Citroën podsumował już wyniki francuskiej sprzedaży po trzech kwartałach bieżącego roku i ma powody o zadowolenia. W ciągu dziewięciu minionych miesięcy nad Sekwaną zarejestrowano ponad 194.000 Citroënów, w tym około 152.000 stanowią auta osobowe, a ponad 42.000, to lekkie pojazdy użytkowe.
Udział Citroëna we francuskim rynku w trzecim kwartale wzrósł w stosunku do kwartału drugiego o 0,7 punktu procentowego – w segmencie aut osobowych o 0,6 punktu, a w gamie aut użytkowych o 0,8 punktu.
Biorąc pod uwagę sam wrzesień liczba rejestracji we Francji wzrosła o 2% w stosunku do września’2014.
W trzecim kwartale bardzo dobrze sprzedawał się we Francji Citroën C3, na co wpływ miała gama silnikowa, w tym wyróżniony tytułem Silnika Roku’2015 trzycylindrowy motor 1.2 PureTech Stop&Start, a także wyposażenie auta w dotykowy ekran. W tym roku we Francji zarejestrowano już przeszło 42.000 Citroënów C3, a sprzedaż wrześniowa była wyższa o 8% w stosunku do wyników z dziewiątego miesiąca roku ubiegłego.
Co ciekawe znacznie wzrosła też sprzedaż Citroëna C4. Auto ma już dość długi staż rynkowy, ale przeszło niedawno lekki lifting stylistyczny i większy technologiczny. W wyposażeniu pojawiły się nowe światła, dotykowy ekran, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika, nowe silniki PureTech i BlueHDi oraz nowa automatyczna skrzynia biegów EAT6. W efekcie we wrześniu bieżącego roku zarejestrowano o 17% więcej Citroënów C4, niż rok wcześniej!
W gamie lekkich samochodów użytkowych znakomite wyniki notuje Citroën Jumpy. Ten rynek w zasadzie podlega stagnacji (wzrost o 0,8%), ale nie w przypadku Jumpy’ego, który zanotował wzrost sprzedaży o 11%!
Duży efekt przyniosły Dni Otwarte w drugi weekend września – złożono wówczas ponad 5.000 zamówień, o 27% więcej, niż podczas podobnej akcji rok wcześniej. Przeszło 10% z tych zamówień (ponad 530 sztuk) przypadło na Citroëna C4 Cactusa. Co jeszcze bardziej zaskakujące – o 50% w stosunku do ubiegłorocznych Dni Otwartych wzrosła liczba zamówień na Citroëna C5, co producent tłumaczy wprowadzeniem do gamy nowych silników BlueHDi oraz nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6.
Citroën wciąż pozostaje ulubiona marką samochodową Francuzów oraz jednocześnie drugą najbardziej ulubiona w ogóle. W badaniu firmy Posternak-Ifop przeprowadzonym we wrześniu najbardziej ulubioną marką okazał się Michelin z dorobkiem 80 punktów, zaś drugą w rankingu jest Citroën (78 oczek, o 1 więcej, niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym w maju).
KG
Najnowsze komentarze