renault scenic 1 Renault
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Nissan Micra - wnętrze
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
dacia bigster journey najdrozsza Renault
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Renault
Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Rodo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Rodo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół
  • Beret - Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół
  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroën wciąż elektryzuje świat. Nowe modele, większy komfort

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 8 minut
321
A A
2
citroen Renault

Wieczorem w sobotę 4 lipca 1925 roku, wielka neonowa reklama z nazwą Citroën rozświetliła Wieżę Eiffla. André Citroën zaangażował w szalony projekt, jakim było oświetlenie najsłynniejszego zabytku francuskiej stolicy inżyniera Fernanda Jacopozziego. Oświetlona nie światłem, lecz wizją, André Citroën rozumiał bowiem śmiałość tego technicznego wyzwania, jego globalny rozgłos i ogromny potencjał reklamowy.

André Citroën stosował umiejętność zaskakiwania, innowacji i przesuwania granic w wielu dziedzinach: produkcji, technologii, stylistyce, procesach sprzedaży i posprzedaży, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz komunikacji. Głęboko zakorzeniony w społeczeństwie, jego ambicją było ułatwianie dostępu do korzystania z samochodów w służbie większej swobody przemieszczania się i niezależności.

To właśnie ta ambicja była – i nadal jest – motorem napędowym w działaniach marki Citroën we wszystkich obszarach od ponad 100 lat. Popularna marka, zawsze blisko ludzi i stojąca u ich boku, by zapewniać rozwiązania w zakresie mobilności odpowiadające ich potrzebom. Dzisiaj wyzwaniem jest transformacja energetyczna oraz związane z nią podziały, które sprawiły, że wielu klientów nie stać na wymianę samochodu. Innowacje powinny być elektryczne i zawsze w łączności ze światem, aby oferować mobilność jednocześnie odpowiedzialną i przystępną cenowo.

Warto przeczytać!

Fiat Grande Panda 2025

Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół

2025-05-22
Citroen C4

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

2025-05-22

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

W tym kontekście Citroën prezentuje się jako pionier aktualnej i świadomej elektryfikacji. Aby umożliwić dostęp do elektromobilności, wszystkie nasze modele oferują łatwe w obsłudze rozwiązania hybrydowe pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa. Już w 2020 roku marka Citroën była jednym z pionierów w segmencie C, oferując elektryczny sedan C4, a także pierwszą marką, która zaoferowała przystępne cenowo, sympatyczne i ekonomiczne rozwiązanie w zakresie mikromobilności elektrycznej – model Ami. W 2024 roku, Citroën jako pierwszy w Europie wprowadził do produkcji przystępnego cenowo elektrycznego hatchbacka segmentu B o nazwie Nowy C3, bezkompromisowego w zakresie przestronności i komfortu, a także jako pierwszy w Grupie Stellantis zaproponował aplikację e-ROUTES – prawdziwego asystenta podróży.

100 lat później, marka Citroën nadal elektryzuje świat i dynamicznie rozwija swoją ofertę poprzez liczne premiery nowych modeli: Nowy Ami i jego wersja Buggy, Nowy C3 z zasięgiem wynoszącym prawie 200 km dostępny w cenie poniżej 20 000 euro, również w wersji  hybrydowej, C3 Aircross z nowym akumulatorem o zasięgu 400 km, czy nowy SUV segmentu C – Nowy C5 Aircross, oferujący zasięg na poziomie 680 km.

4 lipca 1925: André Citroën elektryzuje Paryż

W ciągu zaledwie kilku tygodni na Wieży Eiffla zainstalowano 250 000 żarówek w sześciu różnych kolorach, połączonych 6000 metrów kabli elektrycznych. Gdy 4 lipca 1925 roku zapalono światła, w ciągu 40 sekund ukazało się dziewięć iluminacji świetlnych: arabeski, deszcze gwiazd, komety itd., a wszystko kończyło się siedmioma literami C.I.T.R.O.Ë.N. oraz charakterystycznym podwójnym szewronem. Spektakl był powtarzany ku zachwytowi paryżan.

André Citroën był mistrzem iluminacji Wieży Eiffla aż do 1934 roku, każdego roku odnawiając swoją instalację, wierny filozofii, która już wtedy była podstawą marki Citroën: stawiać innowacje technologiczne w centrum codziennego życia i w służbie ludziom. W 1928 roku na przykład pojawiły się dwa podświetlane zegary o średnicy 20 metrów, wskazujące godzinę mieszkańcom Paryża. W 1934 roku gigantyczny termometr o wysokości 160 metrów pokazywał temperaturę powietrza w mieście.

Innowacje marki Citroën w służbie codzienności

Odważne pomysły, innowacje, oryginalne i praktyczne rozwiązania – Citroën nigdy nie zszedł z tej ścieżki. Kultowych przykładów jest wiele. Citroën Traction Avant zapisał się w historii stylistyką, solidnością i licznymi technologicznymi innowacjami. Po II wojnie światowej marka odpowiedziała na największe wyzwanie ówczesnych czasów: zapewnienie Europejczykom przystępnej cenowo i efektywnej mobilności. Tak powstał legendarny 2CV, a dla profesjonalistów – Type H, pierwszy lekki samochód dostawczy. Następnie Citroën wspierał rozwój turystyki i wypoczynku, tworząc modele idealne na wakacje, takie jak Ami 6, GS czy Méhari.

Dziś, w czasach gdy społecznym wyzwaniem jest zapewnienie jak największej liczbie osób dostępu do samochodów elektrycznych, marka Citroën ponownie staje po stronie użytkowników, oferując praktyczne i innowacyjne rozwiązania odpowiadające wszelkim potrzebom: wynalezienie zeroemisyjnej mikromobilności dzięki modelowi Ami, premiera pierwszego w Europie elektrycznego i przystępnego cenowo samochodu – ë-C3, pionierska oferta elektryczna w segmencie C – ë-C4, silniki elektryczne dostępne we wszystkich nowych modelach lekkich pojazdów użytkowych.

Citroën tworzy elektryczną ofertę opartą na prostych i przystępnych rozwiązaniach, na przykład wybór akumulatorów LFP w modelach C3 i C3 Aircross, akumulatory o rozsądnych rozmiarach w modelach C4 i C4 X, aby ograniczyć wagę i koszty użytkowania dla klienta, przy jednoczesnej możliwości szybkiego ładowania ładowarką o mocy 100 kW, ułatwiającego dłuższe podróże lub aplikacja e-ROUTES –asystent podróży online, który pozwala spokojnie planować dalsze trasy.

W 2025 roku: szeroka gama samochodów w 100% elektrycznych, by zaspokoić  wszystkie potrzeby

Citroën nie zwalnia tempa i jeszcze bardziej wzmacnia swoją przystępną cenowo gamę modeli w 100% elektrycznych, by jak najlepiej i najbardziej konkurencyjnie odpowiedzieć na potrzeby klientów:

Citroën Ami zmienia się i wzbogaca o wersję Buggy

Citroën Ami Buggy
Citroën Ami Buggy

Cztery lata po swojej premierze, Citroën Ami stał się prawdziwym fenomenem społecznym, dając ponad 75 000 klientom dostęp do zeroemisyjnej mikromobilności. Nowy Ami, zaprezentowany pod koniec 2024 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjny i pełen charakteru, zachowując jednocześnie swoje liczne zalety, takie jak: możliwość użytkowania przez młodych kierowców, praktyczność i ultra-konkurencyjna cena zaczynająca się już od 7 990 euro. Z myślą o zapewnieniu jak największej liczbie osób autonomii i swobody, Citroëna Ami można spersonalizować dzięki różnym pakietom kolorystycznym i wersjom: Cargo oraz Ami for All. Kolejną nowością w 2025 roku jest także nowa wersja Ami Buggy, która dołącza do gamy, z wyglądem figlarnego poszukiwacza przygód, oferuje mobilność pełną zabawy i relaksu. A dla jeszcze większego charakteru dostępny jest Ami Buggy Palmeira, czyli jego najbardziej wyrazista wersja.

Citroën ë-C3: najlepiej sprzedający się samochód elektryczny marki Citroën, teraz jeszcze bardziej przystępny cenowo

Citroën C3
Citroën C3

Wprowadzony na rynek w 2024 roku, ë-C3 był prawdziwym przełomem, oferując elektryczną mobilność w przestronnym, komfortowym i dobrze wyposażonym modelu, produkowanym w Europie i dostępnym w cenie już od 23 300 euro. Na fali sukcesu (już ponad 135 000 klientów zamówiło nowy model), marka Citroën zapowiada jeszcze tańszą wersję ë-C3 dostępną w cenie 19 990 euro, która zachowa stylistykę, komfort i innowacyjność modelu ë-C3, oferując zasięg na poziomie 200 km*, idealny do jazdy miejskiej i podmiejskiej. Wyposażony w akumulator LFP o pojemności 30 kWh i silnik elektryczny o mocy 82 KM, nowy model będzie oferował również opcjonalne szybkie ładowanie ładowarką o mocy 30 kW.

Citroën ë-C3 Aircross: wkrótce z zasięgiem do 400 km

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross może mieć nawet 7 miejsc

Pierwszy w 100% elektryczny kompaktowy SUV Citroëna, już teraz dostępny w wyjątkowo przystępnej cenowo wersji z akumulatorem o pojemności 44 kWh oferującym ponad 300 km zasięgu*, w 2025 roku pojawi się w wersji z mocniejszym akumulatorem, oferującym do 400 km zasięgu. C3 Aircross to zatem najbardziej przystępny cenowo i przestronny elektryczny SUV segmentu B, łączący charakter, moc i wszechstronność, dzięki zastosowaniu akumulatora LFP o pojemności 54 kWh i mocy 136 KM.

Nowy Citroën ë-C5 Aircross: elektryczny SUV klasy komfort

Nowy Citroën C5 Aircross to duży komfortowy SUV
Nowy Citroën C5 Aircross to duży komfortowy SUV

Najbardziej komfortowy model w segmencie SUV-ów C, nowy ë-C5 Aircross wyznacza nowe standardy, oferując wyjątkowy zasięg: 520 km zasięgu z akumulatorem o pojemności 73 kWh*, 680 km zasięgu w wersji z akumulatorem 97 kWh* Prawdziwy „salon na czterech kołach” umożliwiający codzienną jazdę w trybie elektrycznym i pokonywanie dalekich tras w całkowitym spokoju ducha.

Planer podróży zintegrowany z nawigacją 3D w modelach C4 – C4 X – C5 Aircross

Marka Citroën ułatwia codzienność kierowców, oferując planer podróży zintegrowany z systemem informacyjno-rozrywkowym. Funkcja, dostępna w Pakiecie Connect Plus, ułatwia planowanie podróży, zoptymalizowanie czasu podróży i znajdowanie w czasie rzeczywistym najlepszych punktów ładowania. To prawdziwy osobisty asystent, który zawsze towarzyszy klientowi. System jest stałe połączony z danymi pojazdu (w szczególności z poziomem naładowania akumulatora), danymi dotyczącymi sytuacji na drodze, a także dostępnością stacji ładowania na wybranej trasie. Dla klientów, którzy nie mają wbudowanej nawigacji 3D, marka Citroën oferuje aplikację mobilną e-ROUTES.

* Cykl mieszany WLTP.

źródło: Citroën Polska / Stellantis

Czytaj nas w Google News:
google news Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen Renault
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC3C5 AircrossC3 AircrossAmi
Udostepnij112Tweet70Udostepnij20
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1570 udostępnienia
    Udostepnij 628 Tweet 393
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1019 udostępnienia
    Udostepnij 408 Tweet 255
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1194 udostępnienia
    Udostepnij 478 Tweet 299
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    564 udostępnienia
    Udostepnij 226 Tweet 141

Testy samochodów

Citroen Ami 055 Renault
Testy

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-12
05 Peugeot 3008 HYbrid4 Renault
Testy

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 200 KM – oszczędny crossover z hybrydą z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-16
renault captur 1 Renault
Testy

Test: Renault Captur Esprit Alpine mild hybrid 1.3 TCe 160 KM. „Do twarzy Ci w tym Kapturku”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-09
Dacia Sandero LPG
Testy

Test: Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG. Jedna wizyta na stacji i 1300 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-30
peugeot 308 blueHDi ile pali 2023 6 Renault
Testy

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – piękne oszczędne kombi w dieslu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-06

Najnowsze komentarze

  • Rodo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Rodo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół
  • Beret - Nowy Fiat Grande Panda otrzyma manualną skrzynię biegów. Cena pójdzie w dół
  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

Zobacz też

Limanowa – najważniejszy punkt wyścigowego sezonu Gabriela Głazowskiego

Renault goni Teslę: nowa infrastruktura od 2026 roku. Samochód definiowany programowo

Citroen C3 Aircross – do bagażnika wpakujemy rower i… wiolonczelę

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz