59,8% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Czyni to markę spod znaku szewronów najszybciej rozwijającą się marką importowaną w Niemczech w I połowie 2024 roku.
W I połowie 2024 roku oprócz marca na szczególną uwagę zasługuje czerwiec, w którym sprzedaż samochodów wzrosła o 68,7% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W czerwcu francuska marka była także najszybciej rozwijającą się marką importowaną w Niemczech.
„Nowy rekordowy wynik jasno pokazuje, że współpracując z Citroënem w Niemczech, obraliśmy właściwą drogę. Udane repozycjonowanie marki, a także atrakcyjne nowe modele, takie jak nowy C3 Aircross, przekonują wielu klientów wyjątkowym stosunkiem ceny do wydajności. Chciałbym podziękować całemu zespołowi sprzedaży i dealerom Citroëna za pomoc w osiągnięciu tego doskonałego wyniku” – powiedział szef Citroën Germany, Thomas Goldboom.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze