Jedenasty miesiąc roku przyniósł we Francji wzrost sprzedaży nowych samochodów. Zarejestrowano nad Sekwaną 163.170 nowych aut, z czego przeszło połowa (dokładnie 84.230 sztuk) przypadło na marki należące do rodzimych koncernów. Wynik listopadowej sprzedaży jest o 8,5% lepszy, niż rezultat z listopada’2015.
Citroen wykroił dla siebie ponad 12,3% rynku (biorąc pod uwagę samochody osobowe i lekkie auta użytkowe) sprzedając 20.100 samochodów. Zdecydowanym liderem sprzedaży stał się błyskawicznie Nowy Citroën C3. Wprowadzono go na francuski rynek na początku listopada i momentalnie zebrano niemal 9.000 zamówień!
Z kolei listopadowa sprzedaż samych tylko aut użytkowych Citroëna wzrosła w stosunku do listopada’2015 o 13,2%.
Ale zajmijmy się na razie samochodami osobowymi. W listopadzie zarejestrowano we Francji niemal 14.500 nowych Citroënów. Z kolei wartość skumulowana za jedenaście miesięcy, to 180.400 aut. Aktualnie do liderów zaliczamy:
– wspomnianego Citroëna C3; prawie 9.000 zamówień na nowy model zaczyna znajdować odzwierciedlenie w sprzedaży; w listopadzie zarejestrowano we Francji ponad 5.200 sztuk modelu C3, acz marka nie podaje, jaki w tym był udział trzeciej generacji tego modelu; tak, czy inaczej wzrost sprzedaży w stosunku do listopada’2015 osiągnął w przypadku C3 12,6%;
– C4 Cactusa – od początku roku we Francji zarejestrowano ponad 19.000 tych aut, co oznacza wzrost o 2,1% w porównaniu z jedenastoma miesiącami roku 2015;
– C4 Picasso – niemal 38.200 nowych rejestracji w ciągu jedenastu miesięcy; licząc obie wersje ten model jest liderem segmentu MPV we Francji;
– Berlingo – ponad 8.900 rejestracji od początku roku; to wzrost o 2,3% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego;
– samochody elektryczne – blisko 1.200 rejestracji, z czego ponad 40% przypadło na e-Mehari wprowadzonego na rynek w marcu; taka sprzedaż oznacza, że dynamika wzrosła trzykrotnie!
Citroën we Francji sprzedał od początku roku prawie 56.000 lekkich samochodów użytkowych (+3,8%). W listopadzie było ich ponad 5.600. Tu niezmiennie liderem marki jest dostawcza wersja Berlingo (niemal 23.200 nowych rejestracji; +6,4%). Drugie miejsce zajmuje Jumper z wynikiem prawie 9.600 rejestracji (+7,5%). Nieznacznie ustępuje mu mniejszy Jumpy z rezultatem niemal 9.200 nowo zarejestrowanych aut i znakomitą dynamiką wynoszącą aż 15,6%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze